2 Magnat Aggressor 5000 Deathmatch

Started by Ginger666, February 1, 2014, 22:10:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ginger666

Hallo mensen ik heb hier 2 Magnat Aggressor 5000 Deathmatch, en wil graag een 20Hz gepoorte sub bouwen. Ik heb een crown ce 1000 als eindversterker heb 2 Infinity's RS IIIa als speaker, aangestuurd door een AVC A1SE.

Ik ben benieuwd wat ik eruit kan halen.

yorkie13

deze dus
Thiele/Small-Parameter:
Fs: 24Hz
Qes: 0.59
Qms: 1.6
Qts: 0,43
Vas: 324Liter
Xmax: +-21mm (Linear)
Rdc: 2,8 Ohm

Ginger666


Harrr

Van harte met de aanschaf, dat zijn me wel een paar flinke  :devil: jongens. Heb je ruimte voor ze, zowel een kist alsook een kamer?

basyamaha

Quote from: RA SUBS on February  1, 2014, 23:14:32
deze dus
Thiele/Small-Parameter:
Fs: 24Hz
Qes: 0.59
Qms: 1.6
Qts: 0,43
Vas: 324Liter
Xmax: +-21mm (Linear)
Rdc: 2,8 Ohm
Waar heb je die vandaan ?

Ik heb hele andere cijfers , erg afwijkend .

Ik zal ze vanavond even posten .



basyamaha

In een duits audio tijdschrift is deze woofer aan de tand gevoelt .
Klang und ton 5/2005

Deze magnat wordt al sinds +-1995 gebouwd en heb die op een beurs gezien en gehoord .

Re 2,9 ohm
SD  1340cm2
Qm 2,5
Qe 0,69
Qt 0,54
fs 29,33
VAS 189,64
Mms 391,35
Rms 31,35
Cms 0,08mm/N
B/L 16,70

X-max +-7,5 mm one way


per unit .

280liter bassreflex
poort 60x 5,2  cm  lengte 68cm
+6db boost bij 20hz  dan is ie volledig linear .
Je versterker moet wel echt 4 ohm aankunnen anders krijg je problemen .


Huidige woofers zijn echt beter , Qms/Rms zijn heel erg onder de maat .
Deze woofers zullen pas echt lekker gaan spelen als je wat luider gaat als ''normaal'' .
Hoeft het niet hard speel dan aub met 1 woofer , pas als je wil knallen de 2de mee laten doen .


Drivers zien heel erg mooi eruit , en voor €400 vindt ik het toch een leuke/goede koop die je hebt gedaan .
Het oog wil immers ook wat .
 


Ginger666

#6
Quote from: basyamaha on February  2, 2014, 20:36:50
In een duits audio tijdschrift is deze woofer aan de tand gevoelt .
Klang und ton 5/2005

Deze magnat wordt al sinds +-1995 gebouwd en heb die op een beurs gezien en gehoord .

Re 2,9 ohm
SD  1340cm2
Qm 2,5
Qe 0,69
Qt 0,54
fs 29,33
VAS 189,64
Mms 391,35
Rms 31,35
Cms 0,08mm/N
B/L 16,70

X-max +-7,5 mm one way


per unit .

280liter bassreflex
poort 60x 5,2  cm  lengte 68cm
+6db boost bij 20hz  dan is ie volledig linear .
Je versterker moet wel echt 4 ohm aankunnen anders krijg je problemen .


Huidige woofers zijn echt beter , Qms/Rms zijn heel erg onder de maat .
Deze woofers zullen pas echt lekker gaan spelen als je wat luider gaat als ''normaal'' .
Hoeft het niet hard speel dan aub met 1 woofer , pas als je wil knallen de 2de mee laten doen .


Drivers zien heel erg mooi eruit , en voor €400 vindt ik het toch een leuke/goede koop die je hebt gedaan .
Het oog wil immers ook wat .


Heb je daar een linkje of bron voor, ik wil er namelijk wel zeker van zijn.

En ik wil ze graag beiden gebruiken, met max een 650 liter kast.

basyamaha


Ginger666


basyamaha

#9
Die wijken enorm af met de meting die zijn gedaan .

Mischien verstandig om een afspraak te maken met een zelfbouw speaker bedrijf die parameters kan meten dan weet je het 99% zeker .


Of bouwen zoals in het tijdschrift stond , daarmee waaren ze zeer tevreden .

basyamaha

Ik heb het artikel doorgelezen , ze hebben de subwoofer na de bouw ook gemeten en dat kwam overeen volgens de simulatie .

Wat ik eerder aangaf kan je gerust nabouwen .

Quote280liter bassreflex
poort 60x 5,2  cm  lengte 68cm
+6db boost bij 20hz  dan is ie volledig linear .
Je versterker moet wel echt 4 ohm aankunnen anders krijg je problemen .


rho

#11
Ik denk toch dat het een ander type is. De Aggressor is volgens mij niet dezelfde als de Aggressor deathmatch.
Ik zal straks eens zoeken of ze het in het magazine over de Aggressor hebben of over de Aggressor Deathmatch.

H&C Hifi

Ik heb hier 2 agressors liggen, beide echt anders dan die op het plaatje in de openingspost.


rho


H&C Hifi


rho

Dus dan is er ook een 5000 en een 5000 Deathmatch, die nog van elkaar verschillen.

H&C Hifi

Quote from: rho on February 20, 2014, 10:30:50
Dus dan is er ook een 5000 en een 5000 Deathmatch, die nog van elkaar verschillen.

schijnbaar  ;)

basyamaha

De gegevens van kast / poort zijn voor magnat aggressor 5000 deathmath .
De foto's die ik erbij zie in het tijdschrift komen overeen zo ver ik kan zien met de foto's van topic starter .

Dan raad ik aan als het idd dezelfde sub-woofers zijn om 280liter bassreflex aan te houden .

Je kan ook gesloten bouwen , 200liter zit je altijd goed , gaat alleen niet zo hard als bassreflex maargoed je hebt 2 woofers .



rho

#18
De gegevens in de K+T zijn inderdaad van de Aggressor 5000 Deathmatch.
Ik heb het net nog eens opgezocht.
Ze raden basreflex van 280 liter afgestemd op 22Hz aan. Met een boost van 6dB op 21Hz met een q=1,6 geeft dat een -3dB op 19Hz an 95dB bij een spanning van 2,83V (1W bij 8ohm).
Als je dat volume kwijt kan geeft dat dus zeer indrukwekkende resultaten.

edit: Ik had het bericht van basyamaha niet gezien. 2 keer de juiste info zal nu wel volstaan. ;)

Ginger666

Goedendag allen,

Ik heb de vele reactie's gelezen, en moet eerlijk toegeven dat ik misschien niet geheel realistisch ben geweest bij de aanschaf van de speakers. Ik bedoel het zijn inderdaad PA speakers, en ik schat zo dat ze vooral zullen stralen in het 30 - 40Hz spectrum, maar aan de andere kant denk ik wel dat ik ik eerst ga kijken wat er zal gebeuren als ik de TS Thiele Small Parameters van de fabrikant zelf gebuik. Daarna gebruik ik de tuning die me aangeraden zijn, niet dat ik twijfel over de autenthiekheid van de comments of wat dan ook. Het zou waarschijnlijk stom van me zijn aangezien ik veel minder ervaring/kennis op dit vakgebied bezit.

Maar alsnog is mijn nieuwsgierigheid groter dan mijn verstand, en als 700 liter teveel is kan ik er nog altijd extra bracing bij doen toch? :laugh: In iedergeval was dit een heel goed leer moment.

Het was compleet naief van me om te denken dat ik hier goed laag uit kon krijgen omdat de fabriekant zegt 21mm xmax.

rho

Ik weet niet waar je uit haalt dat het een PA speaker is en dat ie niet goed zou presteren in de laagste regionen.
Een -3dB punt op 19Hz vind ik persoonlijk best wel indrukwekkend. (ik denk dat ze zonder room-gain meten!)

basyamaha

Quote from: rho on March 20, 2014, 09:37:20
Ik weet niet waar je uit haalt dat het een PA speaker is en dat ie niet goed zou presteren in de laagste regionen.
Een -3dB punt op 19Hz vind ik persoonlijk best wel indrukwekkend. (ik denk dat ze zonder room-gain meten!)
Deze woofers zijn gemaakt om laag te gaan , ook PA woofers kunnen met hulp heel laag en hard , sterker nog nagenoeg elke hifi sub heeft ook een beetje hulp nodig om zeer laag te gaan zeker als ze gesloten worden ingezet .

Quote from: Ginger666 on March 20, 2014, 03:31:27
Goedendag allen,

Daarna gebruik ik de tuning die me aangeraden zijn, niet dat ik twijfel over de autenthiekheid van de comments of wat dan ook. Het zou waarschijnlijk stom van me zijn aangezien ik veel minder ervaring/kennis op dit vakgebied bezit.



Het was compleet naief van me om te denken dat ik hier goed laag uit kon krijgen omdat de fabriekant zegt 21mm xmax.
Beetje van de lekkere pannekoeken en een beetje heelijke zuurkool samen dat gaat niet .
Of je gaat voor fabrieks parameters of voor de beproefde 280liter met correctie .

Het verhaal is simpel , X-max X SD  X aantal woofer is hoe hard het op een bepaalde frequentie gaat .
2x 1600cm2 x 7,5mm  gaat laag en hard .
Wil je hiermee voluit zal je echt vrijstaand moeten wonen .

Zeker weten dat al 1 magnat op 20hz zal voldoen