Trinnov Audio (Fr) geeft preview van Altitude32 op ISE

Started by R0N, January 28, 2014, 11:15:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RogerS

Heeft iemand ook foto's gemaakt van de Altitude 32 tijdens de show in alkmaar.  ::)
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

Passion4Sound


Staaled

Quote from: Miesepies on February 10, 2014, 15:58:06
Nogal hoge worp  :turn:
Volgende dan maar. Op AVSforum worden systemen met de Magnitude al tot de absolute top gerekend en dit zal m.i. de beste processor verkrijgbaar worden.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

RogerS

50% afwijking naar beneden was mij liever geweest. ...
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

Miesepies

Och, zat er ook wel in hè? De Amethyst is al ~€10K...

RogerS

Dat weet ik ook maar 15k kan ik helaas thuis niet verantwoorden bij de baas. Over 5 jaar is dat apparaat alweer achterhaald. Een afschrijving van 3k per jaar alleen voor een surround processor... 😯
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

rovinggecko

Quote from: RogerS on February 10, 2014, 15:58:41
Heeft iemand ook foto's gemaakt van de Altitude 32 tijdens de show in alkmaar.  ::)
Nee, maar staat volgens mij in de video in de Assa tread.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

R0N

Quote from: RogerS on February 10, 2014, 22:36:08
Dat weet ik ook maar 15k kan ik helaas thuis niet verantwoorden bij de baas. Over 5 jaar is dat apparaat alweer achterhaald. Een afschrijving van 3k per jaar alleen voor een surround processor... 😯

Trinnov apparaten zijn zeker niet achterhaald over 5 jaar!
Dat komt omdat Trinnov zich richt op room/speaker correction. Door de modulaire opbouw kunnen hardware onderdelen vervangen worden als dat nodig is.
Softwarematig is de Amethyst en Altitude32 altijd aanpasbaar. Codecs en dergelijke zijn niet geïnstalleerd (behoudens Dolby Digital) omdat de bronnen die al hebben.
Inmiddels heb ik tussen de spullen die van de beurs terug zijn gekomen nog een folder van de Altitude32 gevonden.
Kijk eens naar de specs op het plaatje.

Zodra ik een pdf heb zal ik hem hier plaatsen.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Miesepies

 ^^

Denk dat dit apparaatje wel in alle aansluitingen voorziet ;)
Neem aan dat hier ook de streamer in zit?

Staaled

Zo, daar kun je best wat kanten mee op.
Imposant is nog zwak uitgedrukt.

Kun je ook een extra zone aansturen?
En zijn die dan ook in te meten?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

R0N

Quote from: Staaled on February 12, 2014, 23:04:11
Zo, daar kun je best wat kanten mee op.
Imposant is nog zwak uitgedrukt.

Kun je ook een extra zone aansturen?
En zijn die dan ook in te meten?

Extra zone: ik vermoed van niet. Het gaat om een bioscoopapparaat.
Maar het is nog in ontwikkeling en het zou later kunnen. Het is een 'work in progress'.

@miesepies
Streamer: jazeker, net als de Amethyst is het een UPnP renderer, 24b/192kHz.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

tomvbugg

#38
Quote from: R0N on February 12, 2014, 22:49:40
Trinnov apparaten zijn zeker niet achterhaald over 5 jaar!
Dat komt omdat Trinnov zich richt op room/speaker correction. Door de modulaire opbouw kunnen hardware onderdelen vervangen worden als dat nodig is.
Softwarematig is de Amethyst en Altitude32 altijd aanpasbaar. Codecs en dergelijke zijn niet geïnstalleerd (behoudens Dolby Digital) omdat de bronnen die al hebben.
Inmiddels heb ik tussen de spullen die van de beurs terug zijn gekomen nog een folder van de Altitude32 gevonden.
Kijk eens naar de specs op het plaatje.

Zodra ik een pdf heb zal ik hem hier plaatsen.

ron
In deze tijd is dit inderdaad heel indrukwekkend maar om nu te zeggen dat dit binnen 5 jaar misschien niet achterhaald is? Vind ik persoonlijk sterk als je daar van overtuigd bent als je ziet hoe snel het kan gaan in deze digitale wereld.  ;)



RogerS

Indrukwekkend  apparaat en ziet er ook nog een stuk beter uit dan de Dataset RS20i  :inlove: :inlove:
Maar het decoderen van Dolby HD en DTS-MA is in mijn geval wel gewenst omdat mijn HTPC onder linux draait (OpenElec) en die deze audio formaten niet kan decoderen.  :unhappy:
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

R0N

Quote from: RogerS on February 13, 2014, 20:51:03
Indrukwekkend  apparaat en ziet er ook nog een stuk beter uit dan de Dataset RS20i  :inlove: :inlove:
Maar het decoderen van Dolby HD en DTS-MA is in mijn geval wel gewenst omdat mijn HTPC onder linux draait (OpenElec) en die deze audio formaten niet kan decoderen.  :unhappy:

Hoi,

Installeer XBMC op je HTPC en je kunt alle formaten afspelen.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Erwin.VL

€14.700 is dan voor de basisversie met 8 outputs?
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

RogerS

Quote from: R0N on February 13, 2014, 21:32:46
Hoi,

Installeer XBMC op je HTPC en je kunt alle formaten afspelen.

ron
Helaas ik heb nog eens gezocht op internet. XBMC kan Dolby TrueHD wel decoderen maar DTS-MA HD en DTS-HD alleen maar bitstreamen. XBMC onder windows kun je nog een eventueel een externe (commerciele) decoder inzetten maar voor Linux, en OpenElec is een specifieke Linux build met XBMC, helaas niet.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

R0N

Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Miesepies

Hmm... het ontbreken van decoders is wel een minpunt. Maar het is nog geen september, dus er is nog kans... :P

djnickuk

Hoi Ron,

gelieve excuus mijn Nederlands. Ik Engels dus ik ben met behulp van een online vertaler. 

Ik denk dat dit ziet eruit als een uitstekend apparaat.

Ik heb momenteel een DataSat RS20i die ik liefde, maar ik ben te denken van het toevoegen van een Trinnov MC met 16 analoge uit en 16 digi AES in. Met behulp van de AES-uitgangen van de Datasat.  Maar ik ben op zoek op dit, misschien, als een alternatief.

  Dus, uit mijn vertalingen van deze draad begrijp ik dat er 14700 euro voor het honk-lijn 8/8 model.  Hoeveel geld is het topmodel?

  Als het apparaat niet audiocodecs decoderen ik denk dat het accepteert alleen PCM via HDMI?

Wat is de inheemse verwerkingssnelheden?

Als ik het een meerkanaals 95/24, of artikel 192/24 HDMI feed feed zal het worden verwerkt bij deze snelheden of zal het naar beneden worden bemonsterd?

  Kan het decoderen DSD van SACD? DVD-audio?
En begrijp ik goed dat er muziek het stromen gebouwd? 

Dank u Nick

jvanhambelgium

Quote from: djnickuk on February 14, 2014, 01:07:58
Hoi Ron,

gelieve excuus mijn Nederlands. Ik Engels dus ik ben met behulp van een online vertaler. 

Ik denk dat dit ziet eruit als een uitstekend apparaat.

Ik heb momenteel een DataSat RS20i die ik liefde, maar ik ben te denken van het toevoegen van een Trinnov MC met 16 analoge uit en 16 digi AES in. Met behulp van de AES-uitgangen van de Datasat.  Maar ik ben op zoek op dit, misschien, als een alternatief.

  Dus, uit mijn vertalingen van deze draad begrijp ik dat er 14700 euro voor het honk-lijn 8/8 model.  Hoeveel geld is het topmodel?

  Als het apparaat niet audiocodecs decoderen ik denk dat het accepteert alleen PCM via HDMI?

Wat is de inheemse verwerkingssnelheden?

Als ik het een meerkanaals 95/24, of artikel 192/24 HDMI feed feed zal het worden verwerkt bij deze snelheden of zal het naar beneden worden bemonsterd?

  Kan het decoderen DSD van SACD? DVD-audio?
En begrijp ik goed dat er muziek het stromen gebouwd? 

Dank u Nick

Tijd voor een andere online vertaler  :clapping: :colgate:

(Time to change to another online translation program - this one is pretty bad)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

RogerS

Hij Nick, great you tried to post your question in Dutch but it is not a problem  to post your question in English.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

vik

Een mooi feature monster maar ze slaan de plank dan volledig mis vind ik (als dat zo is) waarschijnlijk dan ook geen DSD.


Quote from: Miesepies on February 13, 2014, 23:28:07
Hmm... het ontbreken van decoders is wel een minpunt. Maar het is nog geen september, dus er is nog kans... :P
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

R0N

Quote from: djnickuk on February 14, 2014, 01:07:58
Hoi Ron,

gelieve excuus mijn Nederlands. Ik Engels dus ik ben met behulp van een online vertaler. 

Ik denk dat dit ziet eruit als een uitstekend apparaat.

Ik heb momenteel een DataSat RS20i die ik liefde, maar ik ben te denken van het toevoegen van een Trinnov MC met 16 analoge uit en 16 digi AES in. Met behulp van de AES-uitgangen van de Datasat.  Maar ik ben op zoek op dit, misschien, als een alternatief.

  Dus, uit mijn vertalingen van deze draad begrijp ik dat er 14700 euro voor het honk-lijn 8/8 model.  Hoeveel geld is het topmodel?

  Als het apparaat niet audiocodecs decoderen ik denk dat het accepteert alleen PCM via HDMI?

Wat is de inheemse verwerkingssnelheden?

Als ik het een meerkanaals 95/24, of artikel 192/24 HDMI feed feed zal het worden verwerkt bij deze snelheden of zal het naar beneden worden bemonsterd?

  Kan het decoderen DSD van SACD? DVD-audio?
En begrijp ik goed dat er muziek het stromen gebouwd? 

Dank u Nick

Hi Nick,

You can write in English language. It makes more sense than Google translation.
I guess you 're from the UK, right?

Trinnov MC is a product for pro audio. We discuss here the products for hifi, like the Altitude32, which will be shipping in September 2014.
I think the Altitude32 will replace your DataSat and offer even more features and specs.
We do not have a product brochure as pdf yet, but it will be available soon. Just watch this forum.

The base unit offers 8 AES inputs and 8 analog outputs. The line up wil go to 16 AES inputs to 32 analog outputs. Prices of these line ups are not fixed yet.
There will be all kinds of other in- and outputs.
Streaming: yes that is a feature, up to 24bit/192kHz over ethernet.
Processing is done with the sample rate of the source, no down sampling.
Yes, PCM over HDMI.
DSD, no. DSD must be converted to PCM first, since you cannot process a 1 bit stream.
Because there are so many codecs around, one should let the source unit do the decoding.
Trinnov takes care of the next step, room and speaker optimizer. That's the unique strength of Trinnov.
For the same reason Trinnov does not produce amplifiers.

I hope this answers your questions. Please wait for the official info from Trinnov on this forum.
Remember, Trinnov's products are a 'work in progress'. And there are some months to go before September.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)