Horizontal/vertical size in H3D GUI?

Started by RuudG, January 25, 2004, 19:48:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RuudG

Weet iemand hoe de horizontal/vertical size opties in de H3D GUI werken? Dwz. wat precies wordt door deze settings veranderd om de resizing te bewerkstelligen?

En maakt het voor de beeldkwaliteit iets uit als je de imagesize eerst klein maakt via de H3D GUI en daarna met de size mogelijkheden van een CRT de boel weer oprekt tot je een goed fosfor gebruik hebt?

Groeten,

Ruud

Robbo

Technisch gezien zul jij dat beter weten dan ik ;)

Maar mijn idee ervan is dat je beter met de PJ kunt resizen dan met software om scalingfouten te voorkomen. Dat is dan theorie, maar in de praktijk betrap ik de H3D, zelfs met 'onronde' resoluties, zelden op scalingfouten.

Zelf gebruik ik de HV size enkel voor 4:3 beeld om dat iets op te rekken, voor oude series en Formule 1.

Waarom ben je hier eigenlijk mee bezig ?


J.A.F._Doorhof

Mijn advies is ook via de projector, maar ik zie ook geen problemen in de Holo als je het niet doet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi Ruud

Gebruik gewoon even AVIA en kijk naar de verticale lijnen als je gaat veranderen in de breedte.

Rob

RuudG

#4
Hehe, eindelijk kan ik weer eens wat posten :(

QuoteTechnisch gezien zul jij dat beter weten dan ik
Dat valt tegen hoor. Ik neem aan dat het via parameters als Sync width en back/front porches gedaan wordt, maar daarin heb ik me nooit verdiept. Dus als iemand de werking van die parameters uit zou kunnen leggen, dan graag. Ik hoop alleen dat er niet gescaled wordt.

QuoteWaarom ben je hier eigenlijk mee bezig ?
Beetje spelen om te kijken of ik de beperking van het geringe aantal geheugens van de 808s kan omzeilen.

QuoteGebruik gewoon even AVIA en kijk naar de verticale lijnen als je gaat veranderen in de breedte.
Is een goed idee. Ik neem aan dat je bedoelt te testen of er al dan niet (scaling)artefarcten onstaan? Zal ik doen, zodra mijn kamer weer in bewoonbare staat is, na wat werkzaamheden.

Groeten,

Ruud

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview