MBP - TV verliest steeds zijn verbinding

Started by VlisChris, January 24, 2014, 17:54:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Gisteravond zat ik via mijn MacBook Pro aangesloten op mijn tv film te kijken. Een gewoon MKV bestand dat via VLC afgespeeld werd.

Het kost sowieso al moeite om mijn laptop beeld op mijn tv te toveren. Dat moet echt volgens mij 1 enkele volgorde, anders gaat mijn tv wel knipperen dat die herkent dat er een laptop aangesloten is, maar vertikt die het om beeld weer te geven.

Op het moment dat ik film ga kijken: VLC op schermvullend, en bij instellingen de juiste aspect ratio kiezen. En daar gaat het fout.
Om de zoveel tijd (wisselend, soms echt om de minuut, soms om de tien minuten) valt het beeld weg. Geluid blijft doorlopen. beeld op de laptop blijft doorlopen, maar beeld op de tv verdwijnt. En de ene keer komt het uit zichzelf terug, de andere keer kan ik de film pauzeren, en alles opnieuw aansluiten.

Gek genoeg hield het gister op toen ik de film dan maar uit pure irritatie op volledig scherm had gezet. Gelukkig een goede film, dus ik werd er helemaal in meegenomen zodat de verknalde AR me niet meer opviel. Maar niet zoals het hoort.

Aansluiting: zo'n connectorstukje naar VGA (ja ik weet het), en dat direct op de tv.

Iemand een idee wat er fout gaat? Het is gewoon alsof de tv om de zoveel tijd zijn verbinding denkt kwijt te zijn.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

alexander2


VlisChris

Ik ga me er eens in verdiepen. Alleen is dat gevoelsmatig een programma dat echt dedicated is en niet heel praktisch voor op een dagelijkse laptop?

Wel heb ik nog een oude computer staan waar ik eens mee kan gaan spelen. Mijn mediaplayer is namelijk alleen nog draadloos bereikbaar. Handig, als je 270GB via een tergend langzame wifi verbinding moet overzetten :-X

De mbp gebruiken is dus enkel een tussenstapje.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jantje112

Quote from: Christiaan S on January 24, 2014, 22:18:07
Ik ga me er eens in verdiepen. Alleen is dat gevoelsmatig een programma dat echt dedicated is en niet heel praktisch voor op een dagelijkse laptop?

Wel heb ik nog een oude computer staan waar ik eens mee kan gaan spelen. Mijn mediaplayer is namelijk alleen nog draadloos bereikbaar. Handig, als je 270GB via een tergend langzame wifi verbinding moet overzetten :-X

De mbp gebruiken is dus enkel een tussenstapje.

Zo te lezen heb je een mediaspeler met ingebouwde schijf? Deze kun je vaak ook via usb aan je laptop koppelen om bestanden te kopiëren.

Mijn mac's werken prima op diverse tv's, maar inderdaad, niet allemaal. Vaak is het dan ook een HDCP probleem, alhoewel dat geen rol zou mogen spelen merk ik dat op oude tv's vaak mijn macbook weigert. Oplossing is moeilijk te geven, ik heb een oude popcornhour bij het tv gezet en speel via wifi upnp van mijn laptop af, dit gaat goed tot 1080p


Mauclau

Oplossing in de vorm van een Apple TV?? Kost wel wat geld, maar daarna alles via airplay, werkt foutloos, VLC aan, airplay klikken en hoppa, geen kabeltjes, geen geneuzel, werkt echt super (vind ik)

VlisChris

Ik heb inderdaad een ac ryan. Eigenlijk nog niet gekeken of ik hem rechtstreeks aan mijn mbp gekoppeld krijg. Binnenkort eens proberen. Zou niet onhandig zijn. Mijn hd waar ik nu naar download is voor 80÷ vol.

een ATV zou inderdaad fijn zijn. Maar even geen zin om geld in mijn set te steken. Sinds kort een andere hobby erbij die ook geld kost (duiken) dus even prioriteiten die anders liggen ;)

Laatste films ging het afspelen overigens weer wel goed. En de instellingen waren allemaal hetzelfde. Heel maf.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

alexander2

#6
Quote from: Christiaan S on February  2, 2014, 13:14:59
Ik heb inderdaad een ac ryan. Eigenlijk nog niet gekeken of ik hem rechtstreeks aan mijn mbp gekoppeld krijg. Binnenkort eens proberen. Zou niet onhandig zijn. Mijn hd waar ik nu naar download is voor 80÷ vol.

een ATV zou inderdaad fijn zijn. Maar even geen zin om geld in mijn set te steken. Sinds kort een andere hobby erbij die ook geld kost (duiken) dus even prioriteiten die anders liggen ;)

Laatste films ging het afspelen overigens weer wel goed. En de instellingen waren allemaal hetzelfde. Heel maf.

Als je iets niet goed begrijp dan moet je erin duiken.