Ipod 5g en Ipad min kopen in Japan

Started by bokkes, March 1, 2013, 23:37:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bokkes

Weet iemand of een Ipod Touch 5g en een Ipad mini gekocht in Japan gewoon het zelfde zijn.
Dus dat wanneer je hem op de computer aansluit niet taal gebonden zijn en Nederlands lezen.
Beide schelen namelijk € 100,- per stuk t.o.v. de Nederlandse prijzen.

Groeten uit Japan bokkes.


Exxar

Misschien moet je gewoon daar een winkel binnenstappen en vragen naar een demo?
Nu je daar toch bent....

Roksan

Besef wel dat Apple hier totaal geen service op geeft (net zoals uit de USA).
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

BJF

Apple geeft (tegenwoordig) wereldwijd garantie, klik. Loop met het apparaat de Apple Store binnen en je wordt geholpen.
NAD M10 V2
Elac FS247

Roksan

Toch ken ik verschillende mensen die met hun Iphone uit de States niet geholpen werden. Ik zal ze eens dit artikel laten lezen. Thanx!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

NewHT

Ik haal al mijn Apple spullen altijd in de VS. Heb nog nooit spullen hoeven terugsturen maar wordt door de NL helpdesk gewoon geholpen, conform beleid. Ik vraag me alleen wel af of het in Japan goedkoper is. Laatste keer dat ik daar was leek het me niet de moeite waard?

Taal op de apparaten is geen probleem. Is bij configuratie gewoon op NL in te stellen.

danielo

#6
Quote from: Roksan on March  2, 2013, 09:15:14
Toch ken ik verschillende mensen die met hun Iphone uit de States niet geholpen werden. Ik zal ze eens dit artikel laten lezen. Thanx!

Is het dan wel apple waar ze naar toe gegaan zijn (dus de gene in amsterdam) of een andere winkel waar ze apple spullen verkopen. Die kunnen lastiger doen als ze dat willen.

Heb ook wel eens spullen uit de states hier moeten omruilen geen probleem.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Martinus

Mn ipad uit de us werd hier netjeshersteld, kreeg nieuwe mee. Das al 3 terug.
............

BJF

Quote from: danielo on March  2, 2013, 10:15:43
Is het dan wel apple waar ze naar toe gegaan zijn (dus de gene in amsterdam) of een andere winkel waar ze apple spullen verkopen. Die kunnen lastiger doen als ze dat willen.

Heb ook wel eens spullen uit de states hier moeten omruilen geen probleem.

Daniel.
Daar zit hem denk ik wel het verschil. Alleen de officiële Apple Store zal zonder morren omruilen, de andere winkels zijn allemaal retailers. Overigens is er binnenkort(?) een Apple Store in Den Haag (De Passage) en mogelijk ook in Haarlem. En persoonlijk hoop ik op termijn op eentje in het noorden....
NAD M10 V2
Elac FS247

bokkes

Quote from: NewHT on March  2, 2013, 10:13:27
Ik vraag me alleen wel af of het in Japan goedkoper is. Laatste keer dat ik daar was leek het me niet de moeite waard?
Taal op de apparaten is geen probleem. Is bij configuratie gewoon op NL in te stellen.

Bedankt iedereen voor de antwoorden !!!
Ik heb er vandaag alvast één gehaald en inderdaad de configuratie is in alle talen  :D
Als je in Japan elektronica nodig hebt kun je het best naar de KS
De touch 5g 32 GB kost 24600 ¥ tegen een koers van 121 is dat € 203,31.
Morgen de rest halen.
bokkes

danielo

Quote from: BJF on March  2, 2013, 11:26:37
Daar zit hem denk ik wel het verschil. Alleen de officiële Apple Store zal zonder morren omruilen, de andere winkels zijn allemaal retailers. Overigens is er binnenkort(?) een Apple Store in Den Haag (De Passage) en mogelijk ook in Haarlem. En persoonlijk hoop ik op termijn op eentje in het noorden....

Correct helaas? heb ik veel ervaring met apple spullen kopen soms in andere landen (we hebben ook werknemers in andere plekken) net nog 2 ipad mini's (nu goed te krijgen trouwens). Omruilen kan altijd wel alleen is het bij apple winkels minder gezeur daarna de premuim resellers (ik ga meestal naar a-mac) vandaag was ik bij saturn (kwam zo uit) voor de ipad mini's en daar verwacht ik meer problemen als ik met bijvoorbeeld een appletv uit de states kom aanzetten.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

bokkes

Zo weer terug en allen thuis voorzien van een nwe. 5g Ipod.
Voor een 64 GB heb ik iets meer dan € 280,- betaald.

Komende weken maar op droog brood  ;)

bokkes

LuPo


bokkes

Met de huidige koers van 125 !!!
Loopt het aardig op en al snel minimaal € 100,- bij een Mini.
Ik denk bij de Ipad afhankelijk van het model ook € 100,- of meer.

Gr. bokkes

bokkes

Wel een oude topic maar dit jaar 3 Ipad's mee genomen.
Scheelt best wel wat......en omdat ik er toch was.
32 GB komt op € 448,- en de 64 GB op € 520,-

bokkes