Opencart hulp gezocht

Started by FFF, January 28, 2014, 16:18:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FFF

Ik ben bezig met een webshop, hobbymatig naast mijn werk. Het moet dus met minimaal budget en ben zelf aan het bouwen geslagen op basis van Opencart en een Theme.
De website staat overigens nog in de kinderschoenen dus er moet nog heel veel gebeuren en aangepast worden...

Nu loop ik tegen 2 problemen aan:
1: Mijn "top menu" heeft er automatisch 3 rijen van gemaakt, terwijl er op de breedte van de banner genoeg ruimte is om alle categorieën in 2 rijen te plaatsen.
2: Als ik op voeding -> Probites klik zie ik deze melding:

Warning: Division by zero in /home/vhosts/4koi.nl/httpdocs/catalog/view/theme/lexus_store/template/product/category.tpl on line 116Warning: Division by zero in /home/vhosts/4koi.nl/httpdocs/catalog/view/theme/lexus_store/template/product/category.tpl on line 117

Iemand enig idee hoe ik deze problemen op kan lossen? Heb al veel geprobeerd maar loop nu echt even vast.

marcelvandekamp

#1
in regel 116 en 117 van je catagory.tpl bestand doe schijnbaar een deling door 0 o.i.d.  Maar het is een warning, dus loopt je site er op vast? Wat zit er in de *.tpl file. Bevat het Php?

kun je de betreffende regels posten?
met vriendelijke groet,

marcel

FFF

Bedankt voor je reactie Marcel.
Ik heb er eigenlijk weinig verstand van, had gehoopt met invulwerk klaar te zijn maar er ontstaan toch her en der foutmeldingen.

Ik copy paste ff het hele stukje, regel 116 en 117 dik gedrukt.

<div class="product-list"> <div class="products-block">
    <?php
   $cols = $MAX_ITEM_ROW ;
   $span = floor(12/$cols);
   $small = floor(12/$MAX_ITEM_ROW_SMALL);
   $mini = floor(12/$MAX_ITEM_ROW_MINI);

   foreach ($products as $i => $product) { ?>
   <?php if( $i++%$cols == 0 ) { ?>
        <div class="row">
   <?php } ?>
    <div class="col-xs-6 col-lg-<?php echo $span;?> col-sm-<?php echo $small;?> col-xs-<?php echo $mini;?>">
       <div class="product-block">   
         <?php if ($product['thumb']) { ?>
         <div class="image"><?php if( $product['special'] ) {   ?>
          <span class="product-label-special label"><?php echo $this->language->get( 'text_sale' ); ?></span>
          <?php } ?>