Kaasdoek als optie voor een plafond ?

Started by addy, February 11, 2014, 12:36:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

addy

Na een bezoek bij Jeroen (grindtegel) erg enthousiast geworden om een permanente ruimte als bios in te richten.
Momenteel is de multifunctionele grote ruimte (10 x 5 m.) deels ingericht als HT ruimte, ik deel de ruimte door
middel van donkere gordijnen door midden.
Als we film willen kijken moet ik het scherm van het plafond naar beneden laten zakken, (hangt aan kettingen.) gordijnen dichtschuiven, etc,..

Nu dacht ik de ruimte met als circa maatvorming die van Jeroen werkelijk als permanente ruimte om te bouwen, links een vast houten wand,
scherm permanent aan de muur etc. Houd in dat met film kijken we direct de ruimte inlopen gaan zitten, en direct een film kunnen starten.

Het plafond echter kent een paar lelijke ingebouwde TL bakken, die heb ik echter wel nodig af en toe.
Nu dacht ik om het plafond af te dekken met zwart kaasdoek, dat span je eenvoudig onder het plafond vast (gebeurd vaak in de standbouw).
Vraag is als ik boven dit kaasdoek naar beneden gerichte spots neerhang, dan toch niet het plafond daarboven zichtbaar zal zijn.
Het licht zal misschien ook iets naar  boven afstralen waardoor je feitelijk door het kaasdoek alsnog het lelijke plafond ziet.
Iemand daar ervaring in ?



ruud2

ik denk dat je decordoek bedoeld, deze is lichtdicht en voldoet aan brandveiligheidsnormen.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

addy

Hoi Ruud,
Nee ze noemde dat echt kaasdoek, is een dun halfdoorzichtig doek wat men boven de stands strak trok.
Heb er ook mee gewerkt maar nooit gelet of je daar doorheen kunt kijken als er licht achter schijnt.
Zal eens een standbouw bedrijf vragen, is zo lang geleden.