On-Wall behuizing (compleet TV meubel)

Started by XtrmB, January 20, 2014, 15:16:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

XtrmB

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn Peerless sub heb gebouwd met behulp van dit forum. Toen had ik het idee om ooit eens mijn eigen speakers te bouwen maar heb destijds een JAMO setje gekocht (S426). Nu sta ik op het punt te verhuizen en het speakersetje voldoet eigenlijk compleet niet aan de WAF. Opzich geen enkel probleem want knutselen is immers leuk.

Hieronder zie je een idee met hoe het er ongeveer uit gaat zien. De TV komt verzonken in het blok. De front speakers alsmede de center komen ook hierin te zitten. Nu zit ik met het eerste probleem dat de afstand tussen de speakers misschien niet geheel conform de minimale afstand maar dit neem ik voor lief. De speakers kunnen wel lichtelijk onder een hoek gezet worden richting de bank.

Het eerste idee was om mijn bestaande JAMO speakers in deze kast te zetten maar na een beetje googlen lijkt me dat niet verstandig. Dus misschien een optie om alleen de componenten te gebruiken? Compleet nieuw?

Het gehele meubel wordt door mijzelf gemaakt en ben vrij in het kiezen van materialen e.d.

HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."