Post hier je productfoto's

Started by VlisChris, February 2, 2014, 14:57:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Ik ben eigenlijk wat verrast dat er nog geen topic is voor productfoto's.

Dat zal ook wel komen doordat die gewoon een stuk minder gemaakt worden thuis. Persoonlijk ben ik er ook niet zo'n enorme fan van, maar zo af en toe vind ik het wel aardig om weer eens wat te pielen.

Hier onderstaande foto van gisteravond.


_MG_3439 by Sauer Fotografie, on Flickr

Nu ben ik ook weer met wat fotootjes bezig. Wellicht dat ik die ook nog even post. Maar dat merk ik nog wel ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

De koffie die op onderstaande foto wordt ingeschonken is de koffie die ik nu op DIT moment aan het drinken ben ;)
Recente foto dus :angel:


_MG_3459 by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Een kleine vingeroefening om een technisch minder makkelijke foto te proberen. Wit voorwerp, witte achtergrond = moeizaam om het niet te laten uitbijten ;)


_MG_3463 by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

svmnb

De koffiefoto en de vaas vind ik mooi, het bierglas wat minder qua licht.

Doe zelf ook een duit in het zakje.






Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Hootie

Fotografen zijn net mensen. ;D
De bierfoto "raakt" me het meeste. Als marketing foto geslaagd daar ik zo een slok zou willen nemen. Het licht is mogelijker nog te verbeteren. De lichte linker kant oogt op deze manier wat onscherp.
Proost!

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

VlisChris

Thanks!
Het licht ben ik wel met je eens. Jammer genoeg dat mijn glas net begon over te lopen toen mijn timer afliep. Dus er loopt langs de achterkant nogal wat schuim over het glas, en dat is door mijn belichting nogal overbelicht. Idem met het bier op de rechterkant van het glas. Maar och. Voor een eerste probeersel in lange tijd vond ik hem ruim voldoende leuk om toch te posten ;)

De opstelling waarmee de foto('s) gemaakt zijn is geweldig overigens. Wel mijn studioflitsers, maar dat in combinatie met boeken, kussenslopen, snijplanken, een externe HD om het licht wat af te blokken, enz. Toen ik mijn opstelling begon te maken zat mijn maatje me aan te kijken alsof ik volstrekt gek geworden was :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

@ SVMNB: leuke foto's van die vacinaties. Als ik wat puntjes mag noemen die mij opvallen:
Nu staan je flesjes net voor de tekst op de verpakking op de achtergrond. Het zou in mijn ogen wat rustiger zijn als dat ietsjes ruimte zou krijgen.
Daarnaast heb je nu dat op de flesjes er op de linker iets zichtbaar is wat op de andere flesjes niet zichtbaar is. En je kunt de labels nu niet lezen. Niet omdat er voor gekozen is het niet leesbaar te maken, maar omdat ze wat onzorgvuldig (in mijn ogen) zijn neergezet.

Ik denk dat als je dat aanpast dat de foto weer net wat meer puntjes op de i weet te geven ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Het grootste verbeterpunt dat ik hier in mijn foto zie is de ongewenste reflectie in het glas links op de foto. Ik moet alleen even op mijn gemakje gaan zoeken wat de oorzaak is. Maar al met al een foto die ik gerust durf te tonen. En als je zelf je verbeterpunten ziet wordt het alleen maar beter ;) :devil:


RayBan by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Erik

Die bril vind ik wel mooi gedaan. Met de rest (vaccins) heb ik niet zoveel dus daar loop ik dan ook niet warm voor ook al zal het technisch wel allemaal kloppen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Thanks!

En dan te bedenken dat een ieder van de foto's die ik zelf in dit topic geplaatst heb gewoon op mijn eettafel gemaakt zijn :P De Ray Ban is zelfs met enkel mijn softbox gemaakt. Wel mis ik een beetje een houder om de box echt recht boven mijn producten te kunnen hangen. Maar och. Zo gaat het ook redelijk ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#11
Als foto-foto misschien niet heel erg boeiend of interessant. Maar voor de audioliefhebbers weet ik uit ervaring dat die dit soort foto's toch op prijs kunnen stellen. Dus toch even hier posten. Ik moet er bij zeggen dat dit mijn lastigste shot van de afgelopen dagen was. De achterkant vind ik persoonlijk boeiender om op de foto te zetten, maar dat komt nog wel. Het ding is nu afgekoppeld en op mijn eettafel, dus die resterende foto's komen nog wel ;)

Edit. En dan nu met foto :D


Parasound HCA1500 a by Sauer Fotografie, on Flickr

Edit. Och. Kiezen tussen een peukje roken, biertje drinken, en bankhangen. Of om wat leuks te doen als mijn versterkertje op de foto te zetten. Dan kies ik toch voor de foto ;)


Parasound HCA1500a backpanel by Sauer Fotografie, on Flickr

Mensen met nog specifieke wensen van deze versterker qua foto's? Nu vanavond en morgenavond kan het nog. Donderdagavond verwacht ik dat die weer op zijn plekje gaat.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Ik vind de donkere achtergrond wel stemmig bij een versterker, maar het spreekt mij als beeld niet heel erg aan. Een witte achtergrond (zoals bij de Ray Ban) spreek mij net meer aan. Even wat frisser.

VlisChris

Meer zoals deze foto? ;)


_MG_3425 by Sauer Fotografie, on Flickr

Bedankt voor je commentaar!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

remcor

Als ik deze foto´s zo zie begint het bijna weer te jeuken.
Ben uit het vak gestapt toen de digitale opmars begon, heb gewoon geen gevoel bij het digitale gebeuren.
Niet dat het beter of slechter is, maar het is anders.
Het werken met de technische camera op 6 bij 9 inch negatieven, en lekker in de doka aan de gang is toch iets heel anders.
Heb meer dan 10 jaar zelfs geen camera meer aangeraakt, pas sinds kort een eenvoudig digitaal ding van mp gehaald.

VlisChris

#15
Dat vat ik nu serieus wel een beetje op als een compliment  :-[
Zonde dat je niet meer fotografeert. Het is toch gewoon erg leuk om te doen. Al is werken met een TC natuurlijk wel bijzonder gaaf  :headbanging:
Op school met een soort van TC gewerkt. Dus de balg met alle instellingen enz, en dan daar een Canon Eos 5D (indertijd waren de mkII en III er nog niet geloof ik) aan vast zetten. Was best wel bijzonder om daar mee te werken. Maar wel erg leuk om te doen!

Een nadeel aan productfotografie is dat het zo doodeenvoudig is om te zien waarmee je je foto's beter kunt krijgen. Een mooie producttafel van een beetje formaat zou fijn zijn. Een twede softbox zou fijn zijn (al werkt een kartonnen doos met kussensloop ook uitstekend  :crazy: :D), een boom-statief, verzin het maar. Geef me nu hier ter plekker 1500 euro, en morgen heb ik weer wat spullen in huis. Maar laat ik dat maar eens niet doen ;)

Remcor, ga gewoon weer lekker fotograferen. De lol/interesse is er bij mij ook een jaar afgeweest. Ook een jaar mijn camera bijna niet aangeraakt. Maar als je eenmaal weer bezig bent komt die kick vanzelf weer terug. Het gaat om het resultaat. De camera is slechts een middel ;)

Edit. Mijn Flickr pagina wordt de laatste tijd overigens ook veel meer bekeken dan een jaartje geleden. Zeg maar een factor 10/20 meer dan vorig jaar  :crazy:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank


Jeroen de Waal

Christiaan mooie foto's.

Zit wel een lelijke "J" op je lens...  ;)


Jeroen.

VlisChris

Thanks!
En die J, daar ben ik me van bewust. Camera op korte termijn even wegbrengen voor een schoonmaakbeurt. Geen idee hoe die daar terecht is gekomen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#19
A ray of light by Sauer Fotografie, on Flickr

Ik kwam deze daarnet redelijk toevallig tegen. Flickr heeft een handige manier ingevoerd om snel door een jaaroverzicht van je foto's te gaan. Dus dan zie je nog eens foto's voorbij komen waarvan je vergeten was dat je ze gemaakt had ;)

edit; even een grotere versie geplaatst. 75x75 is wel erg klein ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Meteen even een topictitel aanpassing gedaan om in de pas te blijven lopen met de rest ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Hootie

Mooi licht en compositie.
Ik zou de foto nog sterker vinden wanneer de glazen linksonder en rechtsboven tot aan de hoeken 'lopen'. Je kunt natuurlijk ook wat zwart weghalen.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

VlisChris

Dank je 8)
In het begin wist ik niet echt wat ik van de foto moest vinden. Maar blijkbaar moest die bij mezelf dus gewoon even "bezinken" ;)
Hoe bedoel je precies? Ik snap wel redelijk waar je op doelt, maar snij hem anders gerust even bij ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

holco

Ben absoluut geen fotograaf dus oordeel niet te hard  ::)

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Former member 78

Mooie foto!
Is het spul voor de modelbouw?