Excel op iPad. Welke app?

Started by LittleNinja, February 6, 2014, 10:07:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Mensen,

Ik gebruik op mijn iPad DocsToGo voor het bewerken van verschillende documenten. Nu baal ik er van dat het programma niet om kan gaan met drop down menu's, simpele "=als" formules enz.

Zijn er apps die dit wel kunnen?

Het zou een tablet zoveel bruikbaarder maken.

Groet,
LN
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WilcoL

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

LittleNinja

Hi Wilco,

Bedankt voor je bericht. Helaas werkt die niet op de eerste generatie, maar waarschijnlijk ga ik binnenkort toch over op een nieuwe.

Groet,
LN
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

CineSmurf

Doet numbers van apple de truc niet?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Inmiddels de nodige dingen geprobeerd..

Quote



App      Resultaat     
NumbersKan wel dropdown lists, maar alleen degene die je er zelf in maakt. Vanuit een excel kan het er niets mee.
DocumentsKan er niets mee.
GoodreaderKan er niets mee.
SkyDrive Pro     Kan er niets mee.

Ik kwam wel nog een link tegen met een "eindelijk een oplossing".. maar die werkt niet. :nopompom:

http://chrisburke.ca/2012/01/03/excel-drop-downs-on-ios-finally/
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

jasjenl

Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

LittleNinja

Kijk dat zou top zijn. Jammer dat we nog moeten wachten.

Er schijnt dus wel al een oplossing te zijn, maar helaas weet niemand welke app het is. Binnen afzienbare tijd dus een tweede erbij.. Mits het dus in die Office versie zit!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

angel1978

Quote from: LittleNinja on February 15, 2014, 19:40:44
Kijk dat zou top zijn. Jammer dat we nog moeten wachten.

Er schijnt dus wel al een oplossing te zijn, maar helaas weet niemand welke app het is. Binnen afzienbare tijd dus een tweede erbij.. Mits het dus in die Office versie zit!

Ga over op de surfaces en al deze problemen verdwijnen als de (denkbeeldige) sneeuw voor de zo'n.
Je krijgt er wel andere voor terug, dat wel ;)

LittleNinja

Over op surfaces? Op een iPad? Dat is toch van Windows?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

CineSmurf

Ik heb recent een sony vaio ultrabook met windows 8 en touchscreen gekocht. Deze bevalt uitstekend. Zit gewoon office en alle andere windows programma's op, maar werkt ook als een tablet. Weegt iets van 700 gram, 256GB SSD erin, full HD scherm van 10 inch (wel erg kleine letters met gewone windows programma's).
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

angel1978

Quote from: LittleNinja on February 16, 2014, 15:18:32
Over op surfaces? Op een iPad? Dat is toch van Windows?

dat is van windows idd.
windows 8

we hebben hier nu 1 iPad en 2 surfaces.
wil je werken met office, dan is de Surface (RT) ideaal. volledige versie van office standaard meegeleverd  O0

LittleNinja

Hey Smurf,

Ik blijf wel bij de Apple.

Hi Angel,

Dus die Surface draait op de iPad of snap ik het niet goed?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

angel1978

Quote from: LittleNinja on February 17, 2014, 11:30:16
Hey Smurf,

Ik blijf wel bij de Apple.

Hi Angel,

Dus die Surface draait op de iPad of snap ik het niet goed?

Een Surface is een tablet van Microsoft.
Heeft dus niets met een iPad te maken behalve dan dat het allebei een tablet is.

LittleNinja

Oké, begrijp het. Past dus jammer genoeg niet op een iPad.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

activ


LittleNinja

Nope.. Gaan we ook eens doen. Thanks.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

angel1978

Quote from: LittleNinja on February 17, 2014, 23:31:15
Oké, begrijp het. Past dus jammer genoeg niet op een iPad.

Nee. Als je dus per se bij een ipad wil blijven, dan is een surface niets.
Als je per se office documenten wil gebruiken, dan is een surface ideaal.
We hebben beiden nu hier thuis en vooral de combi is ideaal. Ipad voor ff op de bank wat kleine dingetjes nakijken. Surface voor als je gewoon ff wil werken ( met office en met een muis ).

Dat hadden we veel eerder moeten doen.

danielo

Verwachting is dat MS volgende week excel voor de ipad vrijgeeft (heel office). Het volgens insiders al tijden af maar ze wilde het niet vrijgeven. De verwachting is dat het 'gratis' is via office 365 zodat ze niet 30% aan apple kwijt zijn.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

dennism

Slimme zet denk ik van MS. Office 365 is al relatief goedkoop, en dan hebben de klanten die het voor de iPad kopen ook nog eens office voor op 4 van hun andere apparaten.

LittleNinja

Wij werken al met Office365, dus dat zou mooi in het plaatje passen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

danielo

Quote from: LittleNinja on March 23, 2014, 07:52:55
Wij werken al met Office365, dus dat zou mooi in het plaatje passen.

Dat is denk ik de gedachte als de geruchten kloppen. Het wordt/is meer een platform play and door het 'gratis' aan office365 te hangen ontlopen ze de 30% regel. Je zal best wel iets kunnen doen zonder 365 abbo maar niet alles.

We weten het volgende week zeker, het is een enorme stap voor MS immers 1 van de grote voordelen van hun eigen tablets/smartphones is office en dit geven ze nu op de vraag is of dit echt is wat de nieuwe CEO wil.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.