Vincent SV 237

Started by Frank, January 20, 2014, 23:10:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Heeft iemand de Vincent Sv 237 beluisterd

Iemand bekend met de vincent Sv237
0 (0%)
Is er veel verschil in geluid tussen de vincent Sp331 en de Sv237
0 (0%)

Total Members Voted: 0

Voting closed: February 19, 2014, 23:10:04

Frank

Goedendag,
Ik sta op het punt een Vincent SV237 versterker te bestellen. Heeft iemand ervaring met dit toestel?
Ik ben benieuwd hoe de versterker klinkt nadat hij is ingespeelt? En hoe klinkt de versterker t.o.v. De sp331? Ik hoor graag van jullie,
Groet,
Frank
Setup:Kv2 ESR215 , JTR Captivator S1, mytek 192 DSD Dac, Auralic mini

Midstar

Quote from: Frank on January 20, 2014, 23:10:04
Goedendag,
Ik sta op het punt een Vincent SV237 versterker te bestellen. Heeft iemand ervaring met dit toestel?
Ik ben benieuwd hoe de versterker klinkt nadat hij is ingespeelt? En hoe klinkt de versterker t.o.v. De sp331? Ik hoor graag van jullie,
Groet,
Frank
Vergeet dat inspelen, hij moet voor jouw en in je eigen omgeving direct goed klinken.
Als er zoiets bestaat van inspelen, hoe weet je dan of hij ingespeeld goed klinkt of gaat klinken, en of hij dan naar je smaak is.
Mijn versterkers zijn altijd gekocht op wat ik hoorde niet op hoe het zou kunnen worden.
Daarbij heb ik nooit iets horen veranderen aan het geluid na gebruik uit de doos, of het gaat langzaam ongemerkt.

twani

Quote from: Frank on January 20, 2014, 23:10:04
Goedendag,
Ik sta op het punt een Vincent SV237 versterker te bestellen. Heeft iemand ervaring met dit toestel?
Ik ben benieuwd hoe de versterker klinkt nadat hij is ingespeelt? En hoe klinkt de versterker t.o.v. De sp331? Ik hoor graag van jullie,
Groet,
Frank
Een hele goede versterker. Waarom die? Er zijn namelijk heel veel goede versterkers.

John Wx

Quote from: twani on January 21, 2014, 19:19:52
Een hele goede versterker. Waarom die? Er zijn namelijk heel veel goede versterkers.

Waarom die andere  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Frank

Dag Twani, Midstar,

Wat ik uit diverse reviews heb gelezen is dat deze versterker zo n 200 uur in moet branden alvorens hij compleet lekker klinkt.

De reden waarom deze versterker interessant vindt, is dat ik een keer de Vincent sa31 samen met de sp331 heb gehoord en hiervan behoorlijk onder de indruk was. Gezien ik persé een ab wil op mn versterker Wil hebben zou ik de SA31mk kunnen kopen, echter wordt de set dan nog duurder. Daarbij vindt ik de sv237 een geweldige stoere look hebben en schijnt ook enorm goed uit de fidelity test ( zie http://www.i-fidelity.net/en/test-reports/high-end/vincent-sv-237/vincent-sv-237.html ). Maar is sinds dit jaar pas op de markt dus nog niet zo heel veel gereviewd. @Twani, heb jij deze sv 237 ook?
Alvast bedakt voor jullie reacties.
Setup:Kv2 ESR215 , JTR Captivator S1, mytek 192 DSD Dac, Auralic mini

german

Mooie versterker!
Ik heb 2 jaar met een SA-93 plus en SP-995 mono's gespeeld. Mooie neutrale sound en veel power. Ik kan me niet voorstellen dat nieuwere modellen het minder zullen doen. Ik vind het gewoon een goed merk, zeker gezien prijs/kwaliteit.
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

twani

Nee, zie mijn signatuur. Wel pas een test in ik geloof  de Audio gelezen, erg. Enthousiast waren ze daar....

twani

Quote from: german on January 21, 2014, 21:45:51
Mooie versterker!
Ik heb 2 jaar met een SA-93 plus en SP-995 mono's gespeeld. Mooie neutrale sound en veel power. Ik kan me niet voorstellen dat nieuwere modellen het minder zullen doen. Ik vind het gewoon een goed merk, zeker gezien prijs/kwaliteit.
In een 237 zit een buis dus niet erg vergelijkbaar..... ;)

german

Kon ik van de buitenkant niet zien ;)
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

twani

Quote from: german on January 21, 2014, 21:56:22
Kon ik van de buitenkant niet zien ;)
Als er nou één versterker is waar je dat aan de buitenkant kunt zien  :D

John Wx

Quote from: twani on January 21, 2014, 22:12:43
Als er nou één versterker is waar je dat aan de buitenkant kunt zien  :D

:-X   ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Frank

#12
Dag john wx, ik had de you tube inderdaad ook reeds gezien, ziet er idd. goed  uit die review.  Ik wil hem idd. Bij Hans Audio bestellen, misschien toch maar van te voren gaan luisteren helaas zit ie 170 km. Bij me vandaan pffff wordt denk ik een zaterdagje opofferen....

Had gehoopt dat iemand mij reeds voor was geweest...
Setup:Kv2 ESR215 , JTR Captivator S1, mytek 192 DSD Dac, Auralic mini

chansig

Heeft die buis uberhaupt een functie behalve mooi gloeien ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: chansig on January 21, 2014, 23:13:15
Heeft die buis uberhaupt een functie behalve mooi gloeien ?

Gr Hans
Dat hangt er erg vanaf wat je ervan verwacht :D

Frank

Lamp aan de voorkant  is voor de voeding
binnen zitten 2 minibuisjes voor de sound :tounge2:
Setup:Kv2 ESR215 , JTR Captivator S1, mytek 192 DSD Dac, Auralic mini

wirvana

Beste Frank

Voor zover ik weet doen ze alle 3 mee aan de sound.
De 2 ecc88-ers die achter de ecc83 zitten nemen elk een kant voor hun rekening (terwijl deze buisjes gemaakt zijn om bieden kanten te kunnen) en de ecc83 neemt wel beide kanten op zich (links en rechts).
Dit hoor ik ook als van buisjes wissel.