Trinnov Audio (Fr) geeft preview van Altitude32 op ISE

Started by R0N, January 28, 2014, 11:15:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Ik snap de noodzaak niet zo van interne decoders... Dit maakt een surround processor alleen maar MINDER future proof. Prima keuze van Trinnov dus.

Staaled

#51
Quote from: Miesepies on February 13, 2014, 23:28:07
Hmm... het ontbreken van decoders is wel een minpunt. Maar het is nog geen september, dus er is nog kans... :P
Zo omzeilen ze juist een hoop gedonder en het maakt mogelijk dat ook een kleiner merk een processor zelfstandig ontwikkelt.
Een merk als Halcro heeft hier al jaren terug voor gekozen en wordt nog steeds als top beschouwt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bmateijsen

Quote from: Staaled on February 14, 2014, 09:53:57
Zo omzeilen ze juist een hoop gedonder en het maakt mogelijk dat ook een kleiner merk een processor zelfstandig ontwikkelt.
Een merk als Halcro heeft hier al jaren terug voor gekozen en wordt nog steeds als top beschouwt.

Vind ik ook een enorm pluspunt! Omzetting naar PCM kan altijd gedaan worden en decoding levert dus niet zoveel kwaliteitswinst meer op...

Miesepies

Ken wel een paar apparaten welke geen conversie naar PCM aankunnen (denk aan media spelers), maar alleen audio kunnen bitstreamen. Dus is misschien wel iets waar je rekening mee moet houden afhankelijk van je huidige apparatuur.

bmateijsen

Quote from: Miesepies on February 14, 2014, 12:40:58
Ken wel een paar apparaten welke geen conversie naar PCM aankunnen (denk aan media spelers), maar alleen audio kunnen bitstreamen. Dus is misschien wel iets waar je rekening mee moet houden afhankelijk van je huidige apparatuur.

Zoals? Want Dune, Oppo, Boxee, etc, doen allemaal conversie naar PCM.

Miesepies

Zat zelf te kijken naar de Dune TV303D. Kan alles behalve PCM conversie...

bmateijsen

Quote from: Miesepies on February 14, 2014, 13:14:17
Zat zelf te kijken naar de Dune TV303D. Kan alles behalve PCM conversie...

En deze Dune is niet te vervangen voor een ander? Waarom zou je voor deze compact versie kiezen?

Miesepies


eddy135

Quote from: Miesepies on February 14, 2014, 13:21:59
Zoals je zelf al zegt... hij is compact :)

Tja, als je ruimte hebt voor een Altidude met bijbehorende eindversterking, zal een paar extra dm's voor een behoorlijk loopwerk toch niet moeilijk zijn?  ;)  :huh2:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Miesepies

Het gaat niet om de mediaspeler, maar om het feit dat je mogelijk extra eisen aan je bronnen moet stellen omdat de Altitude32 geen decoding doet.

De Altitude32 valt niet binnen mijn budget, dus is het geen probleem voor mij. Maar ik neem aan dat iemand die 15K wil betalen voor dit apparaat, ook wel wat extra neertelt voor de bronnen.

evilniek

Moet toch prima te doen zijn via PCM, zie het probleem eerlijk gezegd niet zo.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

vik

Dan heb je met een Kaleidescape systeem dus al een probleem als ik djnickuk mag geloven:


http://www.avsforum.com/t/1516103/trinnov-altitude/30#post_24354477

Die doet enkel bitstream HDMI.








Quote from: Miesepies on February 14, 2014, 12:40:58
Ken wel een paar apparaten welke geen conversie naar PCM aankunnen (denk aan media spelers), maar alleen audio kunnen bitstreamen. Dus is misschien wel iets waar je rekening mee moet houden afhankelijk van je huidige apparatuur.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Gabor

Quote from: garmtz on February 14, 2014, 09:45:38
Ik snap de noodzaak niet zo van interne decoders... Dit maakt een surround processor alleen maar MINDER future proof. Prima keuze van Trinnov dus.

Maar ga dan voor de Trinnov MC, die is inclusief microfoon en software opties nog een paar duizend euro goedkoper ook. Dan houd je genoeg over om een streaming apparaat en alle nodige decoding van te kopen lijkt me...

djnickuk

Hi,

Thanks for replies.

Sorry my Dutch is no good. I feel rude posting in English.

Without the latest HD codecs this renders this device unusable to a large segment of its market.

At this level a lot of users will be using Kalidescape systems which only bit stream. But as we know this is pre production and Curt Hoyt has said that they are still assessing what to include and I feel it will have decoders.

I think, for me, I will just go with a Trinnov MC with 16 analogue out and 16 aes in.

However, if this new trinnov unit gets all the latest codec including Auro then I will def think this will give the Datasat a run for its money.

Passion4Sound

Quote from: djnickuk on February 17, 2014, 17:23:50
Hi,

Thanks for replies.

Sorry my Dutch is no good. I feel rude posting in English.

Without the latest HD codecs this renders this device unusable to a large segment of its market.

At this level a lot of users will be using Kalidescape systems which only bit stream. But as we know this is pre production and Curt Hoyt has said that they are still assessing what to include and I feel it will have decoders.

I think, for me, I will just go with a Trinnov MC with 16 analogue out and 16 aes in.

However, if this new trinnov unit gets all the latest codec including Auro then I will def think this will give the Datasat a run for its money.

^^ ik denk inderdaad dat dit een issue is.

Miesepies

#65
Quote from: djnickuk on February 17, 2014, 17:23:50...including Auro...

Since it is initially planned to be released without the usual Dolby and DTS codecs, I think Auro is just wishfull thinking ;)

R0N

Hallo,

Er is nu een brochure in pdf-formaat.
Oepss, de brochure is helaas een voorlopige, dus ik heb de link verwijderd.
Zodra de specs definitief zijn, ga ik hem hier weer plaatsen.

De Altitude32 komt in september 2014 op de markt en is nog steeds in ontwikkeling. Reacties uit de markt worden opgepakt en zo mogelijk verwerkt. Er zullen natuurlijk altijd individuele wensen onvervuld blijven, maar het wordt een universeel apparaat (voorzover het dat al niet is). Het is een modulair apparaat d.w.z. uitbreiden of veranderen kan altijd nog. En softwarematig is uiteraard (bijna) alles te updaten.
Ik kàn niet wachten!

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

vik

Erg goed dat ze luisteren naar de wensen van klanten (tot op zekere hoogte dan)  :thumbs-up:



Quote from: R0N on March  9, 2014, 10:23:33
Hallo,

Er is nu een brochure in pdf-formaat.
Oepss, de brochure is helaas een voorlopige, dus ik heb de link verwijderd.
Zodra de specs definitief zijn, ga ik hem hier weer plaatsen.

De Altitude32 komt in september 2014 op de markt en is nog steeds in ontwikkeling. Reacties uit de markt worden opgepakt en zo mogelijk verwerkt. Er zullen natuurlijk altijd individuele wensen onvervuld blijven, maar het wordt een universeel apparaat (voorzover het dat al niet is). Het is een modulair apparaat d.w.z. uitbreiden of veranderen kan altijd nog. En softwarematig is uiteraard (bijna) alles te updaten.
Ik kàn niet wachten!

ron
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

bmateijsen

Inmiddels zijn er meer specs bekend van de Altitude 32.... inclusief Dolby Atmos en Auro3D ! 32 kanaals AV processor...  Verder wordt deze onthuld in de zomer, beschikbaar rond de herfst!

RogerS

Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

Miesepies


garmtz

Quote from: Miesepies on July  1, 2014, 23:03:15
...totdat je de prijs ziet ;)

Dat zal je nog meevallen... Maar als je Marantz prijzen verwacht... Tsja... :)

Hanky Panky

Quote from: garmtz on July  1, 2014, 23:14:45
Dat zal je nog meevallen... Maar als je Marantz prijzen verwacht... Tsja... :)

Er staat ergens een online prijs van 30 mille in Engelse ponden.

Dat valt inderdaad mee .... Als je achter de toonbank staat ipv ervoor  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Miesepies

#73
Ik gok ook dat de 30k prijs voor de 32 kanaals versie is, en dus de 8 kanaals wat lager zal zijn.

RogerS

Quote from: Miesepies on July  1, 2014, 23:03:15
...totdat je de prijs ziet ;)

Hoezo die is tot ook "WoW"?  :crazy:

Tja maar inderdaad de prijs, ook van de 8 kanaals versie, zal hoger zijn dan dat ik bereid ben om voor een nieuwe (surround) audio processor (6 K€ max) uit te geven. Het grootste nadeel van (surround)audio processors is dat, door de relatief snelle technologische ontwikkelingen, deze apparatuur te snel verouderen. Bij eindversterkers en luidsprekers is dat veel minder het geval.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90