Speakers van TMA

Started by feelgood, January 25, 2004, 15:22:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

feelgood

Heeft er iemand ervaring met het merk TMA (Technology Master Audio) en dan met name de Compact 20 (satelietspeakers).
Ik heb deze speakers bij Stassen beluisterd en was verrast (in positieve zin) door de kwaliteit van deze speakers in vergelijking met gangbare merken (B&W, KEF enz).
Ik kan behalve de website, www.tmahifi.com, echter nergens iets vinden over dit merk, of deze speakers.
Wie heeft ervaring of informatie over dit merk en speakers.
???

Patrick
Receiver Marantz SR-7400| Projector NEC HT-1000|5 x B&W VM-1 speakers| REL Quake II subwoofer| Pioneer dv-668

Jeroen.

Hoi Patrick,

TMA is een merk dat veelal vragen oproept als ze beluisterd zijn bij Stassen.
Het is typisch dat b&w en Kef altijd onderdoen voor TMA als ze beluisterd zijn bij de Firma Stassen. Zoek eens op TMA op dit forum en bij dvd.nl.

Ik vindt het altijd een aparte zaak als iets beregoed is, goedkoop en bijna nergens te kopen, of iets over te lezen valt (onafhankelijke reviews, A-B vergelijkingen bij mensen thuis).

Misschien dat TMA een "vergeten" merk is, maar ik heb m'n vraagtekens bij de eerlijkheid van de luistertesten bij de firma Stassen.

MvGr,

Jeroen

feelgood

QuoteIk vindt het altijd een aparte zaak als iets beregoed is, goedkoop en bijna nergens te kopen, of iets over te lezen valt (onafhankelijke reviews, A-B vergelijkingen bij mensen thuis).

Ik had eigenlijk dezelfde gedachte als Jeroen, hoe kan het dat zulke speakers die qua geluidskwaliteit beter zijn dan vergelijkbare speakers van bijvoorbeeld B&W nergens getest zijn of ergens anders, dan bij Stassen, verkrijgbaar zijn?

Heb nog gezocht bij diverse forums maar dat leverde alleen de vragen op die ikzelf ook heb.
Hopelijk is dit een 'vergeten' merk, want prijstechnisch waren ze aantrekkelijk geprijsd. Maar als er geen duidelijkheid komt dan zal ik veiligheidshalve toch voor de gangbare merken gaan.

Patrick
Receiver Marantz SR-7400| Projector NEC HT-1000|5 x B&W VM-1 speakers| REL Quake II subwoofer| Pioneer dv-668

SV..S

Hoi Patrick,
Ook ik heb "goede" luisterresultaten met vloerstaande tma´s premium 903 bij stassen, maar daar ook geen fijn gevoel bij. :(

Eerst in een luisterkamer diverse speakers beluisterd o.a. kef Q7 diverse tannoy's en b&w.

Nadat ik mijn bevindingen op een lijst had geschreven zij een van de verkopers die regelmatig kwam kijken ''ik denk dat ik wel weet wat je zoekt'' en kwam me even later halen om in een andere ruimte de TMA's te laten horen. >:(
Deze sprongen er in positieve zin uit, alleen klonken ze veel harder dan alle andere speakers daar aangesloten. ???
Dit waren oa kef Q5 b&w mission, dyn audio. Dit maakte het toch moeilijk te vergelijken. :-\

ik vertrouwde dit niet en toen hij later een totaal sommetje maakte waren de speakers de aanbieding van de week en kon hij de prijs van 5700 naar 3975 terugbrengen als ik direct besliste. ???

Ik vond dit alles te opdringerig en ben afgehaakt. >:(

Om een lang verhaal kort te maken landurig luisteren en kopen wat voor jou mooi klinkt op jouw Set

Veel succes, Jos




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

daves

hoi allen,

Even een positief bericht over TMA. Ik heb patrick hier al over gemailed maar ik wil e.a. toch even kwijt.

Op zoek naar een HT set ging ik eigenlijk voor de KEF KHT2005.2. Deze had ik beluisterd in een andere zaak dan stassen maar zonder te vergelijken met andere.

de KEF set was in de aanbieding bij stassen (ongever 200 euro goedkoper dan op internet !). ik had zelf eigenlijk al mijn keuze bepaald (mede door alle reviews en merkbekendheid). Stom, stom,stom........opbjectief luisteren naar verschillende boxen met eigen muziek is de enige goede mogelijkheid om te vergelijken.

De verkoper bij stassen (totaal niet opdringering, wel kennis van zaken) adiviseerde mij toch nog een keer te gaan luisteren in hun kasteel in tegelen. Ik heb zelfs mijn zeer objectieve vriendin meegenomen (niet gekleurd door reviews en merken)

Ik vergeleek de KEF KHT2005, Davis Club callimero surround set en de TMA compact 10 en 20 met Twister 5500
subwoofer.

Na 4 uur geluisterd en vergeleken te hebben sprongen de TMA's er zeker bovenuit. Zeer duidelijk in het midden en hoog waar de KEF's nogal nasaal klonken, ze misten gewoon informatie op cd's die ik zeer goed ken en grijs gedraaid heb. bij de TMA hoorde ik details die ik nooit eerder gehoord had !!

( de tma's lopen door tot 35000 hz, waar kef bij 27000 stopt)

het merk TMA (www.tmahifi.nl) schijnt een frans merk te zijn geimporteerd door stassen via de limitgroup in belgie.(www.limitgroup.com)

Ik heb ze geinstalleerd te samen met een onky txsr-601 en 501 dvd speler en het klinkt geweldig.

Dus niets dan lovende kritieken over TMA.

nog een tip: ik was sterk bevooroordeeld toen ik ging luisteren (ik had de kefs al aan mn muur hangen, bij wijze van)

Echter alleen het gehoor (en dat is persoonlijk) beslist wat mooi of niet mooi is ongeacht merkbekendheid !!

Ik hoop dat eenieder iets heeft aan mijn tips !!

Groeten,

Dave

NeonKnight

Ik heb eigenlijk bijna dezelfde ervaring als daves - ging ook voor KEF 2005.2, heb TMA's geselecteerd op geluidskwaliteit en ben nog steeds ERG tevreden. Klinken zowel met film als met muziek prima.
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers