Internet via het stopcontact.....ervaringen? Homepluggen, Powerline adapters etc

Started by MechanicalAnimal, February 5, 2014, 11:26:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mack


spike155

Een goede router kan je probleem oplossen. Heb momenteel de Netgear R6250, is wel een uit de duurdere categorie maar super stabiel. Stream full hd over wifi zonder enige hapering. (had hier voor de WNDR3700v4, ook geen slechte maar was niet stabiel genoeg)
Overigens kan het idd ook aan de omgeving liggen, andere draadloze netwerken, draadloze apparatuur etc......
Living Room:
HEOS AVR,  LG OLED65C25LB, Eminent EM7680, Apple TV. Acoustic Energy AE-100.2 fronts, KEF KHT 3001SE Center, HEOS SUB, HEOS 1 HS2 rears.
Rec Room:Marantz SR6010, Panasonic TX-58GXW804, PS2, PS3, PS4, Nintendo Switch, Panasonic DMP-BD60, KEF KHT 3001SE Front, Canton AV700 center KEF Kube2 Sub, KEF KHT 3001SE rears.

MechanicalAnimal

Ik ga eens kijken naar de verschillende kanalen in me wifi.....ik heb namelijk best een vlotte router: http://tweakers.net/pricewatch/267831/linksys-e2000/specificaties/


speedtest.nl

2050.3 KByte/sec
2889.0 KByte/sec
2480.3 KByte/sec
2733.7 KByte/sec

2050.3 KByte/sec geeft......
=16.402 Mbps [Megabit-per-second]
=16402.4 Kbps [Kilobit-per-second]
=2.05 MB/sec [Megabyte-per-second]
=2050.3 KB/sec [Kilobyte-per-second]


Speedtest.net:
15.89 Mbps
16.08 Mbps
17.73 Mbps
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Xstream

Ik heb zelf alleen maar (na 3 stuks) *piep* ervaringen met LinkSys. Enorm instabiel. Ook de enige router die bij mij met bosjes "stuk" gingen, wat toch vrij lastig voor elkaar te krijgen is.
Die cijfertjes op de doos zegt vaak niet zoveel, aangezien ze maar zelfden (nee, nooit) gehaald worden.

Al heb ik geen ervaringen met dit model, dus pin me er niet op vast, maar test 's wat dingen uitvoerig alvorens te bepalen of die snel (en stabiel) is.
De reviews zijn niet direct slecht. Al kan ik geen meetgegevens vinden die dat ook ondersteunen. (bijv. hier: http://nl.hardware.info/reviews/1866/6/linksys-e1000-e2000-e3000-review-testresultaten-gemiddelde-10-en-20-meter-24-ghz - vreemd dat ze de meetgegevens niet (meer) vermelden)

1Gbps is bijv leuk, maar als je doorvoersnelheid WAN > LAN maar 100 Mbps is bijv, dan is dat dus 't resultaat.
Als 't bereik van de router maar 5 meter goed is, na een muur nog maar 10% van over blijft, heb je wederom weinig aan die 1Gbps etc ...
Dus probeer 't eens dichterbij de router. Zitten er muren tussen? Hout/beton?
Je kunt ook altijd een router (bijv. een Asus die als beste getest worden zo'n beetje) bestellen en binnen 14 dagen weer terug sturen als 't er niet mee verbeterd.
Ik denk namelijk ook dat je in 1e instantie moet proberen je WiFi signaal moet optimaliseren alsvorens op stroom over te gaan als noodoplossing.

Die snelheden die je plaatst. Vind je dat goed, of zoek je meer snelheid? Geen idee welke bandbreedte je zou moeten hebben volgens je abbonnement.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub


Xstream

Quote from: dennism on February  6, 2014, 23:10:45
Asus word ik ook niet direct meer vrolijk van na het lezen van http://tweakers.net/nieuws/94136/groep-plaatst-uit-protest-lijsten-met-kwetsbare-asus-routers-online.html?niv=0#reacties
TP-Link of Netgear ofzo kan ook ... maar ook die hebben vergelijkbare zwakheden ... Hebben ze volgens mij allemaal last van.
Beste schijnt te zijn om een opensource software ofzo te installeren (openWRT e.d.), maar heb ik nooit de tijd voor genomen.

Heb zelf een TP-Link vervangen voor een Asus, maar ik vind die Asus niet beter presteren eerlijk gezegd, en wel 4x zo duur. Maar lijkt wel iets stabieler te opereren en heeft meer opties. Die AIcloud dienst e.d. gebruik ik niet.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

dennism

zwakheden kan ieder apparaat hebben ook de zakelijke varianten met prijzen van 200 tot in de 10 duizenden euro's hebben wel eens een vunerability, dat is ook geen probleem (nou ja eigenlijk wel, maar 100% perfect kan niet in software land). Alleen na het melden door de vinders 8 maand geleden, en nu nog steeds geen fix voor alle apparaten die kwetsbaar zijn vind ik wel een probleem, het laat gewoon zien dat Asus naar mijn mening veiligheid niet al te hoog in het vaandel heeft staan.

OpenWRT of DD-WRT is ook wel leuk inderdaad, maar niet iets voor de gemiddelde consument, je hebt een stuk meer opties, waarvan sommige ook onveilig kunnen zijn als je ze niet correct gebruikt, en ook opties die in sommige gevallen wel eens schade hebben veroorzaakt aan routers bij onjuist gebruik (overclock en wifi boost opties). Voor een gevorderde gebruiker is het echter vaak een stuk betere firmware dan de standaard firmwares.