[ZELFBOUW] Beginnende

Started by jensk, January 25, 2004, 14:42:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jensk

Ey guys,

Ik ben eigenlijk een beetje verkocht , gisteren zat ik bij iemand met een Harman Kardon 7300 met Infinity speakers met ingebouwde subwoofer, lengte a 120 CM,
En als achter had u kleine infinity, en een mission center.

Mooi klonk dat geluid ik was verkocht, Zelf heb ik een JBL setje hier staat, met boxjes van 10 CM ook 5.1, Maar gisteren ben ik dus verkocht, en wil mijn boxen wat groter maken voor betere klank

Door grote boxen, klinkt het toch beter, of de 10 CM van JBL toch wel?
Maar ik ben een totale newbie, heb veel tijd, en ik heb geen verstand van die Qts spul etc,

Ik begin met de Front boxen, ze moeten hangen, dus geen 120 CM, iets van 30 CM lijkt me wel voornamelijks.

Heeft iemand wat bouwtekeningen voor front speakers en back speakers???
30 in de hoogte, diepte 25, breedte 20 ofzo lijkt me wel wat

Dit is een zelfbouw speaker van Speakerland:

Zoiets lijkt me echt mooi
Ik zoek iets in de richitng 100/150 watt.
Tweeter en normale box natuurlijk.

Dus heeft iemand bouwtekeningen of wat gegevens voor mij of wat tips kwa speakers etc?

Later komt de woofer en center aanbod

Mijn kamer is meer een kantoor , 2,08 in de breedte en lengte 3,24

Kan/weet iemand hoe die berekeningen kan maken, mijn budget is zon 100/150 eur per box of lukt dat niet? Dan gaan we hoger...

Bedankt igg, wie mij kan helpen!! :)

Leonard Shelby

Zomaar gaan bouwen met een paar speakers en wat mdf levert bijna nooit een acceptabel resultaat op. Laat staan dat het echt goed klinkt ;)

Voor een goed ontwerp is heel wat kennis en heel veel experimenteren nodig!!!
Waarom het wiel op nieuw uitvinden. Ga eens kijken bij Speakerland of Speaker & Co. Daar kan je op je gemak luisteren wat jij lekker vindt klinken. Op die manier weet je wat je koopt.

Op de site van Speaker & Co www.speakerenco.nl vindt je diverse compacte modellen die min of meer binnen je budget passen.

Bart_M

Dit gaat tot niets goed leiden.
Dit is precies verkeerd om.

Ga uit van een bestaand ontwerp, dan is de kans op succes veel groter.

Grtn,
Bart

Edo

Als je gaat kijken naar wat je te besteden hebt, afmetingen en ervaring, zou je eens kunnen kijken naar de Sputnik 14-2.
Een tweewegsysteempje met Peerless units. Niet te duur, afmetingen van 34x20x25, 70 watt, 85 dB redement voor dit budget den k ik wel een goede keuze.



109 euro bij Speakerland.

Misschien een idee.

Edo
Kijk ook eens op het Zelfbouwaudio forum:
http://www.zelfbouwaudio.nl