Het "Officiële passieve DIY 3D projectie topic"

Started by evilniek, February 7, 2014, 21:18:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mediasluis

Quote from: henrykb on April 21, 2017, 17:56:50
dat is zeker wat waard, behalve misschien als je met een kwaaie kop gaat klagen over alles  :P
Hahaha, ja ik wil niet meer naar de bioscoop, maar soms kun je niet wachten en als ik het dan weer bevestigt krijg,...
Nu is dit wel al weer een oudere Pathé en ziet het er bij de Kuip al weer een stuk beter uit.

Quote from: henrykb on April 21, 2017, 17:56:50
Maar allemaal mooi advies, echter voor nu wil ik gewoon ff klooien met passief 3d en 2 beamers, en kijken waar dat heengaat.
Het is niet alleen voor mooi beeld in 3d ( jvc ben ik qua 2d nog steeds uiterst tevreden over), maar
ook gewoon bezig zijn, en kijken wat er te bereiken is.

Als je een 2e hands zilverscherm koopt en een paar RealD brilletjes, dan kun je er 1 slopen en die filters voor de projector plaatsen.
Of een paar lineare 3D brilletjes.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hiermee aan het testen ben geweest.
Ik zal nog eens gaan kijken bij de nieuwe projectoren wat er zoal mogelijk is op dit gebied.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

henrykb

denk dat ik dat maar eens probeer.. 1 brilletje slopen.
Sowieso komen er in mei weer 2 bij, als nieuwe alien uitkomt  ::)
Zit ik nog met software.. je kan toch niet met hdmi splitter beide pj van zelfde signaal voorzien?
Neem aan dat er wel een verschil in zit wat links en rechts voorgeschoteld krijgen.

Mediasluis

Evilniek had in pagina 1 beschreven dat er manieren zijn om het 3D signaal in twee te delen.Voor een 3D Blu-ray is een demultiplexer waarschijnlijk het handigst, zoals een Geobox, 3D VIP Evolver, of een HTPC, waar ze op de NVvS de stereoscopische fot's ook mee opsplitsen.
Ik kan je wel een nummer geven van het projectieteam van de NVvS. Die kunnen je wel op weg helpen bij het splitsen?
Laat mij even weten via een PM.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

henrykb

#28
Das niet nodig.. ik wil niet voor elke film een heel traject doorlopen om het signaal zodanig om te zetten dat het dual geprojecteerd kan worden.
Stereoscopic player (en ws ook Kodi) moeten dit gewoon kunnen.
Maar via MP een Reflecta Silverlight scherm gescoord voor een tientje, dus die is ook voorzien.
Dus opgesomd:
Beamers, Filters van een RealD brilletje halen, Scherm is er (en dan ga ik daarna nog eens testen met divers verf of geborsteld RVS) en laptop waar ik 1 hdmi plus 1 dvi die ook 1920 kan uitsturen. Misschien daar nog een dvi -> hdmi tussenzetten.
Dus koningsdag wordt een 3d setup dagje. En zit ik al gelijk met de eerste vraag, het alignen.
Ik zie een mooi DDD Alignment plaatje voor rechts en links en crosstalk test.

Snap alleen niet hoe ik die moet gebruiken, de 2 gedeeltes zitten in 1 plaatje. Lijkt me niet dat ik moet knippen en plakken om Links/Rechts van elkaar te scheiden (toch?)

edit: al gevonden.. mooi hoor. Als in StereoPlayer image wordt geopend, schakelt naar 2-voudig scherm.. hoppatee, Links op Linkerscherm en Rechts op Rechterscherm.

Mediasluis

Stereoscopic Player gebruiken veel NVvS leden ook , maar volgens mij kun je daar geen 3D Blu-Ray mee afspelen en splitsen toch?

Dat Reflectascherm polariseerd geweldig goed, maar geeft wel meer hotspotting.
Wel een scherm waarmee je zeer goed passieve 3D mee kunt testen.

Succes.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

henrykb

nah.. gaat niet van harte.
maar sowieso, bij bovenstaand plaatje.. als ik toch een linkeroog dichtknijp, en de filters zitten op hun plek, en ik heb de bril op.. dan zou toch de L geheel moeten verdwijnen.
Wat ik ook doe, plaatje blijft hetzelfde, en zie het complete plaatje.
Gaat iets helemaal niet goed. Zijn wel circulaire filters, maakt dat nog verschil?

Mediasluis

Ik heb het nog eens nagevraagt, maar het Reflecta silverscherm had geen verdere naam.
Het kan zijn dat dit scherm niet goed polariseert.

Wat ikzelf deed om een zilverscherm te zoeken is een Linear brilletje voor een zaklamp te houden en zo'n zelfde bril op te zetten.
Zo kun je al draaiend zien of het licht van je zaklamp gepolariseerd blijft.
Als dit goed werkt, kun je met circulaire filters aan de slag om te proberen of de LCD projectoprs met Circulaire filters werken of dat je Lineair moet gebruiken.
Vaak zit er ook al een polarisatiefilter in de projector zelf en die kan roet in het eten gooien.
Ik verwacht dat Circulair wel de grootste kans van slagen moet hebben bij die 2 LCD projectors.

Ik ben toen ook zaken afgegaan om zonwerende rolgordijnen te testen met een zilver gespoten achterkant.
Sommigen gebruiken die van Verosol als scherm doek voor bij hen thuis.
Nu is dat silveren achterkant niet consistent, dus als het 5 jaar geleden goed was, wil dat niet zeggen dat als je het nu koopt dat het nog steeds zo mooi is.
Even testen.
Maar heb je een goed doek, dan is het nog steeds hopen dat je projectors willen werken met één van de polarisatiefilters.

DLP projectors werken altijd wel goed.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

henrykb

Eindelijk wat succes..
Gisteren gingen we toch naar Duiven, dus maar onderweg even pathe arnhem aangedaan, en ook wat brillen van imax gehaald a 1 hele euro. Hoe kunnen ze het maken.
En die zijn horizontaal gepolariseerd, en ook heel wat ruimer bemeten.
Afijn, nu is het zeeer behoorlijk 3d. Scherm is inderdaad vrees ik niet optimaal, klein beetje ghosting is helaas wel te zien. Staat alleen silverlight op, merk onbekend (da lite ?)
Dus tijd om even wat verder te zoeken hiernaar.
Maar tot zover het beoogde resultaat, dat smaakt naar meer dit  ;D
Wordt wel een beetje gestoord qua software.. al een toer om ze allebei aan het werk te krijgen met zelfde resolutie ( laptop kan max 1600 aan, en dat maakt het wel tricky)
En dan wil opeens de muis niet meer op je "werkscherm" .. zit ie ws op andere scherm. das echt pfftt.
En dan nog de trial van stereoplayer.. dus na een minuut of zo kapt ie met voorstelling.

henrykb

voor de geinteresseerde ff een update.
Scherm heb ik lang overgetwijfeld, investeren in een harkness, via de diverse ali sites een zilverscherm ( waarvan je maar moet afwachten of het polariseert of gewoon hop, zilverlaagje)
Uiteindelijk een keus gemaakt voor metallic verf, en dan histor metallic golf.
Weet niet of je merk mag noemen, maar anders haal maar weg, of ik haal het weg.
Raar spul, net of je vloeibaar aluminium zit te roeren, maar wat ik wel kan vertellen, het polariseert
als een malle.
Je ziet overigens ook wel elke oneffenheid 10 x uitvergroot, ook lagen over elkaar wordt steeds
meer reflecterend, dus nog best tricky.
Echter tsja, 1 van de 2 beamers is ook onze kijkbuisbeamer, en toch erg lastig allemaal.
Dus ga nu toch maar eens experimenteren met voornoemde verf icm met mat grijs zwart.. en kijken
of ik 2d ernstig kan upgraden. Ik verwacht wel dat het spectaculair mooi kan worden. Zie soms filmpjes op youtube, met zeer mooi beeld. En ik denk dat ze het zo hebben gedaan.
Kun je ook makkelijk handel van maken, maar als je betrapt wordt ben je niet jarig vrees ik, dus ik brand daar mijn vingers niet aan.
Maar mocht ik een mooie combi vinden, laat ik het zeker weten.

Mediasluis

Als je de verf spuit en van een grotere afstand en erop laat nevelen, dan krijg je een meer defuus scherm, dat minder hotspotting geeft, maar wel goed polariseerd.
Je hebt wel een afgeplakte kamer nodig.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis