HTPC

Started by joostpolletje, January 20, 2014, 16:01:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xstream

#50
Quote from: TopGun2010 on February 10, 2014, 12:13:45
Ik heb ook een mooie case besteld bij hd-plex.
Bij de offi site? Kan geen NL adres vinden.
Is de levertijd snel/acceptabel?

Never mind. Heb 't al gevonden :)

http://www.hd-plex.com/free-shipping.html
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

rho

Quote from: Xstream on February 10, 2014, 12:28:28
ICM met OpenElec / Linux niet.
Zie ook bij processor omschrijving: http://tweakers.net/reviews/3295/5/desktop-best-buy-guide-november-2013-special-htpc.html

Neem aan dat de framerate issue met AMD/Ati inmiddels wel is opgelost? Anders zou dat ook een 100% reden zijn om voor Intel te kiezen.

Ik zou 't er niet op gokken in ieder geval.

Volgens mij niet in alle gevallen.
In XBMC is het me nog niet echt opgevallen, maar bij TMT wel. Dus het zou ook aan de software kunnen liggen.

TopGun2010

De H1.S in zilver met voeding en ab.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Xstream

#53
Zit nu zelf aan deze setup te denken:

Intel Core i3 4330 Boxed € 110,-   
Asus H81T € 69,67   
Akasa Euler incl. 120W Power Adapter € 92,50   
Kingston HyperX KHX1600C9S3P1K2/4G € 43,28   
Samsung 840 EVO 120GB € 76,36   
=================
Totaal:   € 391,81

HD-Plex zit volgens mij mooier in elkaar dan de Streacom als ik zo wat reviews lees, al zijn beide kasten goed. De Streacom beweerd alleen 95W TDP en dat blijkt in de praktijk echt onrealistisch. Sterker nog, de HDPlex komt er (ondanks advies 55W TDP) er een stuk beter uit. De Streacom vind ik alleen mooier qua design.

De HDPlex heeft alleen geen indicator aan/uit/laden e.d. zo te zien? Hoewel ik dat niet heel erg vind (ledjes zijn vaak wat fel), vind ik helemaal niks ook niet erg duidelijk.
Bij beide komen er ook nog allerlei extra kosten bij kijken die er bij de Akasa voor een veel lagere prijs allemaal al bij zitten.

De Akasa biedt meer bang voor buck (goede voeding er ook al bij), met als nadeel dat de inbouw niet heel makkelijk is, maargoed, dat doe je toch niet vaak. En de LED schijnt wat fel te zijn.
Ondanks de 35W TDP koelt die nagenoeg hetzelfde als de HDPlex. Dus 55W kan makkelijk.

Alleen met die thin-itx optie van Akasa ben je ook weer iets duurder uit, dus toch nog even verder puzzelen :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

TopGun2010

Denk dat de hd-plex echt een betere koeling heeft en inderdaad is het niet nodig om voor thin-itx te gaan. Verder kun je bij hd-plex de voeding geheel inbouwen. In vind de case er juist erg gaaf en robust uitzien!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

katwax

Quote from: Xstream on February 10, 2014, 12:28:28
ICM met OpenElec / Linux niet.
Zie ook bij processor omschrijving: http://tweakers.net/reviews/3295/5/desktop-best-buy-guide-november-2013-special-htpc.html

Neem aan dat de framerate issue met AMD/Ati inmiddels wel is opgelost? Anders zou dat ook een 100% reden zijn om voor Intel te kiezen.

Ik zou 't er niet op gokken in ieder geval.
Voor mij nooit een probleem aangezien ik zelf altijd kijk naar Intel oplossing. Als system engineer heb ik aan de lijve het verschil tussen beide merken al mogen ondervinden.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

CineSmurf

Ik zou voor een T serie i3 gaan, die verbruiken minder stroom (dus worden minder heet). Jouw 4330 gebruikt, de 4330T verbruikt 35 watt. Ik heb zelf trouwens uiteindelijk een 4130T gebruikt, die voldoet prima voor htpc.
Daarnaast heb ik uiteindelijk voor een mSata harddisk gekozen, die zijn iets duurder, maar maakt de installatie in de Euler wel een stuk makkelijker. Bovendien kan je later dan altijd nog een extra 2,5inch bijplaatsen (voor data ofzo).
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Xstream

#57
Quote from: CineSmurf on February 10, 2014, 17:00:51
Ik zou voor een T serie i3 gaan, die verbruiken minder stroom (dus worden minder heet). Jouw 4330 gebruikt, de 4330T verbruikt 35 watt. Ik heb zelf trouwens uiteindelijk een 4130T gebruikt, die voldoet prima voor htpc.
Daarnaast heb ik uiteindelijk voor een mSata harddisk gekozen, die zijn iets duurder, maar maakt de installatie in de Euler wel een stuk makkelijker. Bovendien kan je later dan altijd nog een extra 2,5inch bijplaatsen (voor data ofzo).
Thanks voor de tips.

Ja, zat ze wel te vergelijken. Het gaat dan misschien over 2 - 5 EU verschil op jaarbasis ofzo tov 12% performance winst + betere grafische prestaties. Dus dacht, ik neem gewoon de normale. Zeker aangezien de T versie bijna 2 tientjes duurder is maakt 't helemaal niet meer uit. Zie 't voordeel niet zo van die T versies. 90% van de tijd clocken ze terug naar dezelfde Mhz en zijn ze even zuinig. Als 't dan 's gevraagd wordt verbruikt de normale iets meer, maar is ook sneller klaar. Moet je wel heel veel jaren gebruiken om 't mindere verbruik mee te laten tellen volgens mij. Kun je misschien nog beter een oudere niet-T uitvoering met vergelijkbare prestaties kopen a 50 of 60 eu ofzo.

Kan iemand hier nog wat tegenin brengen in 't voordeel van de T?

2e SSD oid gaat nooit gebeuren. Heb ik echt niet nodig (heb ik NAS voor). Denk zelfs dat ik die SSD niet eens nodig heb, maar is meer voor de extra opties zoals Win kunnen draaien enzo. OpenElec is m'n initiële doel en dat kan prima vanaf een usb stick. Maar op SSD kan nu ook.

Zit alleen nog te kijken naar een AC Wifi optie erin bouwen. Zit hieraan te denken: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
Maar volg nog niet helemaal hoe ik hier dan nog antenne's aan bevestig. Ook is 't me nog niet helemaal duidelijk of 't kaartje op m'n mobo past.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Xstream

#58
Quote from: TopGun2010 on February 10, 2014, 14:52:01
Denk dat de hd-plex echt een betere koeling heeft en inderdaad is het niet nodig om voor thin-itx te gaan. Verder kun je bij hd-plex de voeding geheel inbouwen. In vind de case er juist erg gaaf en robust uitzien!
Ja, twijfel nog. Robuust oogt die wel, maar ook wel erg simpel. Nu ben ik op zich wel van 't minimalisme, maar gewoon zo'n gezandstraalde plank voor je koelblok is misschien praktisch, maar doet me verder niet zoveel. Ik mis toch net een klein detail die 't verschil maakt. En ik wil toch wel een indicatie van status op m'n apparaat zien.

Zit nog wel even te puzzelen hoe ik 't zou doen met de voeding icm ITX kaart. Dan kom je zo alweer op 200 EU uit, dat is ruim 2x de prijs van de Akasa. Vind ik vrij veel.
Vesa mounting van de Akasa vind ik ook wel een mooie toevoeging. Wordt 't nog minimalistischer :D
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

TopGun2010

Waarom wifi? Altijd voor bedraad gaan, werkt gewoon beter en stabieler, zeker bij Blu-ray iso rips. En daarnaast wil je al die gigabytes toch niet door de lucht hebben! Maar dat is misschien wel mijn eigen twijfel of dat wel gezond is.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Xstream

#60
Quote from: TopGun2010 on February 10, 2014, 21:29:03
Waarom wifi? Altijd voor bedraad gaan, werkt gewoon beter en stabieler, zeker bij Blu-ray iso rips. En daarnaast wil je al die gigabytes toch niet door de lucht hebben! Maar dat is misschien wel mijn eigen twijfel of dat wel gezond is.
Met name uit nieuwschierigheid :) Ik heb een AC router en wil wel 's weten hoe dat gaat met Wifi.
In theorie kun 6.933 Mbps halen, in mijn situatie 866,7Mbps, nu met AC Wifi, dus dat mag geen enkel probleem meer zijn. Dus dat argument m.b.t. stabiliteit gaat niet meer op. (+- 60 Mb/s is immers al genoeg voor een HD audio BR)
Wat de invloed is qua straling is nog niet zo heel duidelijk. Daar had ik nog niet echt zo over nagedacht.

In m'n huidige setup is kabel ook prima. Maar ik ben naar een ander huis aan 't kijken en wil wel 's ondervinden hoe krachtig de nieuwe AC techniek is, dan kan ik daar rekening mee houden in volgende setup :) Mits 't niet erg ongezond wordt. Het schijnt een hele minimale invloed te hebben. Je loopt nu al dagelijks door veel krachtigere stralingen, om over bellen e.d. nog maar niet te spreken. Maar goed, alle beetjes tellen mee natuurlijk. Maar het is wel chill als je dadelijk geen kabel meer hoeft te leggen natuurlijk ... scheelt weer een hoop rompslomp.

Misschien hou ik 't op de todo list, kan 't er altijd later nog bij prikken. Kan evt. ook met een USB stick.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

joostpolletje

#61
Ik vind het nog steeds moeilijk om de 'ideale' setup te kiezen voor een goede prijs. Ik ben daarnaast ook nog steeds erg tevreden over de Dune HD Base 3D. Het enige dat mij stoort is het ontbreken van een automatische ondertitel addon en het omslachtige Yadis.

Als ik kijk naar de afspeelmogelijkheden, streamen en de gebruiksvriendelijkheid van de Dune, dan ben ik erg tevreden. Ik vraag me af of ik de goede componenten samenstel en de Dune kan evenaren. lees; overtreffen met de ondertitel addon en een moviewall.
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

TopGun2010

@ joostpolletje, dit was ook precies mijn situatie. Heb de Dune HD Base 3D verkocht en ga nu de volgende configuratie samenstellen met openelec. Hoop op een mooie ervaring!! Het wachten is nog even op de case.

HDPLEX H1.S - Case
Gigabyte H87N-WIFI - Moederbord (dual HDMI !!! voor separate aansluiting van receiver en tv)
Intel Core i3 4330 / 3.5 GHz - Processor
Kingston - Geheugen - 4 GB
OCZ Vertex 3 120GB - SSD
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Xstream

#63
Hm, dat Mobo is misschien wel interessant met Wifi al aan boord. Hoef ik alleen die AC adapter erin te prikken, antenna's heeft ie dan al.
Al heb ik die dual HDMI op zich niet nodig.

Wat is jouw overweging voor de OCZ Vertex 3?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

joostpolletje

Quote from: TopGun2010 on February 11, 2014, 10:38:21
@ joostpolletje, dit was ook precies mijn situatie. Heb de Dune HD Base 3D verkocht en ga nu de volgende configuratie samenstellen met openelec. Hoop op een mooie ervaring!! Het wachten is nog even op de case.

HDPLEX H1.S - Case
Gigabyte H87N-WIFI - Moederbord (dual HDMI !!! voor separate aansluiting van receiver en tv)
Intel Core i3 4330 / 3.5 GHz - Processor
Kingston - Geheugen - 4 GB
OCZ Vertex 3 120GB - SSD

Ik wil zelf Windows erop installeren. Ik ontkom er bijna niet aan om een case te nemen waarin ik blu-ray speler inbouw, of verkopen ze Windows ook op USB? :)
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

rho

Volgens mij kan je het ook downloaden als je een licentie hebt een geen optische drive.
Moet je eens kijken op de site van Microsoft.

Xstream

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

joostpolletje

#67
Quote from: Xstream on February 11, 2014, 13:09:24
http://tweakers.net/nieuws/63303/microsoft-tool-laat-windows-7-vanaf-usb-stick-installeren.html

Kan met win 8 ook.
http://pcsupport.about.com/od/windows-8/a/install-windows-8-usb.htm

Zijn nog wel meer manieren en tooltjes.

Gevonden. Ook op de website van Microsoft. En anders zijn er nog wel anderen manieren inderdaad.

KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

CineSmurf

Ik heb 'm met een USB-bluray speler geinstalleerd.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

rho

Dat is natuurlijk ook een optie.

joostpolletje

#70
Ik twijfel toch of ik geen speler in mijn systeem wil inbouwen... Mijn voorkeur neigt er wel naar, dan zou ik naar een fanless cases kunnen kijken waarin ik een optische drive kwijt kan. Bijvoorbeeld de Streacom xx of HDPLEX H5
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

TopGun2010

Vertex 3 komt uit mijn desktop, die heeft een upgrade naar een Samsung 250gb Evo gekregen.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

katwax

Is bij mij al enkele jaren geleden dat ik nog OS via cd/dvd heb gedeployed en ik deploy bijna weekelijks.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

rho

Quote from: katwax on February 11, 2014, 14:03:01
Is bij mij al enkele jaren geleden dat ik nog OS via cd/dvd heb gedeployed en ik deploy bijna weekelijks.
Welja, lijkt me ook duidelijk dat je er dan een stuk meer bedreven in bent en weet wat al de mogelijkheden zijn.
Iemand die eens 1-malig een htpc gaat bouwen heeft al die kennis niet.

Xstream

Quote from: TopGun2010 on February 11, 2014, 13:49:33
Vertex 3 komt uit mijn desktop, die heeft een upgrade naar een Samsung 250gb Evo gekregen.
Ah ok, duidelijk :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub