Internet via het stopcontact.....ervaringen? Homepluggen, Powerline adapters etc

Started by MechanicalAnimal, February 5, 2014, 11:26:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MechanicalAnimal

Hey guys,

omdat mijn wifi netwerk bij lange na niet mijn abbonementskabelsnelheid haalt ben ik op zoek naar zo'n setje adapters om mijn internetsignaal naar mijn vaste PC via het stroomnet te laten lopen.

voorbeeldjes: http://www.routercenter.nl/category/112203/powerline-adapters.html#!8422=22118

Nou is mijn vraag, wie heeft hier ervaring mee, is dit een aanrader? Graag hoor ik jullie tips om eens te zien of dit wat is?

Alvast bedankt!

Maarten


SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis


John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

alexander2


robr

Ik heb de SBT en de PS4 zo op internet aangesloten.
Werkt al geruime tijd probleemloos.
ICIDU homeplug adapters.
Mvg, Rob

MechanicalAnimal

Thanks  :worship:


ik lees alleen net wel de beperkingen met betrekking tot stekkerdozen/haspels etc, dat die enorm je snelheid  drukken.

dan moet ik er dus in elk geval 1 hebben met een geintregreerd stopcontact waar dan de stekkerdoos weer in kan.

maar goed dat ik even me inlees hierop  :coffee:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

MechanicalAnimal

Zit ff te kijke naar deze:

http://www.routercenter.nl/product/387789/category-112203-powerline-adapters/devolo-dlan-650-triple-starter-kit.html




wel meteen 150 euro....maar die kan rechtstreeks op de wandcontactdoos zodat mijn verlengsnoer waar de rest op aangesloten zit in de 220-oulet kan. Op die manier krijg ik elk geval geen belemmering van het verlengsnoer.

Er is er ook 1 van 129 euro maar die heeft maar 1 port op de tweede adapter, stel je voor dat de boel bloedsnel wordt, kan ik niet ook mijn laptop aansluiten zonder steeds kabels te wisselen, dat gaat niet werken. Een 2de adapter bijkopen kost 80 euro.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Joris1971


MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Hanky Panky

Quote from: MechanicalAnimal on February  5, 2014, 13:07:55
Er is er ook 1 van 129 euro maar die heeft maar 1 port op de tweede adapter, stel je voor dat de boel bloedsnel wordt, kan ik niet ook mijn laptop aansluiten zonder steeds kabels te wisselen, dat gaat niet werken. Een 2de adapter bijkopen kost 80 euro.

Hang je toch een accesspoint of een switch aan één van die adapters?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

MechanicalAnimal

Quote from: Hanky Panky on February  5, 2014, 14:36:58
Hang je toch een accesspoint of een switch aan één van die adapters?

is dat goedkoper dan die 2 tientjes verschil tussen de Single en de Triple?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

robr

bij mij zitten ze gewoon in stekkerdozen en werken prima.
(maar dat zegt niet dat dat bij jou ook zo is natuurlijk)

Mvg, Rob

Hanky Panky

Quote from: MechanicalAnimal on February  5, 2014, 14:39:48
is dat goedkoper dan die 2 tientjes verschil tussen de Single en de Triple?

een switch heb je al voor een paar tientjes. Een AP is wat duurder maar dan heb je wel gelijk wifi op de plek waar je wil. Wel handig voor je mobiel en je laptop en je ipad etc etc

Ligt er een beetje aan wat je op korte termijn nog aan netwerk apparaten gaat aanschaffen en wat je nu al hebt.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

Maar een vriendin van me had in haar maisonnette beneden heel slecht bereik en daar hebben we in het trappen gat een wifi extender van 45 euro gehangen en die is weer helemaal gelukkig  :colgate:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

MechanicalAnimal

Quote from: Hanky Panky on February  5, 2014, 14:41:46
een switch heb je al voor een paar tientjes. Een AP is wat duurder maar dan heb je wel gelijk wifi op de plek waar je wil. Wel handig voor je mobiel en je laptop en je ipad etc etc

Ligt er een beetje aan wat je op korte termijn nog aan netwerk apparaten gaat aanschaffen en wat je nu al hebt.

Snappem!

voorlopig zou het alleen er om gaan om op mijn buro mijn desktopPC te bekabelen voor sneller internet en eventueel de klapjap van mijn vriendin. Die werkt ook vaak aan het buro en dan staattie aan de lader......een extra UTPstekker bijsteken is dan ook de moeite niet.

Quote from: Hanky Panky on February  5, 2014, 14:45:23
Maar een vriendin van me had in haar maisonnette beneden heel slecht bereik en daar hebben we in het trappen gat een wifi extender van 45 euro gehangen en die is weer helemaal gelukkig  :colgate:

WIFI range is het probleem hier niet....wel de gehaalde DL-snelheid......de desktop staat op het buro tegenover de keuken, de Linksys wifi router heeft zowat "line-of-sight" naar mijn netwerkkaart in de PC.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Hanky Panky

Misschien daar eerst de oplossing in zoeken? Een smak geld kun je er altijd nog tegen aan gooien.

Als je sneller wifi wilt kun je eens kijken naar een Linksys WET610N die ca. € 75 kost? Deze prik je met een netwerkkabel in je router en je hebt rete-snel wifi.

Ik heb ook goede ervaringen met een Apple Airport Express, daar haal ik de volle 90-95mbit van mijn DSL lijn mee  :headbanging:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

MechanicalAnimal

hmmm.....dat is juist het vreemde  :nopompom:

ik heb een snelle wifi-router (300mbps)

http://tweakers.net/pricewatch/267831/linksys-e2000.html

en ook mijn netwerkkaart in de PC is sneller dan mijn UPC abbo kan zijn.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Hanky Panky

Quote from: MechanicalAnimal on February  5, 2014, 15:29:02
hmmm.....dat is juist het vreemde  :nopompom:

ik heb een snelle wifi-router (300mbps)

http://tweakers.net/pricewatch/267831/linksys-e2000.html

en ook mijn netwerkkaart in de PC is sneller dan mijn UPC abbo kan zijn.

het wifi in de router al eens op een ander kanaal gezet? Als er 5 buren zijn die allemaal op kanaal 11 uitzenden dan kan jouw signaal worden weggedrukt als je ook op 11 zit.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

MechanicalAnimal

Quote from: Hanky Panky on February  5, 2014, 15:35:25
het wifi in de router al eens op een ander kanaal gezet? Als er 5 buren zijn die allemaal op kanaal 11 uitzenden dan kan jouw signaal worden weggedrukt als je ook op 11 zit.

Zal me daar nog eens in verdiepen, ik geloof dat ik dat een tijd geleden al eens verandert heb ja, eens zien of dat truckje nog een keer werkt.

Thanks voor de input, kost niks om eens te proberen! :popcorn:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Hanky Panky

Quote from: MechanicalAnimal on February  5, 2014, 15:37:27
Thanks voor de input, kost niks om eens te proberen! :popcorn:

Ja precies, afscheid nemen van je geld kan altijd nog  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

dennism

Ik heb trouwens ook de ervaring dat een goed Wifi netwerk net zo snel of zelfs sneller is dan van die netstroom adapters. Ik heb er ook een paar in gebruik op een locatie waar snelheid niet van belang is (maar 8/1 internet, en een goed opgezette Wifi duurder was dan 2 van deze adapters en kabels trekken geen optie vanwege de locatie). Maar top werken vond ik het niet, snelheden zijn bedroevend laag (500Mbps op de doos vertaald zich in een test die ik gedaan heb tot zo'n 80Mbps effectief, test was trouwens op mijn hoofd locatie, redelijk jong huis waar normaliter alles via Gbit draait wat maar bekabeld aangesloten kan worden en beide adapters op dezelfde groep zonder stekkerdozen).

Al met al leuk voor situaties waar bandbreedte geen prioriteit heeft maar het hebben van een verbinding wel, maar waar snelheid wel van belang is zou ik toch kabels gaan trekken (stuk goedkoper en betrouwbaarder dan een goede Wifi opstelling die moderne en toekomstige internet snelheden moet halen zonder bijkant in je Accespoint te gaan zitten), zeker met de 100Mbps en hoger snelheiden die langzaam gemeengoed gaan worden.

MechanicalAnimal

Nog een reden om eerst maar eens mijn Wifi kritisch te bekijken en waar mogelijk te tweaken, thanks.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis