Shootout Classé SSP-800 vs Classé SSP-75 vs Anthem D2V bij Audiofiel op 15 maart

Started by Audiofiel, January 31, 2014, 10:44:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: DVDmartinDVD on February  3, 2014, 17:22:33
Hoi,

ik ben benaderd om mee te doen aan deze shootout, en zou dan m'n Anthem D2V 3D moeten meenemen.

Is altijd wel leuk om zo iets te doen, maar hoe ga je het allemaal invullen?

Om bv. het arc systeem te runnen ben je wel even een tijdje bezig.
Heb dan ook een laptop nodig, beetje ouderwets in meten is er tegenwoordig niet meer bij ;)

Hoi Martin,

Ik snap je aarzeling wel. Op zich is het interessant om de instellingen met ARC te testen. Maar het zou wel eerlijk zijn om dan nogmaals te luisteren zonder ARC voor het interessante vergelijk. Dat instellen veel tijd kost, snap ik. En je hebt gelijk dat het zonde is dat dat ten koste gaat van de ontspannen sfeer van een meeting...

Daarom: is het misschien een idee als wij samen een keer afspreken vóórdat de meeting en shootout plaats gaat vinden? Ik weet niet of het mogelijk is om meerdere instellingen (bij jou thuis, bij mij) te bewaren die je direct onder een knop kunt oproepen, maar het zou de meeting natuurlijk wat leuker maken.

8) ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DVDmartinDVD

Het is mogelijk om de speakers met een meetmicrofoon in te meten en te bewaren.
Je kan dan tussentijds de instellingen veranderen of te optimaliseren en die berekend de versterker dan weer zelf verder.

ARC doet heel veel met het geluidsbeeld dus zou jammer zijn om die niet te benutten. Toch?

Maar het lijkt mij wel leuk om een shootout te doen.

Op wat voor termijn wil je dat dan doen dan?

PM anders met wat suggesties.

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

SV..S





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

mimic

Arc niet benutten zou onzin zijn. De ssp75 heeft een superieure voeding, die zet je ook niet uit :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

Audiofiel

Uiteraard zullen we ARC aanzetten na het inmeten, dat lijkt mij logisch. Hoewel ik het interessant zou vinden om het verschil mét en zonder ook mee te nemen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: DVDmartinDVD on February  4, 2014, 15:11:09
Op wat voor termijn wil je dat dan doen dan?

PM anders met wat suggesties.

In ieder geval NA de krokusvakantie. Daarvoor gaat niet meer lukken. Ik zal volgende week even wat rondjes PM sturen om te kijken of we het over een datum eens kunnen worden. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

cardas49

Quote from: Audiofiel on February  8, 2014, 15:21:56
Uiteraard zullen we ARC aanzetten na het inmeten, dat lijkt mij logisch. Hoewel ik het interessant zou vinden om het verschil mét en zonder ook mee te nemen.

Lijkt mij ook.

Is ook van belang dat we kijken tot welke frequentie ARC zijn werk gaat doen. Sommigen zetten ARC actief tot 120Hz, anderen tot een paar KHz.

En of de DSP van de SPL-1200 Ultra uit gaat / aan blijft. Van dat laatste weet ik niet wat de "best practice" is wanneer ARC om de hoek komt kijken.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Audiofiel

DSP van de Velodyne blijft gewoon aan staan. ARC mag er daarna mee doen wat hij wil. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DVDmartinDVD

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

@ Audiofiel,

denk je niet dat je al een voordeel hebt omdat je met je eigen set speelt?
Ik bedoel, kabels en speakers zijn denk ik wel uitgekozen wat het beste klinkt in jou situatie.

Hoop/denk dat ARC het wel goed krijgt (als hij het tegen die tijd het doet). Meetmicrofoon is denk ik dood.

Wel leuk, ik heb in ieder geval zin in.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Audiofiel

Quote from: DVDmartinDVD on February 12, 2014, 09:23:01
@ Audiofiel,

denk je niet dat je al een voordeel hebt omdat je met je eigen set speelt?
Ik bedoel, kabels en speakers zijn denk ik wel uitgekozen wat het beste klinkt in jou situatie.

Ik zie daar geen voordeel in voor de Classé SSP-75. Iedere processor zal hier zijn kunnen moeten kunnen laten zien.

Ik heb de SSP-75 niet uitgekozen vanwege een match met speakers en kabels, meer vanwege de totale kwaliteit van het apparaat. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DVDmartinDVD

Quote from: Audiofiel on February 12, 2014, 09:51:48
Ik zie daar geen voordeel in voor de Classé SSP-75. Iedere processor zal hier zijn kunnen moeten kunnen laten zien.

Ik heb de SSP-75 niet uitgekozen vanwege een match met speakers en kabels, meer vanwege de totale kwaliteit van het apparaat. ;D

Haha, ja zo gaat dat meestal.
Een scala van apparatuur uitproberen is natuurlijk niet voorhanden.

Met kabels hou ik wel van uniformiteit, dus alles van het zelfde merk en het liefst van het zelfde type.
Alleen dat laatste zou wel erg kostbaar gaan worden, mijn duurste kabels heb ik dan op de fronts aangesloten. (AQ Colorado's)

Wil je alles XLR of RCA aansluiten, ik kan beide aan.

groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Audiofiel

Ik heb alle kabels (Madrigal HPC) in zowel XLR als cinch uitvoering, dus beide opties staan open met dezelfde kabels. Als alle apparaten een goede balanced uitgang hebben, dan heb ik voorkeur voor XLR aansluiten.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

RubenV.

Ik ben erg benieuwd naar het verloop van de shootout, erg leuk initiatief  :thumbs-up:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

cardas49

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Audiofiel

Quote from: mark235 on February 13, 2014, 16:16:51
Is niet de aanbevolen methode:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121700.msg2581577#msg2581577

Niet volgens Bjorn, wel volgens AVS. Ik zie geen enkele reden om de Velodyne te gaan resetten voor het door Bjorn vermeende voordeel. ;D


Bovendien kunnen we dan niet omsteken tussen de verschillende prepro's. Moeten we ook steeds de Velodyne weer opnieuw gaan afregelen. Lijkt mij een hele foute methode. Die subwoofer moet een vast gegeven zijn! ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

cardas49

Quote from: Audiofiel on February 13, 2014, 22:25:06
Niet volgens Bjorn, wel volgens AVS. Ik zie geen enkele reden om de Velodyne te gaan resetten voor het door Bjorn vermeende voordeel. ;D

Op AVS wordt wel meer beweerd. Ik heb hogere pet op van BB&G dan van de average dealer op die site  ::)

Quote from: Audiofiel on February 13, 2014, 22:25:06
Bovendien kunnen we dan niet omsteken tussen de verschillende prepro's. Moeten we ook steeds de Velodyne weer opnieuw gaan afregelen. Lijkt mij een hele foute methode. Die subwoofer moet een vast gegeven zijn! ::)

Ok, daar had ik niet bij stil gestaan. ARC alles laten doen is praktisch inderdaad lastig.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

VlisChris

2 Presets gebruiken eventueel?
Arc op een andere preset laten inregelen dan de standaardinstelling? Al heb je dan wel dat je met 2 afstellingen gaat luisteren. Maar soit. Als je arc aanzet doe je dat toch al ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Audiofiel

Meerdere presets is geen oplossing. Ik wil niet bij iedere wissel de instellingen van de sub steeds opnieuw moeten aanpassen. Dat maakt het onnodig gecompliceerd en staat rustig luisteren in de weg.

Bij een shootout ga je slechts 1 variabele veranderen. In dit geval de prepro's. Daarom is de 80Hz instelling dus ook de juiste parameter.

Als we daarna klaar zijn met vergelijken, dan kunnen we 'los' op andere variabelen. :)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Re
#45
Ik zou de subwoofer helemaal weglaten in de test. Ik heb zelf twee Velodynes en het zijn prachtige subwoofers maar ze zijn wel in staat om de harmonie en balans totaal te verstoren als ze niet perfect afgestemd zijn en dat kan ook nog eens per film/geluidsfragment verschillen. Dan moet ik toch het volume van de sub weer iets aanpassen of ze overheersen teveel.
Het lijkt mij een zeer kleine kans om dat op een avond met drie verschillende pre/pro's echt goed te krijgen en dan krijg je de discussie of je nu de pre/pro hoort of de match met de sub die fout gaat.

DVDmartinDVD

En hoeveel sweeps doen we per versterker? 5 of 7

Als je een goed vooraf afgestelde sub woofer hebt staan zal een ARC of Audyssey het heus niet verprutsen.

Gr, Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Staaled

#47
Quote from: Kjelt on February 14, 2014, 11:46:03
Ik zou de subwoofer helemaal weglaten in de test. Ik heb zelf twee Velodynes en het zijn prachtige subwoofers maar ze zijn wel in staat om de harmonie en balans totaal te verstoren als ze niet perfect afgestemd zijn en dat kan ook nog eens per film/geluidsfragment verschillen. Dan moet ik toch het volume van de sub weer iets aanpassen of ze overheersen teveel.
Het lijkt mij een zeer kleine kans om dat op een avond met drie verschillende pre/pro's echt goed te krijgen en dan krijg je de discussie of je nu de pre/pro hoort of de match met de sub die fout gaat.
Een serieus HT zonder subs kan toch echt niet. ;)

Ik ben het met je eens dat integratie van groot belang is , maar of dat vlot dan wel moeizaam gaat is ook een kwaliteit.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Audiofiel

Quote from: Kjelt on February 14, 2014, 11:46:03
Ik zou de subwoofer helemaal weglaten in de test.

ROTFLOL.  :worship:  Goed plan. Gaan we gewoon draaien met 5 monitors zonder serieus laag en zonder sub...























Not! :pompom:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

SV..S





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15