TROS RADAR - test: koptelefoons.(hoofdtelefoons)

Started by evilniek, December 10, 2012, 20:58:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lion of Judah

Quote from: garmtz on January  2, 2013, 15:29:41
Ik vind de B&W's te 'mat' klinken. Missen een bepaalde openheid/sprankeling. De Dr. Dre's (althans, de topmodellen) zijn zo extreem slecht nog niet, maar het kan veel beter voor veel minder.

Welke zou jij dan adviseren voor rond de € 250,-? Specifiek voor gebruik met mijn iPhone, niet voor thuisgebruik dus.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Sailor Jan

AKG K550 in de markt sectie... Spaart weer geld :-)
Wees lief voor jezelf

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Xstream

#53
Quote from: garmtz on December 11, 2012, 12:59:52
Je kunt natuurlijk ook gewoon lossless files spelen op je iPod/iPhone. Met een geschikte hoofdtelefoon zijn die apparaten een prima bron.
Nou, 't is toch vooral merk hoor. Heb 2 iPods gehad (2nd en 6th gen) en die stonden in no-time weer te koop. Echt waardeloos die dingen. En tunen, ho maar - de EQ is de meest waardeloze die ik ooit heb meegemaakt, incl. de iTunes software + weergever. En hoe beter de koptelefoon, hoe duidelijker je hoort dat 't veel beter kan ;)

Ik heb een Sandisk die 't een stuk beter doet voor 8x minder. Dus het is maar net wat je prima vind ... Een sandisk is natuurlijk lang niet zo "cool" als zo'n iPod.
Ik heb ook een paar Cowon iAudio gehad, ook een klasse beter en goedkoper. En een heel stuk cooler dan Sandisk.
Hell, zelfs m'n telefoon doet 't, met de juiste audio speler software, beter dan de iPod.

Quote from: W.Otter on December 11, 2012, 10:43:37
dat heb ik bijna met alle hoodtelefoons, in-ear of on-ear het is niet natuurlijk en gaat na een tijdje irriteren. Gewoon een mooie stereo set kopen ;)
En jij gaat met je speakers over straat?
Een goede koptelefoon klinkt echt wel super hoor. De pest is alleen dat "proberen en testen" vaak erg lastig is (met in-ears helemaal) en je 't dus vaak op gevoel of technische meet data maar moet bepalen. Al ben ik nu bijzonder tevreden met m'n in-ears. Alleen duurde dat nogal even, en nogal wat doekoes. Beste koptelefoon die ik tot op heden gehad heb in ieder geval, en dat zijn er nogal wat :)

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

garmtz

Quote from: Lion of Judah on January  2, 2013, 18:19:16
Welke zou jij dan adviseren voor rond de € 250,-? Specifiek voor gebruik met mijn iPhone, niet voor thuisgebruik dus.

Op dit moment denk ik de Sennheiser Momentum. Wel 50 Euro duurder dan je plan van 250 Euro... Is een gesloten ontwerp, dus je sluit de buitenwereld buiten. Dat vind ik prettig onderweg, maar voor dat doel voldoet ook een in-ear. Als 'lek' geen probleem voor je is, kun je ook kiezen voor een 'open' model.

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

robr

Quote from: RubenV. on January 16, 2013, 06:50:03
Een erg late reactie, maar heel erg bedankt voor de link. Dat is onwijs leuk leesvoer!

Graag gedaan, veel plezier.
Voorzichtig met je portemonnaie.

RubenV.

Ik ben helaas al niet meer te redden  ;D Wat een collectie zeg  :wub:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Jumping Jack

Pff, voor die kast (met inhoud) zou ik nog wel een plekje vinden  :o
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

RubenV.

Quote from: Jumping Jack on January 16, 2013, 19:59:01
Pff, voor die kast (met inhoud) zou ik nog wel een plekje vinden  :o

Ik help je wel met die MSB DAC, houd je nog een beetje ruimte over  :angel:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Jumping Jack

Wat voor stekkerblok zou er achter de kast liggen?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

RubenV.

Quote from: Jumping Jack on January 16, 2013, 20:02:22
Wat voor stekkerblok zou er achter de kast liggen?

POWER CONDITIONER: Monster Pro 3500 Surge
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Lion of Judah

Quote from: garmtz on January  2, 2013, 21:14:13
Op dit moment denk ik de Sennheiser Momentum. Wel 50 Euro duurder dan je plan van 250 Euro... Is een gesloten ontwerp, dus je sluit de buitenwereld buiten. Dat vind ik prettig onderweg, maar voor dat doel voldoet ook een in-ear. Als 'lek' geen probleem voor je is, kun je ook kiezen voor een 'open' model.

Ik heb er ééntje op proef. Klinkt inderdaad stukken beter dan B&W. Verder erg goed draagcomfort. Wordt een blijvertje denk ik.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

garmtz

Quote from: Lion of Judah on February  3, 2013, 17:52:22
Ik heb er ééntje op proef. Klinkt inderdaad stukken beter dan B&W. Verder erg goed draagcomfort. Wordt een blijvertje denk ik.

Leuk!

Peter1961

Ik vind het zeker een hele goede test.
Nu weet ik in ieder geval dat ik alle geteste exemplaren links moet laten liggen :clapping:

boekhour

Nog een nabrander: Ik adviseer inear pluggies, de Etymotic er4p of er4s.
Ook Westone maakt mooie spullen, bijvorbeeld de um2 en um3. 
In het vliegtuig laatst als je bij de straalmotor in de buurt zit, een mooie oplossing want ze dempen ook nog eens een behoorlijk aantal dbs. Zie mijn review van alweer een aantal jaren geleden. De er4p wordt nog steeds verkocht en de um2 heeft inmiddels verbeterde opvolgers.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/20525910#20525910
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

John Wx

Heb voor het eerst deze test bekeken en voor een tv programma is het voor tv begrippen een high end test qua middelen en uitleg



De meeste mensen denk 99% waren al naar RTL 4 gezapt
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.