Shootout Classé SSP-800 vs Classé SSP-75 vs Anthem D2V bij Audiofiel op 15 maart

Started by Audiofiel, January 31, 2014, 10:44:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cardas49

Quote from: Playback on March 18, 2014, 20:27:13
Daarna nog Leonard Cohen: Songs from the Road aangezet tijdens het eten.   

Op zijn "zachtst" gezegd, erg rustgevende muziek  :)

Quote from: Playback on March 18, 2014, 20:27:13
Als je het niet erg vind om met jouw SSP-75 een stukje te gaan rijden heb ik er geen moeite mee in huize Playback nog wat meer te vergelijken ;)

Dank, lijkt me leuk  :thumbs-up: :). Dan zou het verschil tussen de CP-65 (heb ik nog niet gehoord) en SSP-75 ook bepaald kunnen worden, en kan ik de SSP-75 + CAV-500 in nog een setting met andere speakers mee maken. Altijd mooi ter referentie. Heeft de CP-65 HT passthrough? Zie het niet op de specs pagina staan, dus zal wel niet?

Het wordt wel iets voor de langere termijn, want de komende paar maanden zit ik vol met overwerk in het weekend. Ik stuur je binnenkort even PM hier over. 
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Audiofiel

Quote from: Playback on March 18, 2014, 20:27:13
Als je het niet erg vind om met jouw SSP-75 een stukje te gaan rijden heb ik er geen moeite mee in huize Playback nog wat meer te vergelijken ;)

Lijkt mij ook wel een gezellige vervolgafspraak. Ik hou me aanbevolen. :music:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HTip

Leuke verslagen om te lezen :coffee: En weer staat de SSP-75 zijn mannetje tussen al het nieuwe geweld. Conclusie dat er geen echte winnaar is vind ik wel verrassend, maar daarentegen ook weer goed. Er hoeft niet altijd een winnaar te zijn ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik


Dat snap ik. ;)


Quote from: DVDmartinDVD on March 18, 2014, 15:35:43
Hoi Vik,

ik had de Primare niet meegenomen. Ik had al aardig wat spullen meegenomen incl laptop.

Maar ook de tijd ontbrak, of we hadden tot diep in de nacht door moeten gaan ;)

Martin.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik


Bedankt voor de info.




Quote from: Playback on March 18, 2014, 20:27:13
Voor de film fragmenten alleen gebruik gemaakt van de HT demo disc.
Decoding setting van de SSP-800 stond op discrete (auto decoding).

Muziek was een dolby HD demo disc van audiofiel en Joe Bonamassa An Acoustic Evening at the Vienna Opera.
Daarna nog Leonard Cohen: Songs from the Road aangezet tijdens het eten.   


Als je het niet erg vind om met jouw SSP-75 een stukje te gaan rijden heb ik er geen moeite mee in huize Playback nog wat meer te vergelijken ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Quote from: Playback on March 18, 2014, 20:27:13
Voor de film fragmenten alleen gebruik gemaakt van de HT demo disc.
Ik heb zelf geconstateerd dat de HSDD een leuke demoschijf is (gebruik hem ook vaak met vrienden), maar dat de originelen beter klinken met meer resolutie en detail. Ook in beeldkwaliteit, maar dat terzijde.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

cardas49

Quote from: HTip on March 18, 2014, 22:38:38
Leuke verslagen om te lezen :coffee: En weer staat de SSP-75 zijn mannetje tussen al het nieuwe geweld. Conclusie dat er geen echte winnaar is vind ik wel verrassend, maar daarentegen ook weer goed. Er hoeft niet altijd een winnaar te zijn ;)

Het is ook een beetje een kwestie van bewoording. Er is geen winnaar in de zin dat geen enkele processor op een meerderheid van de aangehaalde geluidseigenschappen in surround beter is dan de rest. Of je moet die eigenschappen en andere (features, vormgeving, prestatie in stereo) een bepaald gewicht toekennen, cijfers geven, en punten gaan tellen. Ik denk  alleen dat je over het gewicht van elke eigenschap al lang kan discussiëren, want dat is zo persoonlijk, en afhankelijk van het doel van het gebruik (bijv: stereo prestatie. Is voor mij erg belangrijk, voor een ander misschien helemaal niet).



Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Quote from: HTip on March 18, 2014, 23:04:44
Ik heb zelf geconstateerd dat de HSDD een leuke demoschijf is (gebruik hem ook vaak met vrienden), maar dat de originelen beter klinken met meer resolutie en detail. Ook in beeldkwaliteit, maar dat terzijde.

Hoe zou dat kunnen? Zijn de fragmenten verkeerd geript oid?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

vik

Quote from: mark235 on March 18, 2014, 23:43:53
Hoe zou dat kunnen? Zijn de fragmenten verkeerd geript oid?

Je krijgt nooit en never de kwaliteit van de orginele schijf.

Ik heb vroeger altijd blu ray/dvd schijven gekopiëerd en dacht dat 1:1 ook echt exact was aan het orgineel. Niet dus. Het probleem zit hem in het branden. Dit is een geheel ander proces als het persen in de fabriek en op dat punt gaat het ook mis.

Ik heb dit zelf ervaren omdat ik destijds voor CineMike een kopie had gemaakt van de AIX Records-Audio calibration disc HD music Sampler blu ray disc. Hij begon al te lachen en zei pak hem er maar even bij en we gingen vergelijken met de orginele want die had hij liggen. 

Het resultaat is dat het geluid wat platter klinkt en minder dynamisch, en vooral op een groot scherm zoals een beamer is dit terug te zien in de beeldkwaiteit.

Ik ben er toen gelijk mee gestopt en kocht enkel nog orgineel.

Wil je het onderste uit de kan hebben, en je hebt een mooie set staan koop dan orgineel is mijn mening.

Ik heb de HT demo disc ook en ik waardeer het werk wat er in zit, but it's just for fun.

Bij jullie heeft hij goed genoeg gewerkt om de verschillen te ervaren tussen de pre-pro's en daar ging het ook om.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Quote from: mark235 on March 18, 2014, 23:37:13
Het is ook een beetje een kwestie van bewoording. Er is geen winnaar in de zin dat geen enkele processor op een meerderheid van de aangehaalde geluidseigenschappen in surround beter is dan de rest. Of je moet die eigenschappen en andere (features, vormgeving, prestatie in stereo) een bepaald gewicht toekennen, cijfers geven, en punten gaan tellen. Ik denk  alleen dat je over het gewicht van elke eigenschap al lang kan discussiëren, want dat is zo persoonlijk, en afhankelijk van het doel van het gebruik (bijv: stereo prestatie. Is voor mij erg belangrijk, voor een ander misschien helemaal niet).
Heb je helemaal gelijk in. Wat voor de een zwaar weegt kan voor de ander een klein issue zijn. Ik was ook erg tevreden met mijn Marantz SR9600 zowel in surround als stereo, totdat iemand mij liet horen hoe stereo kon klinken en toen heb ik een aparte stereoversterker toegevoegd aan de keten. Toen was de stereoperformance van de SR ook helemaal niet meer belangrijk.

Quote from: mark235 on March 18, 2014, 23:43:53
Hoe zou dat kunnen? Zijn de fragmenten verkeerd geript oid?
Zoals vik al aangeeft het brandproces en de gebruikte schijven. Er is zoveel mogelijk gebruik gemaakt van originele schijven of ISO-rips, dus daar ligt het volgens mij niet. Echter heb ik geen idee wat er nog aan kwaliteitsverlies kan optreden bij de authoring, e.d. De HSDD is echt een leuke schijf om snel een demo te kunnen geven aan vrienden, familie, etc. zonder het continu wisselen van de schijven en de wachttijd. Maar voor testen of echt laten voelen wat laag doet gebruik ik altijd het origineel. De scene van Monsters Inc heeft op het origineel veel meer diepgang en kracht. Heerlijke scene overigens ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Kjelt

Je moet wel de twee disks op dezelfde speler gebruiken er is een groot verschil tussen diverse spelers qua processing van de bluray, het is niet een losless algoritme zoals bij cd.

Mocht dat toch verschil geven dan wil je (om het brandproces/bdr als schuldige aan te kunnen wijzen nog een test doen: door de digitale versie (dus vanaf hdd) te testen met het origineel.
Dat  zou dan niets mogen uitmaken of:
1) de rip is niet 1:1 (wellicht verkeerde soundtrack)
2) de speler gebruikt een ander algorithme voor disks versus digitale streams.

Nou lijkt 2) alhoewel theoretisch mogelijk me niet echt heel plausibel, zodra de data van de disk gedecrypt is zouden beide streams dezelfde weg moeten vervolgen (theoretisch).

Audiofiel

Een eventueel mindere kwaliteit van de Demo disc doet voor onze test niet ter zake. De kwaliteit was hoog genoeg om duidelijke verschillen aan te tonen. Met een hogere kwaliteit waren de verschillen alleen maar groter geweest, maar niet anders.

De keuze voor de demoschijf heeft ook te maken met het feit dat zo veel sneller is te switchen tussen scenes. Juist bij Blu-ray wacht je anders een eeuwigheid met iedere schijfwissel en dat komt het vergelijken ook niet ten goede. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

vik

Precies.  ;)

Verder ook niet het topic om hier over door te gaan.



Quote from: Audiofiel on March 19, 2014, 09:05:25
Een eventueel mindere kwaliteit van de Demo disc doet voor onze test niet ter zake. De kwaliteit was hoog genoeg om duidelijke verschillen aan te tonen. Met een hogere kwaliteit waren de verschillen alleen maar groter geweest, maar niet anders.

De keuze voor de demoschijf heeft ook te maken met het feit dat zo veel sneller is te switchen tussen scenes. Juist bij Blu-ray wacht je anders een eeuwigheid met iedere schijfwissel en dat komt het vergelijken ook niet ten goede. ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

cardas49

Quote from: DVDmartinDVD on March 16, 2014, 11:50:59
Wat ik nu wel eens zou willen is, om een vergelijking te maken met andere Anthem bezitters om eens alle facetten van het instel menu door te lopen, om hier uit te halen wat er in zit.

Je kan altijd een balletje opgooien in de Anthem threads. Zal alleen lastig worden om mede D2V eigenaren te vinden. De meesten hebben een MRX receiver.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

DVDmartinDVD

Quote from: mark235 on March 19, 2014, 09:26:09
Je kan altijd een balletje opgooien in de Anthem threads. Zal alleen lastig worden om mede D2V eigenaren te vinden. De meesten hebben een MRX receiver.

Ja, ik ga dat zeker eens doen.

Had voor de gein nog hier I am legend gekeken, ook dit klonk weer anders.
mijn ruimte staat niet zo vol en dat merk je dan weer gelijk in de bas.

Nu ik er nog eens over na denk van zaterdag was dat we besloten hadden om ARC uit te zetten, dus die hele ARC settings werkte volgens mij dat ook niet.
Behalve dan de afstanden en de dB's instelling van de speakers.

Ik heb zelf nu ARC tot 250 hz gezet. Tussen 0 en 250 zitten de meeste hoogte en laagte verschillen, daarboven heeft het een lichte golf beweging in de frequentie verloop.

Gr.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

cardas49

Misschien kan je het grafiekje van zaterdag nog even posten?  :). Is leuk voor de volledigheid van het verslag.

Ben ook benieuwd hoe eea uitpakt als je ARC op 2000Hz of 5000Hz zou zetten, en of je de weergave kunstmatiger hoort worden naarmate ARC op hogere waarden actief is.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Playback

Quote from: mark235 on March 18, 2014, 20:58:04

Dank, lijkt me leuk  :thumbs-up: :). Dan zou het verschil tussen de CP-65 (heb ik nog niet gehoord) en SSP-75 ook bepaald kunnen worden, en kan ik de SSP-75 + CAV-500 in nog een setting met andere speakers mee maken. Altijd mooi ter referentie. Heeft de CP-65 HT passthrough? Zie het niet op de specs pagina staan, dus zal wel niet?


De CP-65 heeft een passthrough. Ideaal voor wanneer je de front speakers wilt gebruiken in een gecombineerde HT en stereo setup.

riwi

Ik had zoals gezegd meer verschil verwacht kwa luisterervaring tussen de HD codecs en de normale DD/DTS tracks.
Vreemd dat dit er niet uit kwam. :)

Verder was de keuze voor een pre met HDMI voor mij ook belangrijk vanwege het betere gebruiksgemak omdat je dus geen HDMI switcher meer nodig hebt.

De HT demo disk is wel OK vond ik. Alleen zat ik ermee dat er na het starten van een demo er een HDMI sync is doordat de refresh wijzigt en het dus enkele seconden duurt voor er weer beeld en geluid is waardoor je bij de meeste fragmenten het begin mist.

DD2

Mooie "review/shootout" heren.

Ik ben nu wel erg benieuwd ook hoe deze merken zich verhouden tot Meridian 861 bijvoorbeeld.

felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,