Controle belastingdienst rekening ?

Started by basyamaha, January 19, 2014, 18:52:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

basyamaha

Nu de de bank een nieuwe website heeft voor internet bankieren zag ik plots iets staan wat ik voorheen niet zag staan .
Telefonisch contact gehad met de bank en die zei dat ik dat niet hoorde te zien .
Dan wordt je dus nieuwsgiering .

Wat ik mij afvraag wat is dit nu  , gewoon een steekproef ?
Er staat bij ''byzondere melding''  , wordt ik verdacht van fraude belastingdienst ?
Dat bedrag onder euro teken , code of een bedrag ?

Naam en bedragen heb ik verwijdert ivm privacy .

Faxe

Banken zijn verplicht om je saldo aan de belastingdienst door te geven. Dit gaat natuurlijk automatisch zonder dat je er iets van merkt normaal. Lijkt er op dat in dit geval de software die dit regelt zichtbaar is. Lijkt me niet iets om je druk over te maken.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Hanky Panky

Mijn eerste gedachte is een MOT melding als het een flinke overboeking was.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

RubenV.

Quote from: Hanky Panky on January 19, 2014, 21:11:30
Mijn eerste gedachte is een MOT melding als het een flinke overboeking was.

:laugh:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Quote from: Hanky Panky on January 19, 2014, 21:11:30
Mijn eerste gedachte is een MOT melding als het een flinke overboeking was.

Aangezien mijn vrouw de bankrekeningen beheerd ben ik wél gewend aan "flinke áfboekingen" :D



basyamaha

Quote from: Faxe on January 19, 2014, 20:42:56
Banken zijn verplicht om je saldo aan de belastingdienst door te geven. Dit gaat natuurlijk automatisch zonder dat je er iets van merkt normaal. Lijkt er op dat in dit geval de software die dit regelt zichtbaar is. Lijkt me niet iets om je druk over te maken.
Dat vermoeden heb ik ook gewoon , alleen die tekst met ''byzondere melding'' vindt ik maar erg vreemd .
Inkomste belasting over 2011 is afgehandelt dus als daar iets vreemds was in hun ogen had ik het nu toch wel te horen gekregen .

Quote from: twani on January 19, 2014, 23:18:07
Aangezien mijn vrouw de bankrekeningen beheerd ben ik wél gewend aan "flinke áfboekingen" :D
En als je er wat van zegt dan komen ze altijd terug op de laatste aanschaf van onze hobby ook al is dat dan al weer een jaar geleden .

Perfectionist

#6
Er is een meldpiicht ongebruikelijke transacties:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/integriteit-financiele-markten/aanpak-witwassen-en-financieren-van-terrorisme/meldplicht-ongebruikelijke-transacties

Maar dan zou echt 1 van de meldindicatoren cq criteria moeten gelden. Zou me er niet te druk over maken.
Een beter forum begint bij jezelf.

basyamaha

Quote from: Perfectionist on January 20, 2014, 00:05:18
Er is een meldpiicht ongebruikelijke transacties:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/integriteit-financiele-markten/aanpak-witwassen-en-financieren-van-terrorisme/meldplicht-ongebruikelijke-transacties

Maar dan zou echt 1 van de meldindicatoren cq criteria moeten gelden. Zou me er niet te druk over maken.
Ik was bij de bank en gelijk toch maar even navraag gedaan , er was dus idd spraken van een ongebruikelijke transactie .
Er was zomaar even 404 duizend miljard op mijn spaar rekening gestort (ook gelijk eraf) en dan moet het systeem bij de bank dus melding maken ongebruikelijke transactie .


Hanky Panky

#8
Quote from: basyamaha on January 20, 2014, 17:32:14
Ik was bij de bank en gelijk toch maar even navraag gedaan , er was dus idd spraken van een ongebruikelijke transactie .
Er was zomaar even 404 duizend miljard op mijn spaar rekening gestort (ook gelijk eraf) en dan moet het systeem bij de bank dus melding maken ongebruikelijke transactie .

Zei ik toch  ;)

Morgen komt de FIOD je deur intrappen om 05.30 uur en word je in je onderbroek meegenomen naar het politiebureau met een kap over je hoofd en mag je daarna met een felle lamp op je gezicht verklaren waar jouw miljarden vandaan komen, meneer Escobar  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Erik

Stel je voor dat je 1 dag rente had kunnen trekken dan was je nu rijk :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

snicky

Sorry hoor.. Maar hoe hebben ze het van je bank kunnen halen??? Dat kan toch niet zomaar.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

Erik

Volg je het nieuws niet? 180 miljoen verkeerd uitgekeerd door gemeente Amsterdam duizenden mensen kregen onterecht geld werd zonder problemen teruggeboekt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hanky Panky

Quote from: snicky on January 20, 2014, 21:05:50
Sorry hoor.. Maar hoe hebben ze het van je bank kunnen halen??? Dat kan toch niet zomaar.

Dat is wel héél naïef hoor.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

martin778

Tegenwoordig is het echt veiliger om je geld ergens thuis veilig in een kluisje te bewaren dan bij de bank, niet normaal dit  :crazy:

Pinohelmond

Quote from: martin778 on January 21, 2014, 03:49:58
Tegenwoordig is het echt veiliger om je geld ergens thuis veilig in een kluisje te bewaren dan bij de bank, niet normaal dit  :crazy:

Dat is sowieso het beste met een deel van je vermogen als je het mij vraagt.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Jinsu

Quote from: Pinohelmond on January 21, 2014, 07:49:29
Dat is sowieso het beste met een deel van je vermogen als je het mij vraagt.

Altijd beter dan enkel een vorderingsrecht jegens de bank ;D .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

basyamaha

Quote from: Hanky Panky on January 20, 2014, 17:46:18
Zei ik toch  ;)

Morgen komt de FIOD je deur intrappen om 05.30 uur en word je in je onderbroek meegenomen
Ik doe geen schone onderbroek meer aan , hebben ze toch een punt dat het zaakje stinkt .

tijse400

ik vindt dit ook raar. wanneer iemand per ongeluk eld op je rekening zet kunnen ze alleen netjes vragen of je het terug wilt storten.
je bent niet de eigenaar, dus je zou dit moeten doen. maar als je het niet doet, mag zelfs de bank het niet terug boeken.

als de bank zelf de fout maakt, mag het dan wel?
ik zou zeggen van niet, tenzij er geen boekingsopdracht voor gegeven is, maar een ander soort fout je saldo wijzigt.
maar dat lijkt mij een zeer ernstige fout in het systeem dan.

maar idd in het nieuws van de teveel betaalde uitkeringen, was ik ook zeer verbaasd dat dit geld zomaar teruggeboekt kon worden.

maar ja
als je toch al geen recht had op het geld, ga je dan de bank of de gemeente aanklagen? en wat is dan je belang?
dat er politieke vragen over gesteld zouden worden kan ik me dan weer wel voorstellen....

maar misschien is het gewoon een voorwaarde of plicht bij zaken met de overheid. je weet het niet he...

automatische incassos kunnen ook gestorneerd worden, misschien kun ej die automatische ioverboeking van die uitkeringen ook een auyomatische incasso beschouwen.
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!