videokaart doorlinken naar de Holo

Started by Spikebyt, January 25, 2004, 10:57:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spikebyt

Hi,

Ik wil hier eens vragen wie zijn videokaart heeft doorgekoppeld naar de holo en of dat een goede keuze is. Ik snap best wel dat een losse monitor beter/handiger is dan de GUI op de barco, maar ik wil eigenlijk geen monitor in het audiorack

middels deze post hoop ik wat reacties te krijgen over hoe een ieder dat thuis heeft aangesloten en hoe hij/zij daar mee werkt.
Eventueel zelfs in combinatie met afstandsbesturing van de holo in plaats van via muis en/of keyboard

Mijn toepassing gaat over een radeon 9800 en een holo3dII met een HD-Aux erin.

Okee dus laat de reacties maar komen
Grtnx,    Frans V.

rijstfj

Ik sluit mij hierbij ook aan daar ik zonder meer ook nieuwsgierig ben hoe medeforummers dit opgelost hebben.

Mvrgr
Frans

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spikebyt

Quote from: blue-eyes on January 25, 2004, 11:25:18
En een kleine 7" tft?

Tuurlijk, dat kan wel
Maar ik wil eigenlijk helemaal geen monitor; vandaar de vraag
Hoe heb je het zelf staan thuis ?
Grtnx,    Frans V.

blue-eyes

Niet :D

Ik dacht alleen dat zo'n TFT schermpje van 7" (goedkoop ook nog) mischien een oplossing bood. Immers, deze kan je wel verstoppen, of middels een lange kabel ergens anders onzichtbaar plaatsen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spikebyt

Die mogelijkheid heb ik wel overwogen, maar wil ik eigenlijk ook niet.
Ik heb al via jaco gehoord dat er wat problemen zijn (waren) met doorlinken via DVI, daarom was ik benieuwd hoe iedereen het nu heeft werken. Ik zou ook wel willen weten hoeveel mensen nu eigenlijk een holo in gebruik hebben  :-\
En hoe die dus aangesloten is (doorgelinkt of via monitor)
Grtnx,    Frans V.

rijstfj

Hi
hoe werkt het doorlussen via je Holo naar je PJ eigenlijk, dat is volgens mij toch ook mogelijk, ''een 2e optie''. :-\

Mvrgr
Frans

Spikebyt

Quote from: rijstfj on January 25, 2004, 12:24:01
Hi
hoe werkt het doorlussen via je Holo naar je PJ eigenlijk, dat is volgens mij toch ook mogelijk, ''een 2e optie''. :-\

Mvrgr
Frans

die vraag snap ik niet goed, maar bedoel je misschien dat je met twee kabels naar de projector gaat ?
Een vanaf de holo (5BNC) en een voor andere bronnen buiten de holo om ?
Maar waarom zou je buiten de holo om willen?
Die heeft een aantal ingangen die je via de GUI kunt kiezen (ja toch)
Grtnx,    Frans V.

rijstfj

QuoteGeplaatst door: spikebyt geplaatst op: vandaag om 12:30:48
die vraag snap ik niet goed, maar bedoel je misschien dat je met twee kabels naar de projector gaat ?
Een vanaf de holo (5BNC) en een voor andere bronnen buiten de holo om ?
Maar waarom zou je buiten de holo om willen?
Die heeft een aantal ingangen die je via de GUI kunt kiezen (ja toch)

Ik bedoel dat er ook een mogelijkheid bestaat dat je op het PJ beeld toch ook je instellingen kan zien v/d Holo, want hoe werkt dat dan? Nu moet ik er een PC monitor aanhangen om de instellingen tezien.

Mvrgr
Frans




Spikebyt

QuoteIk bedoel dat er ook een mogelijkheid bestaat dat je op het PJ beeld toch ook je instellingen kan zien v/d Holo, want hoe werkt dat dan? Nu moet ik er een PC monitor aanhangen om de instellingen tezien.

In de originele posting schrijf ik:
Ik wil hier eens vragen wie zijn videokaart heeft doorgekoppeld naar de holo en of dat een goede keuze is. Ik snap best wel dat een losse monitor beter/handiger is dan de GUI op de barco, maar ik wil eigenlijk geen monitor in het audiorack


Voor de duidelijkheid dan maar :
GUI op de Barco betekent dus Graphic User Interface en dat is dus de "output" van het holo-programma

Zo duidelijker ?? ;) ;D 8)

Grtnx,    Frans V.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Je hebt een paar manieren.

1.
Doorlussen van analoog (werkt).
2.
Extra monitor
3.
Videoswitcher
4.
2e poort op je projector

Zelf kies ik toch echt voor een 2e monitor, een kleine TFT kost niet zo heel veel meer.
Het voordeel is dat je dan ALTIJD ziet wat je doet op het beeld, bij alle andere oplossingen is het toch instellen en dan weer terug schakelen, controleren weer terug schakelen etc. etc.
Bij een 2e monitor is het direct te zien.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Ik heb mijn PC videokaart analoog met een VGA kabel aangesloten op een 15" TFT scherm.
De output van de Holo3D-2 gaat direct naar de CRT.

Ik heb nooit de analoge passthrough getest op de manier waarop jij het denk ik bedoeld.
Dat zou zijn de analoge videooutput van de cga kaart de HDAUX in (VGA-DVI adapter/kabel), en dan een analoge output aan de HD-AUX (via een DVI-VGA adapter/kabel)
Dan zou bij het opstarten van de PC de desktop zichtbaar moeten zijn, en zo snel als dan de Holo software opstart, de passtrhough overschakelen naar de Holo3D output.
Als je de muis beweegt, of een menu op een andere manier activereert zou de passthrough weer actief moeten worden.

Zou dit moeten werken zijn er denk ik 2 voorwaarden:
- De output van de PC denkstop moet exact gelijk zijn aan de directe video uitgang van de Holo3D. Want anders moet de projector van memory blok schakelen
- het moet ondersteund worden in de Holo3D.

Dus nooit getest..

Jaco

Spikebyt

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 26, 2004, 08:35:42
Hi,

Je hebt een paar manieren.

1.
Doorlussen van analoog (werkt).
2.

MvrGr.
Frank

Welke ingang op de holo of HD_Aux zou je dan aanbevelen en waar kan ik een verloopje kopen? Ik ben al op zoek geweest maar vind niet echt wat ik zoek
Wie weet raad ?
Grtnx,    Frans V.

J.A.F._Doorhof

Een standaard DVI naar VGA connector, je vindt ze tegenwoordig veel bij bv ATI kaarten.
Wij leveren ze ook wel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview