Tablet, maar welke

Started by frank2, January 23, 2014, 08:55:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frank2

Nu ik de eerste stappen op het gebied van streaming heb gezet dmv een Touch aankoop. Komt nu het volgende; ik wil tzt een tablet aanschaffen om deze te bedienen via mijn netwerk (router ziggo, laatste versie).

Ik zal 'm dus 99% gebruiken voor bediening v.d. touch en verder wat internetwerk zoals dit forum bekijken, ook als ik bij mijn schoonouders ben, die hebben geen computer, maar dan via ziggo spots internetverbinding maken.

Het moet ook geen duur apparaat zijn, want dat is het mij niet waard.
Maar waar moet ik op letten, wat is essentieel?

Ik gebruik nu een laptop voor de logitech music server, alles is draadloos.


Ik heb er totaal geen verstand van, nooit zo'n ding gehad en ik heb nog steeds een nokia classic mobiel, dus geen smartphone. Dus geen ervaring.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

erik s.

kijk of je bij mensen zo'n ding kan proberen.
zelf ben ik erg blij met mijn Samsung,  maar ieder zal zijn eigen voorkeur hebben.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Nahpets

Het lijkt mij dat je eerst moet weten via welk programma/OS de Touch te bedienen is. Android, iOS of Windows. Ik zou dan een keuze maken welk van die programma's je het prettigste vind en op basis daarvan een keuze maken voor het OS. Die keuze zal dan bepalen naar welke tablets je kunt gaan zoeken.

Ik heb geen ervaring met de Touch, maar weet dat de mediaspeler die ik gebruik (JRiver vanaf een Linux PC) zowel via Android/Gizmo als iOS/JRemote bedient kan worden. En ik vind JRemote duidelijk prettiger werken als Gizmo. Of te wel, de mediaspeler is hetzelfde in de achtergrond, maar de app om die te bedienen verschilt best wel.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Spollie

Als je niet al te veel geld uit wilt geven is een Asus Nexus 7 een goede optie. Vanilla Android erop waardoor alles soepel draait, prima scherm en goede accuduur. En een stuk goedkoper dan een iPad.

johan d

Quote from: Spollie on January 23, 2014, 10:16:42
Als je niet al te veel geld uit wilt geven is een Asus Nexus 7 een goede optie. Vanilla Android erop waardoor alles soepel draait, prima scherm en goede accuduur. En een stuk goedkoper dan een iPad.
+1