True Detective

Started by Mordante, January 21, 2014, 16:22:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mordante

Gisteren aflevering 1 van True Detectives gezien. het was zeker niet slecht. Misschien dat ik aflevering 2 ook ga kijken wanneer deze op TV is.

Het mooiste van de aflevering vond ik de onderstaande quote. Waarschijnlijk heeft Rust groot gelijk. Humanilty, the failed experiment.

Quote"I think human consciousness is a tragic misstep in human evolution. We became too self-aware, nature created an aspect of nature separate from itself. We are creatures that should not exist, by natural law. We are things that labor under the illusion of having a self, a secretion of sensory experience and feeling, programmed with total assurance that we are each somebody, when in fact everybody's nobody. I think the honorable thing for our species to do is deny our programming, stop reproducing, walk hand in hand into extinction, one last midnight, brothers and sisters opting out of a raw deal."

Spollie

Ik heb allebei de afleveringen gezien en ik ben nu al hooked! Het verhaal wordt erg langzaam verteld en is nogal duister, dus deze serie is niet voor iedereen weggelegd. Maar de sfeer die wordt neergezet, de dialogen en het acteerwerk zijn echt subliem. Met name Matthew McConaughey zet weer eens een erg sterk personage neer, die man is goed bezig de laatste tijd!

Mordante

Ik vond aflevering 1 niet echt duister. maar misschien ligt dat aan mij. Een film zoals:

Hard Candy
the Machinist
Dark City
Stigmata
Sin City

Vond ik duisterder,  van wat ik tot nu toe heb gezien van de serie.

Kjelt

Hij scoort goed op imdb dus zal ik hem zeker gaan kijken maar waar ik wel een beetje moe van wordt dat het alweer om een "serial killer" gaat, alsof dat het enige nog is op USA tv series, vandaag de dag. Vind je het gek dat je allemaal van die gekken krijgt als je zoveel aandacht aan dat soort zieke geesten geeft.
Van mij had het prima over een enkelvoudige cold case of bankroof kunnen gaan net zo spannend.

Pinda13

Kijk aub verder, wat een fantastische serie/seizoen wordt dit!
Afl. 3 en 4; :inlove:

Zeker beaking bad niveau en misschien wel beter :clapping:!

" no loss of fine detail "

Spollie

#5
Het laatste 6 minuten durende shot van episode 4 was echt fantastisch! Een geweldig stukje vakwerk!

Spollie

En alweer afgelopen...  :nopompom:

Ik wist niet dat het maar 8 eps waren dus voor mij was de laatste aflevering een beetje een verrassing. Maar goed, ik heb me enorm vermaakt en het einde was ook wel aardig. Rust blijkt uiteindelijk ook emoties te hebben ;D Ik ben benieuwd wat seizoen 2 gaat brengen, schijnbaar wordt dit een compleet andere setting met een andere regisseur en andere acteurs. Hopelijk gaan ze het niveau van seizoen 1 evenaren!

AnubisNefer

Quote from: Spollie on March 13, 2014, 10:15:36
En alweer afgelopen...  :nopompom:

Ik wist niet dat het maar 8 eps waren dus voor mij was de laatste aflevering een beetje een verrassing. Maar goed, ik heb me enorm vermaakt en het einde was ook wel aardig. Rust blijkt uiteindelijk ook emoties te hebben ;D Ik ben benieuwd wat seizoen 2 gaat brengen, schijnbaar wordt dit een compleet andere setting met een andere regisseur en andere acteurs. Hopelijk gaan ze het niveau van seizoen 1 evenaren!
Klopt helemaal, was al bekend vanaf het begin.

De regisseur is niet onopgemerkt gebleven. Verschillende maatschappijen hebben hem al films aangeboden.

Matthew doet het ook uitstekend, heeft zich helemaal losgeweekt van de typ-cast rom-kom mooi-boy look.

Werkelijk fantastisch geacteerd!  Hij stal eigenlijk eerlijk gezegd de show.
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

alexander2

Wat een drama stuk om naar te kijken gelukkig maar een paar afleveringen gezien snap niet dat mensen dit zo geweldig vinden.
Paffende figuren die monotoon de teksten oprammen, ik zal het wel verkeerd inschatten maar ik denk toch meer dat het een hype is dan een top stuk.

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

evilniek

Quote from: alexander2 on March 13, 2014, 15:23:20
Wat een drama stuk om naar te kijken gelukkig maar een paar afleveringen gezien snap niet dat mensen dit zo geweldig vinden.
Paffende figuren die monotoon de teksten oprammen, ik zal het wel verkeerd inschatten maar ik denk toch meer dat het een hype is dan een top stuk.

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Het is een topstuk die de hype meer dan waardig is. Ik vind het echt een hele gave serie, het acteerwerk is ook heel overtuigend vind ik.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

zegel

Quote from: alexander2 on March 13, 2014, 15:23:20
Wat een drama stuk om naar te kijken gelukkig maar een paar afleveringen gezien snap niet dat mensen dit zo geweldig vinden.
Paffende figuren die monotoon de teksten oprammen, ik zal het wel verkeerd inschatten maar ik denk toch meer dat het een hype is dan een top stuk.

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Helemaal mee oneens. Gisteren ( na de serie binnen een week bekeken te hebben) de laatste aflevering gezien en op het puntje van mijn stoel gezeten. Bijzondere, en ook kenmerkende van de serie is dat na de ontknoping midden in aflevering 8, nog eens even rustig aan de hand van het heelal het leven wordt doorgelopen. De spanning gemengd met inhoud zie je niet vaak, ( was de eerste afleveringen ook even doorbijten) maar levert vervolgens een fantastisch totaalverhaal op. Acteren en cinomatografie ( en de titelsong) op absoluut topnivo.  Een van mijn favo series :clapping:
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Zaagstra

Quote from: zegel on March 13, 2014, 18:02:36
Helemaal mee oneens.

Idem.

QuoteActeren en cinomatografie ( en de titelsong) op absoluut topnivo.  Een van mijn favo series :clapping:

Nogmaals idem ;-).

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

Harry HT


Quote from: Zaagstra on March 14, 2014, 11:00:53
Idem.

Nogmaals idem ;-).

Walter Zed
en nogmaals + 1

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Xstream

#13
Nog 1 afl. te gaan, maar ik ben 't deels wel met Alex eens.
Al vind ik 't acteerwerk en de productie sterk, ze laten teveel steken vallen om de 9.5 te rechtvaardigen imo.
Sterker nog, er zitten best wel grote plot fouten in. Ze dreunen regelmatig teksten op die kant nog wal raken of zo abstract zijn in een poging intellectueel over te komen.

Neemt niet weg dat 't een goede serie is met soms sterke scenes. Maar die 9.5 haalt die bij mij bij lange na niet. Daarvoor zit je te lang naar een inleiding te kijken, met tijdslijnen die 't wat meer sjeu geven, maar lang niet altijd wat toevoegen. De belofte van 't mysterie ontrafeld zich ook maar mondjesmaat en met weinig spanning. Veel abstractie onder de noemer mysterie, die puntje bij paaltje weinig voorstelt bij gebrek aan plot of climax. Onder die mooie productie zit vooralsnog toch een heel dun verhaal lijntje die imo alleen overeind blijft staan door sterk acteerwerk. Pas bij afl. 7 kreeg ik voor 't eerst ietwat van spanning mee. Een eerst speling die me wat in de serie trok. Laten we hopen dat de laatste afl. me definitief pakt.

Ik kan wel een paar betere series noemen dan deze ... Neemt niet weg dat 't een bovengemiddelde serie is, maar dat is wat anders dan een 9.5.

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

PRJK

#14
Quote from: Thomas Gabriel on April  9, 2015, 23:33:09


Teaser trailer van het 2de seizoen!

:pompom:  al is ie maar half zo goed als de vorige.

newday

Tweede seizoen is begonnen  :coffee:

Spollie

Ik ga proberen mezelf in te houden en te wachten tot het hele seizoen is uitgezonden... kijkt wel zo relaxed 8)