Hoe groot is de invloed van een digitale interlink?

Started by audiosetup, January 20, 2014, 19:08:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiomart

Hoi, eerst een statement.
Digitaal betekent dat de installatie direct blootgesteld wordt aan wat ze in huis heeft. Dus, er is geen vergelijk( mijn mening) om uit te wisselen van klank.
Hoe ga we verder?

Staaled

Quote from: Audiomart on July 29, 2022, 10:11:52
Hoi, eerst een statement.
Digitaal betekent dat de installatie direct blootgesteld wordt aan wat ze in huis heeft. Dus, er is geen vergelijk( mijn mening) om uit te wisselen van klank.
Hoe ga we verder?
We zijn hier al een tijdje klaar, 2014. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dura

Nullen en enen bestaan niet in dit geval, er gaat een analoog elektrisch signaal over een digitale coax. Aan de ontvangende kant worden de spanningsverschillen over de tijd geïnterpreteerd als nullen en enen.
Dat gezegd hebbende, vind ik het hoorbare verschil tussen coax kabels ook minimaal. Behalve als je een echt slechte weet te vinden, dan kan er plotseling te veel hoog of juist een dof geluid te horen zijn.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.