€140 voor 4 stukjes plakband...

Started by Jumping Jack, January 24, 2014, 10:28:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Quote from: VPI on January 24, 2014, 15:49:31
Hebben jullie ze al beluisterd?

Niet dat ik dat gedaan heb maar voordat je een oordeel velt lijkt me dat ze op z'n minst uitgeprobeerd moet hebben.

Voor 140 euro vind ik het een te duur uitprobeersel.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

#27
Vreemd dat er diverse tweakers hiero, nogal cynisch reageren op een dergelijke tuning-artikel
en dat hun eigen tweaks, zoals "gehakt" , stukje draad van 20 cm, CA-plate, blijkbaar boven alle twijfel is verheven.

Waarom is de ene tweak lariekoek en de ander niet !

Het is nu weer gewoon ff wachten, dat er een aantal forumleden, die hier op dit forum blijkbaar
wat sympathie en status genieten, in koor roepen, dat ook deze tweak inderdaad meer zwart en
lucht tussen de instrumenten teweeg brengen en dan volgt de rust van de kudde zelf.

Zo is het op Audiofreaks met "gehakt" ook gegaan en zo zou het ook met andere tweaks kunnen verlopen  :notify:

Het gaat hier niet helemaal om, of een bepaalde tweak wel/niet werkt, of je er wel/niet in gelooft..
het gaat er om hoe consequent je bent m.b.t. je reacties op bepaalde topics, je zelf regelmatig een
spiegel voor houdt en de wijze hoe respectvol je naar anderen reageert.

Valt me wel op dat ondanks dit topic niet door Frank2 is geopend, hij er al gauw op een spottende manier
erbij wordt gehaald en genoemd.

Blijkbaar is zo,n tweak al gauw een katalysator om een proces van "leedvermaak" te weeg te brengen
en een discussie te starten, waarbij forumleden precies weten, van welke andere collega's/forumleden
men morele steun/bijval kan verwachten en hiermee wordt al snel bevestigd, dat dit forum grotendeels
niet meer gaat om de inhoud (hifi) zelf maar om het sociale proces als forum lid om "ergens" bij te horen.

Met m.i.z. bovenstaande constatering is overigens niks mis mee (dit gebeurt overal) en ook geen
verwijt naar anderen toe maar wel ff handig om te weten;
1. dat hierdoor zinvolle discussies puur op de inhoud een zeer moeilijke opgave is.
2. je goed tegen een stootje moet kunnen, er wordt immers vaak (direct of indirect/sluwe wijze) op de man gespeeld 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Deleted User


quattronl

Helemaal mee eens vanzomereng!
Ik ben wbt dit soort tweaks altijd sceptisch maar weet inmiddels uit ervaring dat er tweaks zijn die wèl echt kunnen werken, zoals dus mijn CA plate.
Maar je moet er wel open voor staan.

Ik zou de tape graag eens willen horen in een set en wie weet ga ik verschil horen. Het kan. Maar nu al aannemen dat het effect zal hebben, nee dat heb ik niet.

Maar wat je zegt: bij dit soort berichten zijn er gelijk 2 kampen, de believers en de non-believers. En dat zullen steevast dezelfde zijn, met steevast dezelfde welles-nietus discussie. En de uitkomst weet iedereen al op voorhand.

Het is nu wachten op een (goede) test van een van ons (want een test van hifi.nl geloof ik niet zo).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

chansig

Quote from: VANZOMERENG on January 25, 2014, 10:04:06
Vreemd dat er diverse tweakers hiero, nogal cynisch reageren op een dergelijke tuning-artikel
en dat hun eigen tweaks, zoals "gehakt" , stukje draad van 20 cm, CA-plate, blijkbaar boven alle twijfel is verheven.


Ik heb gehakt en dat is wat mij betreft niet boven alle twijfel verheven. Gehakt bevind zich overigens ook niet binnen het elektrische domein, daarnaast doen ze ook geen poging om het te verklaren...en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

Quote from: quattronl on January 25, 2014, 10:26:45
Maar wat je zegt: bij dit soort berichten zijn er gelijk 2 kampen, de believers en de non-believers.

Klopt.. maar er is meer

Dit forum is gewoon een afspiegeling van de maatschappij, dus ook hiero, diverse kampjes van forumleden,
die elkaar blijkbaar hebben gevonden en veelal op dezelfde "golflengte" opereren en dit strekt zich ook hier
verder uit dan alleen hifi/audio.

Ik zelf ben er steeds meer van overtuigd, dat puur Audi/Hifi alleen, geen voldoende voedingsbodem is
om het bestaansrecht van de diverse forums te verklaren !
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

Wat heeft deze beschouwing te maken met stukjes plakband ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

Quote from: chansig on January 25, 2014, 10:30:30
Ik heb gehakt en dat is wat mij betreft niet boven alle twijfel verheven. Gehakt bevind zich overigens ook niet binnen het elektrische domein, daarnaast doen ze ook geen poging om het te verklaren...en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Gr Hans

Hans..

Ik acht jou voldoende capabel om de strekking van mijn verhaal te begrijpen.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

quattronl

Quote from: chansig on January 25, 2014, 10:39:54
Wat heeft deze beschouwing te maken met stukjes plakband ?
Een verklaring proberen te vinden voor de eeuwige welles-nietes discussie die door dit soort zweverige tweaks ontstaan?
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

vanzomereng

Quote from: chansig on January 25, 2014, 10:39:54
Wat heeft deze beschouwing te maken met stukjes plakband ?

Gr Hans

Geen enkele ruk Hans en dat weet je zelf ook.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

Quote from: VANZOMERENG on January 25, 2014, 10:42:17
Hans..

Ik acht jou voldoende capabel om de strekking van mijn verhaal te begrijpen.

Quote from: VANZOMERENG on January 25, 2014, 10:43:49
Geen enkele ruk Hans en dat weet je zelf ook.


Er is een sfeer topic waar je je ei kwijt kan...ik meen overigens een lichte irritatie te bespeuren..kan je die daar ook gelijk kwijt.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

#37
Tweaks zijn eigenlijk meer het conditioneren van de luisteraar, dmv een ritueel dan dat er écht iets objectief verbeterd. Confirmation Bias

Als je hierdoor persoonlijk meer audiogeluk ervaart dan kan een ieder voor zichzelf afwegen of het prijskaartje wat er aan hangt de moeite waard is.
Tweaks voor audio, zijn voor "audiofielen" niks anders dan mediaan en magneet armbandjes voor Tante Sjaan die de story leest....


Kraaltjes en spiegeltjes voor zij die er voor open staan.
PERSOONLIJK audiogeluk dáár gaat het om
Zo lang ze maar niet lopen te ijlen dat het objectief bewezen is, vind ik het prima.
Vanzomereng, aan jou om die grens ook te respecteren.
JBL PRX Power!

John Wx

Quote from: Raphie on January 25, 2014, 10:48:18
Tweaks zijn eigenlijk meer het conditioneren van de luisteraar, dmv een ritueel dan dat er écht iets objectief verbeterd. Confirmation Bias

Als je hierdoor persoonlijk meer audiogeluk ervaart dan kan een ieder voor zichzelf afwegen of het prijskaartje wat er aan hangt de moeite waard is.
Tweaks voor audio, zijn voor "audiofielen" niks anders dan mediaan en magneet armbandjes voor Tante Sjaan die de story leest....


Kraaltjes en spiegeltjes voor zij die er voor open staan.
PERSOONLIJK audiogeluk dáár gaat het om
Zo lang ze maar niet lopen te ijlen dat het objectief bewezen is, vind ik het prima.
Vanzomereng, aan jou om die grens ook te respecteren.

De vintage armbanden zijn nu wel collector items van dit type  ;)
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AbZ

#39
Quote from: VANZOMERENG on January 25, 2014, 10:04:06
Vreemd dat er diverse tweakers hiero, nogal cynisch reageren op een dergelijke tuning-artikel
en dat hun eigen tweaks, zoals "gehakt" , stukje draad van 20 cm, CA-plate, blijkbaar boven alle twijfel is verheven.

Waarom is de ene tweak lariekoek en de ander niet !
Het is inderdaad allemaal lariekoek.  (Mijns inziens niet raar dat onze dorpsprofeet dan ook genoemd wordt.)
Veel vd 'echte' technische zaken zijn trouwens ook onzin, in die zin dat ze niet hoorbaar zijn.

Als er lariekoek verkocht wordt, dan mogen we daar vrolijk wat van zeggen uiteraard. 
Net als van de technische zaken.  Kan jij daar niet vrolijk van worden, dan lees je het toch lekker niet.

Quote from: VANZOMERENG on January 25, 2014, 10:04:06Het gaat hier niet helemaal om, of een bepaalde tweak wel/niet werkt, of je er wel/niet in gelooft..
Daar gaat het wel om: hoe/of het werkt en de inzichten/meningen op dat gebied. 
Alles wat je er nog meer bij haalt is afleiding.

vanzomereng

Quote from: AbZ on January 25, 2014, 11:08:50
Daar gaat het wel om: hoe/of het werkt en de inzichten/meningen op dat gebied. 
Alles wat je er nog meer bij haalt is afleiding.

Dat in dit topic ff Frank2 nog bespottelijk wordt gemaakt en andere flauwe opmerkingen,
is zeker geen afleiding maar behoort wel tot het verkrijgen van inzichten.
Dit verklaart ook waarom zoveel discussies ontsporen.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Nahpets

Quote from: VANZOMERENG on January 25, 2014, 13:06:35
Dat in dit topic ff Frank2 nog bespottelijk wordt gemaakt en andere flauwe opmerkingen,

Daar heb je wel een punt. Frank heeft mij (of anderen) daar helemaal niet voor nodig.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

vanzomereng

Quote from: chansig on January 25, 2014, 10:45:43
Er is een sfeer topic waar je je ei kwijt kan...ik meen overigens een lichte irritatie te bespeuren..kan je die daar ook gelijk kwijt.

Gr Hans

Met die irritatie valt het wel mee Hans.
Ik heb mijn punt gemaakt, waarbij de strekking duidelijk is
en tevens expliciet duidelijk gemaakt, niemand iets te verwijten.

Zoals de rijdende rechter altijd zegt: "hier zult u (jullie) het mee moeten doen"   :tounge2:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

AbZ

Quote from: VANZOMERENG on January 25, 2014, 13:10:26Ik heb mijn punt gemaakt, waarbij de strekking duidelijk is
en tevens expliciet duidelijk gemaakt, niemand iets te verwijten.
Het ligt dus aan de anderen, dat ze jouw punt niet begrijpen?

vanzomereng

Zo, kunnen we nu verder zakelijk met de "tweak" plakband verder.

De topicstarter vraagt of er animo is, om een paar van deze tweaks aan te schaffen en de kosten te delen en:
1. organiseert een blinde test
2. laat daarnaast deze tweaks ruleren bij een aantal gebruikers (niet iedereen is gecharmeerd van blinde testen)
3. iedereen post hier de bevindingen
4. mensen die dit flauwekul vinden doen gewoon niet mee en houden hun kop en blijven uit dit topic
5. moderatoren zien hier scherper op toe
6. de tweaks worden na afloop aan gegadigden verkocht of verloot

zie bovenstaande mogelijk zijn op dit forum ?

Wat denk jij Abz, zou het moeilijk zijn om eens 1 keer, je niet ermee te bemoeien !


Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

AbZ

Quote from: VANZOMERENG on January 25, 2014, 13:18:22Wat denk jij Abz, zou het moeilijk zijn om eens 1 keer, je niet ermee te bemoeien !
Je maakt het niet makkelijker  :D

ruud2

ik heb aan vier stukjes niet genoeg... :withstupid:
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

tajo

#47
Relevante link  :D
http://eenigwonen.nl/wat-kun-je-met-washi-tape/

en gewoon te koop bij de HEMA, met schattige patroontjes die de WAF verhogen:
http://www.hema.nl/winkel/school-en-kantoor/schoolklaar/opjebureau/lijmentape/2-pak-washi-tape-%2814560055%29
[vast geen forum sponsor, maar ook niet echt een concurrent]

chansig

Quote from: VANZOMERENG on January 25, 2014, 13:18:22
Zo, kunnen we nu verder zakelijk met de "tweak" plakband verder.

De topicstarter vraagt of er animo is, om een paar van deze tweaks aan te schaffen en de kosten te delen en:
1. organiseert een blinde test
2. laat daarnaast deze tweaks ruleren bij een aantal gebruikers (niet iedereen is gecharmeerd van blinde testen)
3. iedereen post hier de bevindingen
4. mensen die dit flauwekul vinden doen gewoon niet mee en houden hun kop en blijven uit dit topic
5. moderatoren zien hier scherper op toe
6. de tweaks worden na afloop aan gegadigden verkocht of verloot

zie bovenstaande mogelijk zijn op dit forum ?

Wat denk jij Abz, zou het moeilijk zijn om eens 1 keer, je niet ermee te bemoeien !

Op welk moment is bij jou het idee gekomen dat jij bepaalt hoe anderen met iets om moeten gaan ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Quote from: chansig on January 25, 2014, 17:29:55
Op welk moment is bij jou het idee gekomen dat jij bepaalt hoe anderen met iets om moeten gaan ?
Hij is er toch duidelijk over dat hij dit zelf organiseert?  Gezien zijn betrokkenheid en voortvarendheid denk ik dat hij ze al besteld heeft.