bouw maelstrom-18 met passive radiators (Exodus Audio)

Started by scooby555, January 8, 2014, 18:02:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scooby555


mr.crash

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6


knubbe

Mooie hond!
Sub is qua afwerking niet helemaal (draai laatste twee woorden gerust om  :wow:) mijn ding maar zal wel een geweld weergeven!  :pompom:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

rovinggecko

Mooie sub zo! Lijkt er op dat de familie hem al geadopteerd heeft. Goede inbreker die hem onder fluffies guard vandaan peutert ;)
Heb je gemeten hoe laag ie gaat? Qua SPL geloof ik het zo wel :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

scooby555

ja de vrouw wilde geen lompe zwarte kist, maar iets wat bij de rest van de meubels zou passen, daar kon ze mee leven. en ja er mag ook een plantje op :devil: :devil:
dat is ook de reden dat ik het spul als zo lang heb leggen, maar ja na een jaar of 5 staat hij er eindelijk, kan ze er aan wennen want ik heb nog zo'n setje maelstroms-18 boven.
ik ben nog niet met een spl meter aan de gang geweest, ik moet eerst een andere versterker kopen.

flakkees

als het er niet meer van komt heb ik grote interesse in het setje wat je nog boven hebt
prachtige sub trouwens en een mooi formaat ook , ik hou wel van wat groter  :headbanging:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

scooby555

ik laat het wel even horen als het zo ver is flakkees, ik heb de pa versterker weer aan de gang gekregen.
klinkt geweldig, daarna even alles ingemeten met audysee, klinkt voor geen meter, vreemd toch maar even de db meter opgezocht, staat de sub 20 db zachter als de rest van mijn speakers.
het lijkt wel of de fase van de sub niet goed staat met audysee aan.
heeft iemand een idee????

rovinggecko

Als ik me goed herinner dan vindt Audyssey het fijn als het verschil in volume tussen de speakers beperkt is. Als dit te groot is dan trekt ie het niet meer. Misschien dat dit het is?
Zou dus eerst even met de hand de volumes ongeveer gelijk zetten tussen fronts en sub en dan Audyssey draaien.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Clifdon

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat audyssey doet als je hem nog een keer laat draaien. Geeft hij de sub dan juist een extra boost? Ofwel kan hij niet inschatten wat hij er mee moet doen? Overigens ben ik een voorstander van handmatig instellen. Audyssey maakt het voor mijn gevoel/gehoor meestal niet beter.

scooby555

alvast bedankt, ik ga hem morgenavond nog een keer opnieuw inmeten met  Audyssey en is kijken wat daar uit komt.

groetjes alex


Willem

Panasonic TX-P65VTW60 | Denon AVR-2310 | Mission: M35i (fronts), M3c2i (center) , M35i (rears) | B.K. XXLS 400 FF (subwoofer)(with modified Low Level ''Pass'' Filter: 30-90 Hz) | Oppo BDT-101CI (multizone) | PS3 | PS4 | Logitech Harmony® One+


kuiperik

Sub is netjes afgewerkt met dat hout, past wel goed bij de overige meubels. Ga zelf ook binnenkort een sub bouwen en ben daar ook van plan om het op een "bijzet" meubel te laten lijken, dus ik kan hier nog mooi wat inspiratie uit opdoen  ;D

Verder trouwens wel een mooi interieur met die tegelvloer en tafel  :thumbs-up:
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.