[DIY] Subwoofer

Started by FFF, January 26, 2004, 14:50:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FFF

Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een zelfbouw subwoofer, waar ik bepaalde eisen aan heb, namelijk:

-Niet te groot
-Goed presteren bij muziek (en minimaal redelijk bij HT)

Ik ben mezelf erin aan het verdiepen, maar ben toch nog een beginner, vandaag voor het eerst winISD gedownload en wat gaan simuleren.

Ik wil de sub passief aansturen met een bryston versterer (400 watt rms 8ohm mono) En ook passief filteren, hoewel ik later er nog een actief filer tussen wil zetten (suggesties)

Nu was ik een beetje rond aan het kijken en kwam de Resonant Engineering     HC 12 tegen, en ben daar wat mee gaan simuleren, en (hij lijkt mij) goed te presteren.

Deze woofer:


Dit werd mijn simulatie in een relatief kleine bas reflex behuizing.


Doe ik iets fout? Of is dit een prachtig resultaat?
deze unit kost wel 478,- maar dan heb je denk ik ook wat.

Iemand die mij kan zeggen of dit kloppend is, moet ik nog meer simuleren dan alleen het frequentie verloop?

Andere mooie units die wat voordeliger zijn?

Of iemand die me kan zeggen waar ik deze unit in Nederland kan krijgen?

Vast bedankt, mvg FFF

J.A.F._Doorhof

Probeer eens een kastinhoud van een kleine 50 liter ?
En gesloten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FFF

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 26, 2004, 14:52:47
Probeer eens een kastinhoud van een kleine 50 liter ?
En gesloten.

MvrGr.
Frank

Ik heb het geprobeerd, maar dan kom ik lang niet zo laag.

bedankt voor de reactie, mvg Ronald.

Jeroen.

Mag ik vragen wat voor software je gebruikt.
Ik gebruik nu winsub, maar daar snap ik niet veel van, heel veel parameters en omslachtige opties.

Zit er sterk aan te denken om een Sub te bouwen, 142 liter, met een shiva av12 mk III met passieve radiator, aan gestuurd door een thomessen sub verterker (bij gebrek aan een bryston).

Wil nog wel eerst wat rekenen of de tekeningen wel kloppen die ik heb.

MvGr,

Jeroen.

FFF

Ik gebruik winISD, heel makkelijk om van dit soort dingetjes te bekijken, en het is freeware, dus je kan het gratis downloaden.

Ik heb ook diverse andere programma's maar daar snap ik ook niet veel van.

Bart_M

Quote from: InSomNiaC on January 26, 2004, 16:23:31
Mag ik vragen wat voor software je gebruikt.
Ik gebruik nu winsub, maar daar snap ik niet veel van, heel veel parameters en omslachtige opties.

Zit er sterk aan te denken om een Sub te bouwen, 142 liter, met een shiva av12 mk III met passieve radiator, aan gestuurd door een thomessen sub verterker (bij gebrek aan een bryston).

Wil nog wel eerst wat rekenen of de tekeningen wel kloppen die ik heb.

MvGr,

Jeroen.

Mooie units.
Staan er geen complete tekeningen op de Adire site waarin deze units worden gebruikt?

Grtn,
Bart

FFF

Quote from: KrunK on January 26, 2004, 19:17:33
Mooie units.
Staan er geen complete tekeningen op de Adire site waarin deze units worden gebruikt?

Grtn,
Bart

Die staan er op..

Jeroen.

Klopt die heb ik ook, alleen wilde ik weten of Adire niet iets te rooskleurig was geweest. Verzenden is gratis vanaf duitsland 8)
Maar ik open met de tijd wel een thread. gaat te offtopic

MvGr,

Jeroen

ALFIrE

eh, die sub is toch een resonant engineering hc12, en geen adire???

???

Jeroen.

Hoi ALFIrE,

Klopt, er is spraken van 2 verschillende subs, FFF heeft het over de resonant engineering.
Ik had alleen een software vraagje voor mijn sub projekt (de Adire).

MvGr,

Jeroen