Rel Q-50 Of Q150e

Started by Akira, January 27, 2004, 13:28:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Akira

Ik zit met de volgende probleem.Mijn kamaraad heeft een rel q50.Allemaal leuk en aardig dat ding.Maar ik weet dat het nogal een verouderd model is.Dus nu wil ik graag de rel q150 e.Heb ik em laast gezien.Maar ik vondt hem wel erg klein?is hij nu wel krachtiger en beter dan de q50 of juist niet?Ik weet ook dat de q50 maar een versterker heeft van 50 watt en de q150 van 150 watt maar toch,wat een verschil in grootte.
En als jullie zouden kunnen kiezen of een nieuwe rel q150 voor +- 700 euro of een 2 de hands rel q50 250 euro wat zouden jullie dan hebben gekozen?Alvast bedankt voor de reacties

Vincent

250 euro sowieso te veel voor de Q50 eerser iest van 200... Qua geluid ik heb zelf de Q100 die gebruikt volgens mij dezelfde driver als de Q50 en ik vind die veel beter dan de Q150.. Q150 gaat zo over zijn nek bij mij dan :)

Akira

De q100 beter als de q150?hm zijn er meer mensen die die mening delen?Want ik kan ook de q100 krijgen.Raden meer mensen mij die dan aan?Alvast bedankt voor de reacties

hillie

Ik heb de Q150 en ik ben er erg tevreden over. Ik heb deze gekozen omdat hij goed is voor muziek en films. De Q50 is mij te licht om de woonkamer te vullen. De Q150 is strak en direct--een explosie is kort en hard en niet roffelig. Dit is een kenmerk voor een goede subwoofer en de Q150 is in vele hifi-bladen nummer 1 geweest.

Wil je een uitstekende sub en niet te groot, ga dan voor de Q150, is mijn advies.

Gerald.

Vincent

Hte spijt me in dit geval kan je beter gewoon zelf luisteren een Q100 is zeker in staat om meer te produceren dan de 150 ik denk wederom door de grotere driver.. Ik denk dat een q100 nu zo rond de 350 a 400 euro opleverd en voor dat prijsverschil wist ik het wel..

Grtz

Vincent

garmtz

Ik vind de bas van zowel de Q150, Q200/Q201 en Q400 een beetje 'rubberachtig' en alsof je het door een buis hoort. De Q100 is neutraler van klank. Mijn voorkeur gaat uit naar de Q100, een van de meest 'value for money' subs die REL ooit heeft gebouwd. Misschien wel wat minder puur geweld dan een Q150 qua slam, maar is dat belangrijk voor je?

Akira

Bedankt voor jullie reacties,
garmtz : nee ik vindt dat zeker niet belangrijk.Het belangrijkste inderdaad is hoe neutraal de klank is.Maar goed ik ga er goed overnadenken wat ik nou ga halen.Of de Q100 of de Q150.Aangezien ik de Q100 nergens meer nieuw kon vinden moet hij maar 2 de hands( kan ik hem ook krijgen ).Maar allemaal bedankt voor jullie reacties...

garmtz

Ik zou subwoofers sowieso proberen 2e hands te kopen. Waarom niet?

Akira

Omdat ik het liefst alles nieuw heb ;)

Akosoft

Quote from: garmtz on January 28, 2004, 08:33:33
Ik vind de bas van zowel de Q150, Q200/Q201 en Q400 een beetje 'rubberachtig' en alsof je het door een buis hoort. De Q100 is neutraler van klank. Mijn voorkeur gaat uit naar de Q100, een van de meest 'value for money' subs die REL ooit heeft gebouwd. Misschien wel wat minder puur geweld dan een Q150 qua slam, maar is dat belangrijk voor je?

Dan heb jij nog nooit een goed afstelde en getweakte q200 of 400 beluisterd met een goede interlink.... maar ach, een consult bij de oorarts kost niet zo veel hoor...  >:D

Vincent

Haha iuk denk dat je in dit geval de verkeerde voor je hebt... Ik denk dat Garmtz aardig wat verstand heeft van verschillende subwoofers...

Ik ben wat dat betreft ook een enthousiaste Q100 aanhanger :)

AkiraJJ

Ik heb dus de Rel q200e gehaald ( 2de hands )
Probleempje:Ik wou hem dus aalsuiten met de interlink op de L ingang van de sub.Alleen er lijkt iets afgebroken te zijn binnenin ( stekkertje wil zeg maar een kwart erin...) >:( vrouwelijk geslachtsdeel winkel ( winkel zit in lelystad en ik in groningen ) Nu heb ik hem dus via de R uitgang aangesloten op mijn marantz sr 6300.
Nu heb ik dus gelezen dat dit +12 db is?Ik heb hem ( naar mij gehoor ) goed afgesteld en vindt hem geweldig klinken.Kan dit geen kwaad dat ik hem via de +12 db heb aangesloten?Of kan ik beter die L uitgang ff openschroeven en proberen eruit te peuteren ( wat er ook in zit )...
En als dat niet wil eventueel een 12 db verlager er tussen zetten?of geeft dat verlies van kwaliteit?

Ik hoop dat jullie me een antwoord kunnen geven...mvg Akira

Vincent

Je hebt hem bij een winkel 2dehands gekocht???

Als ie kapot is gewoon terug gaan naar de winkel...

Grtz

Vincent

AkiraJJ

Jah oke,maar zoals ik al zei: die winkel zit in lelystad en ik woon in groningen.En die kl**tza**en mailen me ook niet terug van hoe of wat...Maar goed ik kan hier in de buurt het door een winkel laten doen maar goed misschien kost me dat...En als je zegt dat het niet veel uitmaakt zolang het goed klinkt vindt ik het ook niet echt nodig...Daarom dus mijn vraag: kan het kwaad om het op de R aansluiting aan te sluiten

CaveMonkey

Hoi!

Ik heb ook een Q200, maar volgens mij zijn beide ingangen gelijk, en geen +12 Db. In dat geval zou het dus niet uitmaken.

Groetennnnnnn,
Marco

AkiraJJ

hm volgens mij is het wel +12 db...tenminste dat staat op de handleiding die ik ff gedownload heb via rel.net...

CaveMonkey

Hmmm je hebt gelijk, de manual op rel.net geeft dat inderdaad aan. Moet ik toch maar 's achterop mijn subje kijken  ;D

Groetennnn,
Marco

BOUBOU

Het kan mischien ook alleen voor de Q400 gelden, maar het is natuurlijk wel vreemd dat dat er op de site van REL niet duidelijk bij vermeld word.

Op mijn Q400 staat naast de linker ingang 0db, en bij de rechter +12db.

Dit zou dus in principe ook op de sub zelf moeten staan, en niet alleen in de gedownloade handleiding.

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

AkiraJJ

Jah ok,maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag...Kan het kwaad?moet ik het zo laten ? Of toch een 12db verlager er tussen kwakken?

BOUBOU

#19
Het kan opzich geen kwaad om hem op +12db aangesloten te hebben.
Ik heb de mijn op de 0db en de +12db aangesloten met een Y kabel die bij monster interlink werd meegeleverd.

Mocht het bij jouw op +12 db geweldig klinken, dan zou ik het zo laten.

Maar mochte je hem nieuw gekocht hebben bij de desbetreffende winkel, dan zou ik ze toch op zijn minst bellen om het één en ander te overleggen.

Best kans dat je de eventuele transportkosten ook nog vergoed krijgt.
Wie weet hebben ze je wel een demo model meegegeven.

edit  t --> d   ;D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

blue-eyes

@AkiraJJ

Het is leuk dat je post en vragen stelt. Maar kan het ook zonder schelden? Dat doen we liever niet hier!


O ja, welkom hier! ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

AkiraJJ

Schelden?ik zit niet te schelden hoor  ???
Hoe kom je erbij dat ikzit te schelden???

Maar goed.Het kan dus geen kwaad dat ik hem daarop heb aangesloten?Mooi zo.Ik zal nog eens contact opnemen met die winkel of we er nog het een en ander kunnen regelen.Maar zij hadden de sub 2 hands van iemand overgekocht.En dus weer doorverkocht.Verder is hij in uitstekende staat hoor.geen krasjes deukjes enz...

blue-eyes

Quote from: AkiraJJ on March  3, 2004, 20:20:57
Schelden?ik zit niet te schelden hoor  ???
Hoe kom je erbij dat ikzit te schelden???

Wat dacht je van je eigen uitspraken, te lezen in onderstaande quotes:

Quote from: AkiraJJ on March  2, 2004, 21:03:20
vrouwelijk geslachtsdeel winkel ( winkel zit in lelystad en ik in groningen )
Quote from: AkiraJJ on March  3, 2004, 06:13:00En die kl**tza**en mailen me ook niet terug van hoe of wat...
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

AkiraJJ

Ik scheld op die winkel toch niet op jullie?
Kan je het niet voorstellen dat ik beetje pissed ben?
Maar goed.Vindt je niet dat je een beetje overdrijft om me daar zo op aan te spreken?ik beledig er toch niemand mee...
Maar goed dit gaat erg offtopic zo.
Ik zal niet meer zulke woorden gebruiken :-X
tevree? ^-^

blue-eyes

Quote from: AkiraJJ on March  3, 2004, 20:36:45
Ik scheld op die winkel toch niet op jullie?
Kan je het niet voorstellen dat ik beetje pissed ben?
Maar goed.Vindt je niet dat je een beetje overdrijft om me daar zo op aan te spreken?ik beledig er toch niemand mee...
Maar goed dit gaat erg offtopic zo.
Ik zal niet meer zulke woorden gebruiken :-X
tevree? ^-^

Ik snap het heel erg goed, ik zou het zelfde denken als jij. Maar schrijf dat hier niet op. Blijf hier netjes, dat is alles.

Verder tevreden hoor, ik ben niet zo moeilijk ;) . Ik hoop ook echt dat je probleem wordt verholpen, het geeft geen pas om niet te reageren.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey