Author Topic: Horizontal/vertical size in H3D GUI?  (Read 1064 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline RuudG

Horizontal/vertical size in H3D GUI?
« on: January 25, 2004, 19:48:21 »
Weet iemand hoe de horizontal/vertical size opties in de H3D GUI werken? Dwz. wat precies wordt door deze settings veranderd om de resizing te bewerkstelligen?

En maakt het voor de beeldkwaliteit iets uit als je de imagesize eerst klein maakt via de H3D GUI en daarna met de size mogelijkheden van een CRT de boel weer oprekt tot je een goed fosfor gebruik hebt?

Groeten,

Ruud

Offline Robbo

  • Highly esteemed member group
  • *******
  • Trade Count: (0)
  • Posts: 5979
  • Total likes: 29
  • Gender: Male
  • Are friends electric?
Re:Horizontal/vertical size in H3D GUI?
« Reply #1 on: January 25, 2004, 23:18:41 »
Technisch gezien zul jij dat beter weten dan ik ;)

Maar mijn idee ervan is dat je beter met de PJ kunt resizen dan met software om scalingfouten te voorkomen. Dat is dan theorie, maar in de praktijk betrap ik de H3D, zelfs met 'onronde' resoluties, zelden op scalingfouten.

Zelf gebruik ik de HV size enkel voor 4:3 beeld om dat iets op te rekken, voor oude series en Formule 1.

Waarom ben je hier eigenlijk mee bezig ?


Offline J.A.F._Doorhof

  • All your base are belong to us / JonDoe297
  • Owner
  • Forever Addicted
  • *
  • Trade Count: (+12)
  • Posts: 68541
  • Total likes: 2155
  • Gender: Male
  • Tja, je hebt van die dagen
    • J.A.F._Doorhof
Re:Horizontal/vertical size in H3D GUI?
« Reply #2 on: January 26, 2004, 08:30:36 »
Mijn advies is ook via de projector, maar ik zie ook geen problemen in de Holo als je het niet doet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

Offline Rob_Dingen

Re:Horizontal/vertical size in H3D GUI?
« Reply #3 on: January 26, 2004, 10:14:45 »
Hoi Ruud

Gebruik gewoon even AVIA en kijk naar de verticale lijnen als je gaat veranderen in de breedte.

Rob

Offline RuudG

Re:Horizontal/vertical size in H3D GUI?
« Reply #4 on: January 27, 2004, 12:51:33 »
Hehe, eindelijk kan ik weer eens wat posten :(

Quote
Technisch gezien zul jij dat beter weten dan ik
Dat valt tegen hoor. Ik neem aan dat het via parameters als Sync width en back/front porches gedaan wordt, maar daarin heb ik me nooit verdiept. Dus als iemand de werking van die parameters uit zou kunnen leggen, dan graag. Ik hoop alleen dat er niet gescaled wordt.

Quote
Waarom ben je hier eigenlijk mee bezig ?
Beetje spelen om te kijken of ik de beperking van het geringe aantal geheugens van de 808s kan omzeilen.

Quote
Gebruik gewoon even AVIA en kijk naar de verticale lijnen als je gaat veranderen in de breedte.
Is een goed idee. Ik neem aan dat je bedoelt te testen of er al dan niet (scaling)artefarcten onstaan? Zal ik doen, zodra mijn kamer weer in bewoonbare staat is, na wat werkzaamheden.

Groeten,

Ruud
« Last Edit: January 27, 2004, 12:53:04 by RuudG »