Trinnov Audio (Fr) geeft preview van Altitude32 op ISE

Started by R0N, January 28, 2014, 11:15:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbo

Performance, tsja altijd lastig op basis van specs.   Hoe hoger de prijs hoe hoger de verwachte performance dat wel.   Ik heb het niet zo bijgehouden de laatste jaren, maar mijn vermoeden is dat het midden segment (Marantz AV8801, Denon 4520 etc.) toch aardig wat stappen gemaakt heeft.

bmateijsen

#101
Quote from: Robbo on August 15, 2014, 14:21:01
Performance, tsja altijd lastig op basis van specs.   Hoe hoger de prijs hoe hoger de verwachte performance dat wel.   Ik heb het niet zo bijgehouden de laatste jaren, maar mijn vermoeden is dat het midden segment (Marantz AV8801, Denon 4520 etc.) toch aardig wat stappen gemaakt heeft.

Ik vind dat wel meevallen of zelfs soms tegenvallen..... Maar dit is ook niet echt de plek om daarover te discussiëren ;).

R0N

Laten we geen zaken vergelijken die niet te vergelijken zijn.

Kijk eens hier voor een paar gegevens van de Altitude32.
En verder, nog even geduld en dan kan het allemaal in het echt bewonderd worden.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

jaco

Die remapping techniek lijkt leuk, maar als je de luidsprekers netjes volgens de itu standaard neerzet is er niet veel te remappen lijkt me.

Is de acoustic correction dan nog veel beter dan audyssey ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Staaled

Klopt.
Imposant ,al is het voorlopig alleen nog even in specs  ;), en onvergelijkbaar.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: jaco on August 15, 2014, 17:42:14
Die remapping techniek lijkt leuk, maar als je de luidsprekers netjes volgens de itu standaard neerzet is er niet veel te remappen lijkt me.

Is de acoustic correction dan nog veel beter dan audyssey ?

Ik heb de 2 kanaals Amethyst meermaals gehoord en diens correctie-capaciteit is uniek.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

R0N

Persbericht van Trinnov Fr.

Trinnov Audio announces the world premiere of its leading 3D AV Preamplifier Altitude32, and a Dolby Atmos demonstration in collaboration with Sound Developments Ltd and Procella Audio at Cedia Expo.

Mocht je naar Cedia Expo gaan:
Colorado Convention Center, Denver, Booth #850,  11th to 13th September 2014.

Lees hier meer over dit persbericht. De eerste high end Dolby Atmos 9.2.4 demo.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Erwin.VL

Eerlijk gezegd valt 9.2.4 me tegen voor de gevraagde prijs als je weet dat Denon al AVR's verkoopt (de eerste zijn al geleverd in USA) die maar 2 speakers minder in Atmos weergeven (7.2.4)...
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

jaco

Tja maar D&M kunnen geen 9.2.4 doen met Atmos terwijl er wel wide kanalen op de receiver/voorversterker zitten zoals het er nu uitziet.




Wel 15 outputs, en maar 13 te gebruiken voor Atmos (zoals de berichten nu zijn)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

R0N

Laten we er geen 'pissing contest' van maken.
Er zijn nu merken die een thuiskamervariant van Dolby Atmos aanbieden, meestal 7.1.2 of 7.1.4. Die hebben een D.Atmos decoder aan boord. Je wordt dan geacht om de luidsprekers op de daarvoor bestemde posities te plaatsen voor het juiste effect. Prima, het zal zeker een mooi effect geven.

Trinnov's Altitude32 kan D.Atmos tot 32 kanalen verwerken in gelijk welke configuratie. De plaatsing van de luidsprekers is minder kritisch omdat Trinnov de posities van de luidsprekers vooraf bepaalt en dan berekent welke Atmos geluiden waar en hoe gestuurd moeten worden (remapping). D.Atmos is object-based en derhalve dus zeer geschikt voor de remapping technologie van Trinnov.
En verder zorgt de Altitude32 ook voor de correctie van de kamer-akoestiek (Trinnov's optimizer). Want met of zonder Dolby Atmos, die storende factor moet wel aangepakt worden voor een optimaal geluid.
En dan zorgt Trinnov ook nog voor de correctie van de faseverschuivingen van de luidsprekers. Dat levert een zeer precies geluid op zoals menigeen al heeft ervaren.
Voeg daarbij de schaalbaarheid van de Altitude32 (hardwarematig) en de mogelijkheid voor software upgrades, zowel codecs als firmware. Upgrades die door Trinnov op  afstand worden uitgevoerd en waarvoor de klant zelf niets hoeft te doen. Trinnov kan ook op afstand een volledige test van hun apparaten uitvoeren voor storingsanalyse.
Een (multi) machine die voor de toekomst is voorbereid.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Erwin.VL

Cedia is me toch wat te ver... Wanneer en waar is het ding eventueel in Benelux te beluisteren?
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

RogerS

Trinnov heeft een stand op de IBC2014 die over twee weken in Amsterdam is. Alleen zal daar mogelijk geen luisterruimte zjjn
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

R0N

Hallo,

Op de IFA in Berlijn gespot: de nieuwe Altitude32 bij Auro3D stand van Auro Technologies. Zie foto's verderop.
(Het was weer een hele grote prachtige beurs.)

Dat is niet zomaar, Trinnov is een officiële samenwerking aangegaan met Auro Technologies.
Lees hier het persbericht.

En we hebben nu ook een brochure van de Altitude32, die kan je hier downloaden.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

jaco

Zie ik een db25 connector van een paralelle poort zitten ?
Wat voor mainbord zit daarin, ook DVI is wat uit de tijd voor een pc..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Miesepies


Maro

Wow, mooi ding zeg.  :wub:  Kost zoiets tegenwoordig?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Peerless Monster

Quote from: Maro on September 15, 2014, 07:58:00
Wow, mooi ding zeg.  :wub:  Kost zoiets tegenwoordig?

Iets minder dan 30 mille las ik hierboven.
Kan je beter doen dan die Levinson van 40... ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Maro

Quote from: Peerless Monster on September 15, 2014, 08:26:30
Iets minder dan 30 mille las ik hierboven.
Kan je beter doen dan die Levinson van 40... ;)

Oef, dat gaat hem dus niet worden.  :nopompom:    :D.  Gelukkig ben ik al weer jaren zeer tevreden met wat ik heb staan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

bmateijsen

Quote from: Peerless Monster on September 15, 2014, 08:26:30
Iets minder dan 30 mille las ik hierboven.
Kan je beter doen dan die Levinson van 40... ;)

Nee joh.... Veel minder...

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: Maro on September 15, 2014, 08:46:37
Oef, dat gaat hem dus niet worden.  :nopompom:    :D.  Gelukkig ben ik al weer jaren zeer tevreden met wat ik heb staan.

Een Integra zou ik niet snel weg doen... Mooi spul.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

htlucky

Quote from: jaco on September 14, 2014, 21:41:16
Zie ik een db25 connector van een paralelle poort zitten ?
Wat voor mainbord zit daarin, ook DVI is wat uit de tijd voor een pc..

ziet er een cheapo atom bord uit, die komen nog met zo'n DB25, populair in de signage wereld

R0N

Zo, genoeg over de preview van de Altitude32. We gaan over naar de definitieve specificaties in een nieuwe post.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)