Trinnov Audio (Fr) geeft preview van Altitude32 op ISE

Started by R0N, January 28, 2014, 11:15:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Ik zie de processor niet snel verouderen, gezien de volledig softwarematige upgrademogelijkheden. Qua features, klank en eq komt hier niks bij in de buurt. Als je het niet kunt betalen, heeft zeuren over de prijs weinig zin.

R0N

Quote from: Hanky Panky on July  2, 2014, 00:36:08
Er staat ergens een online prijs van 30 mille in Engelse ponden.
....

Waar staat dat dan??
Alle op dit moment genoemde prijzen zijn louter speculatief of uit de duim gezogen. De prijs wordt pas definitief bekend als de definitieve specs bepaald zijn.

De nieuwe 3D formaten (Auro 3D en Dolby Atmos) passen precies in de werkwijze van Trinnov. De vele surroundkanalen zijn niet diskreet, maar worden gestuurd door metadata. Op exact die wijze werkt Trinnov al met hun 2D en 3D remapping techniek. Voor Atmos is een nauwe samenwerking met Dolby om de techniek te implementeren in hun software voor de Altitude32. Omdat Trinnov de plaats van de luidsprekers in de ruimte exact kan bepalen, kan de toewijzing van de kanalen (en inhoud) heel precies plaatsvinden. Daarmee is Trinnov de perfecte processor voor de nieuwe 3D-formaten.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

RogerS

Tja dat is mijn dilemma. Ik kan het wel betalen maar ik heb mijzelf er nog niet van overtuigd dat ik ook zoveel geld wil betalen. Dat neemt niet weg dat ik de ontwikkelingen van de Altitude32 zeer nauwgezet zal volgen.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

jaco

Voor atmos en auro3d heb je weer erg weinig aan 8 kanalen...

garmtz


Quote from: jaco on July  2, 2014, 11:43:17
Voor atmos en auro3d heb je weer erg weinig aan 8 kanalen...

Daarom komen er ook versie met meer kanalen. Tot 32 is mogelijk.

jaco

Moet je hem dan ook overclocken voor meer kanalen (heeft een Intel I5 processor)  ;D

Andere vraag, als het alleen pcm in doet hoe moet het gaan werken met Atmos en Auro3D ?
Auro3D kan ik me nog voorstellen, dat zit in het normale 5.1 of 7.1, maar Atmos is iets wat in TrueHD verpakt zit. Zal toch een bitstream in moeten komen, of HDMI 2 met 22 kanalen audio.

Maar een bron die atmos via hdmi 2.0 als > 8 kanalen PCM uitstuurt lijkt me minder waarschijnlijk...

R0N

Quote from: jaco on July  3, 2014, 09:21:12
Moet je hem dan ook overclocken voor meer kanalen (heeft een Intel I5 processor)  ;D

Andere vraag, als het alleen pcm in doet hoe moet het gaan werken met Atmos en Auro3D ?
Auro3D kan ik me nog voorstellen, dat zit in het normale 5.1 of 7.1, maar Atmos is iets wat in TrueHD verpakt zit. Zal toch een bitstream in moeten komen, of HDMI 2 met 22 kanalen audio.

Maar een bron die atmos via hdmi 2.0 als > 8 kanalen PCM uitstuurt lijkt me minder waarschijnlijk...

Overklokken, nee dat is niet nodig. Allereerst is de pc goed uitgekozen voor zijn werk, zoals in de andere apparatuur van Trinnov. Met de Magnitude32 processor (tot 32 kanalen) heeft Trinnov al veel ervaring. Het systeem draait efficient op Linux en de ondersteunende software is een eigen ontwikkeling. Dus motor en management zijn oké.

Uiteraard ken ik de details (nog) niet van al die nieuwe zaken, maar zal e.e.a uitleggen.
Atmos is opgebouwd uit een "beds" (kanalen) en "objects". De beds bevatten de discrete muziekkanalen, tot 9.1. Alle andere zaken zoals effecten, foleys, ambiance e.d. zitten in de objects (mono of stereo). Deze objects bevatten geluid en metadata. De metadata vertelt waar, hoe en wanneer het geluid weergegeven moet worden.
Atmos kan 128 kanalen verwerken en 64 weergeven. De eerste 64 kanalen bevatten 10 discrete geluidskanalen en 54 objects. De kanalen 65-128 zijn ook voor objects.
Die discrete geluidskanalen zijn 5.1 of 7.1 voor klassieke surround. De andere twee kanalen zijn voor front-hoog (net als bij Audyssey-DSX). De objects worden dus gedurende de film toegevoegd daar waar wenselijk.
Atmos is schaalbaar kwa aantal luidsprekers, uiteraard afhankelijk van de grootte van de ruimte. Luidsprekers rondom en in boven je hoofd. De objects worden op een plaats in de ruimte aan het geluidsbeeld toegevoegd, en afhankelijk van het aantal luidsprekers in de ruimte, aan een of meerdere luidsprekers. Het is duidelijk dat dat een 'hell of a job' is en alleen door een goede Atmos renderer uitgevoerd kan worden. Uiteraard heeft Dolby zo'n processor en Trinnov binnenkort ook (Altitude32).
Omdat Trinnov het aantal èn de plaats van alle luidsprekers heeft gemeten, kan het ook perfect de objects (aan de hand van de metadata) aan de juiste luidspreker(s) toekennen. Deze techniek past Trinnov ook al toe bij de 2D en 3D remapping-technologie.
Het maken van een Atmos geluidsdrager is geen kattep*s. Om een 'life-like' geluid in de bioscoop te krijgen moet er vooraf heel wat gebeuren. De productie van een Atmos geluidsdrager èn de weergave er van, zijn aan strikte protocollen onderworpen.

ron

PS De ALtitude32 zal Dolby Atmos en Auro3D als optie hebben. Je hoeft dus niet voor deze formats te betalen als je ze niet wilt gebruiken. Latere upgrade is altijd mogelijk.
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

jaco

Zo lang de prijs onbekend is weinig kanshebber voor mij..
Ziet er overigens prima uit die interface.

Miesepies

Quote from: R0N on July  6, 2014, 13:29:21PS De ALtitude32 zal Dolby Atmos en Auro3D als optie hebben. Je hoeft dus niet voor deze formats te betalen als je ze niet wilt gebruiken. Latere upgrade is altijd mogelijk.

Dat is wel fijn. Niet iedereen zit op deze mogelijkheden te wachten. Bij een 8 kanaals versie van de Altitide32 hebben deze formaten ook niet zo heel veel nut.

R0N

Quote from: jaco on July  6, 2014, 19:17:26
Zo lang de prijs onbekend is weinig kanshebber voor mij..
Ziet er overigens prima uit die interface.

Ja, de verbinding met de Altitude32 gaat via een webbrowser (andere Trinnov producten gebruiken een VNC client).
Dat geeft extra mogelijkheden voor grafische bediening van de Altitude.


In het plaatje zie een voorbeeld van Dolby Atmos, 32 kanalen. Ook Auro3D is een optie.
Je begint met 8 kanalen en je kunt naar behoefte uitbreiden met modules tot 16 of 32 kanalen. Voor de meeste thuisbioscopen wel voldoende (7.1.4).
Je geeft het aantal luidsprekers aan en de plaats (ongeveer) en met de calibratiemeting bepaalt/berekent Trinnov de juiste positie t.b.v. het gekozen surroundformat. En natuurlijk t.b.v. de roomoptimizer.
Ik ga alvast speakers bestellen om mijn luisterruimte aan te passen!

ron


Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

jaco

Ik neem aan dat je de prijzen post zodra ze beschikbaar zijn.

jvanhambelgium

#86
En wat als je ruimte geen klassieke vierkante of rechthoekige bak is (vb schuine kanten, of bepaalde L-vormen, inhammen etc) ? Hoe ga je dan in de interface moeten werken ?
Hoe kan die dan de optimale positie aangeven ? Of is dat hier niet aan de orde en hang je dan gewoon de speakers op en laat je de auto-correctie maar z'n ding doen ?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

R0N

Quote from: jvanhambelgium on July 15, 2014, 19:22:42
En wat als je ruimte geen klassieke vierkante of rechthoekige bak is (vb schuine kanten, of bepaalde L-vormen, inhammen etc) ? Hoe ga je dan in de interface moeten werken ?
Hoe kan die dan de optimale positie aangeven ? Of is dat hier niet aan de orde en hang je dan gewoon de speakers op en laat je de auto-correctie maar z'n ding doen ?

Inderdaad, je geeft het aantal/soort speakers aan en Trinnov meet waar deze zich bevinden en wat de karakteristieken zijn. Op basis van deze informatie en het gekozen surround format worden de instellingen voor de luidsprekers gegenereerd. Ook voor een ander format kun je de gegevens in een van de 29 presets vastleggen.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

jaco

Hier staan al wat prijzen: http://www.themovierooms.co.uk/trinnov-altitude32-av-cinema-processor.html
8-8 voor £18.000
8-16 extra £3250
16-24 extra £7000
16-32 extra £10750
Auro/atmos £2500

Tja 16 kanalen met atmos en auro3d is dan snel 30.000 euro helaas


bmateijsen

Met de huidige pond koers maak ik er ongeveer 26,500 euro van, dus 30k euro is een beetje overdreven ;). Trinnov zorgt wel voor een zeer uitgebreide room-EQ op alle kanalen!

jaco

23750 pond = 29640 euro 1,248 euro per pond.

Maar met 40% marge moet er wel wat met de prijs te doen zijn denk ik  ;D

bmateijsen

Quote from: jaco on August 14, 2014, 09:20:09
23750 pond = 29640 euro 1,248 euro per pond.

Maar met 40% marge moet er wel wat met de prijs te doen zijn denk ik  ;D

Ik heb de add-on kaart voor Atmos niet toegevoegd zie ik... ;)

R0N

Heren,

Wat je op de UK-website ziet is een voortijdige ejaculatie.
Voor de juiste informatie hou je dit forum in de gaten (en onze website c.q. Trinnov Fr).
Nog even geduld en dan wordt (bijna) alles onthuld.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

RogerS

Quote from: R0N on August 14, 2014, 09:56:05
Heren,

Wat je op de UK-website ziet is een voortijdige ejaculatie.
Voor de juiste informatie hou je dit forum in de gaten (en onze website c.q. Trinnov Fr).
Nog even geduld en dan wordt (bijna) alles onthult.

ron
Als de uiteindelijke prijzen 50% lager zijn dan heb ik interesse.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

Miesepies

De pagina met de prijzen is al weggehaald zie ik. Zijn wel flinke prijzen (al hadden we natuurlijk al wel een vermoeden dat ze deze richting op zouden gaan). Te duur voor mij, en zelfs met 50% korting (you wish :P) iets te veel van het goede voor mijn portomonnee.

Desalniettemin zou ik deze jongen toch graag eens thuis willen horen  :music:   ;D

jaco

Als die licenties £2500 moeten kosten is het ook reinste oplichting.
Hoe kan een onkyo met Atmos dan voor €699 geplanned staan.
Auro3d is wel duur, tenminste voor een concurerend merk kreeg ik €1200 voor de Auro3d licentie te horen. Maar of dolby voor atmos dan €1700 vraagt als je meer dan 11 of 12 kanalen wilt decoderen klopt het niet.

De andere codecs hebben veel lagere licentie kosten, tientjes werk. Dus 1000+ voor een audio codec licentie lijkt me gewoon geldklopperij.

garmtz

Iedereen kan altijd kiezen voor goedkoper! Verwacht dan echter niet dezelfde performance, flexibiliteit en toekomstzekerheid...

Miesepies

#97
Quote from: jaco on August 14, 2014, 12:59:00Hoe kan een onkyo met Atmos dan voor €699 geplanned staan.

Denk dat Onkyo dit kan doen omdat zij een grotere hoeveelheid apparaten weten (denken) te verkopen, Trinnov moet het met een veel kleiner aantal doen. Dat zou wel wat verschil kunnen verklaren, al hebben we het hier wel over aardig wat eurotjes.

Maarja, even afwachten tot R0N met de uiteindelijke prijzen komt.

Robbo

Quote from: garmtz on August 14, 2014, 19:13:05
Iedereen kan altijd kiezen voor goedkoper! Verwacht dan echter niet dezelfde performance, flexibiliteit en toekomstzekerheid...

Met goedkoper ben je automatische flexibeler en toekomstzekerder.   Je kunt voor de prijs van een Trinnov de komende 10 jaar elk jaar een nieuwe Denon of Marantz of Onkyo kopen  ;)   

bmateijsen

Quote from: Robbo on August 15, 2014, 14:18:15
Met goedkoper ben je automatische flexibeler en toekomstzekerder.   Je kunt voor de prijs van een Trinnov de komende 10 jaar elk jaar een nieuwe Denon of Marantz of Onkyo kopen  ;)   

Als het dezelfde performance zou geven, dan is de keuze snel gemaakt.... ;).