Legaal films downloaden?

Started by quattronl, January 16, 2014, 09:53:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Job

Quote from: rho on December 26, 2015, 13:23:48
een dienst die het mogelijk maakt om tegen betaling, legaal, een film te downloaden en op te slaan op je eigen HDD/SSD bestaat nog steeds niet.
iTunes.

rho

#26
Oh ... nou net het enige antwoord dat ik niet wou krijgen. :P
Laten we stellen dat ik geen fan ben van het hele "i" gebeuren.
Maar dat kon jij niet weten uiteraard.

Ik zal eens zien wat ze aanbieden en wat de voorwaarden zijn. Misschien dat ik mijn oordeel dan kan/moet/wil bijstellen.

edit: Ahja, nog even vermelden dat het de bedoeling is dat ik de bestanden via KODI op mijn htpc afspeel. Niet met een extra app die ik moet installeren en een account moet aanmaken en inloggen om de film te kunnen bekijken. Dus gewoon bestand downloaden, op mijn schijf opslaan en zelf bepalen waar ik het ding mee afspeel.

Job

Ja dan wordt het lastig. Niet geheel onbegrijpelijk willen de rechthebbenden bepaalde beveiligingen en daarmee beperkingen (net als bij traditionele videoreleases). Misschien dat het anders ligt voor Amazon Prime. Die Apple stuff werkt, en werkt best fijn, maar vereist dat je binnen hun (gesloten) eco-systeem blijft.

maxtrash

bij google movies kan je films "kopen" (duur ook nog) maar alleen downloaden naar android-devices (tbv offline kijken). En dan worden ze opgeslagen in een DRM-beveiligd WVM bestand. Dus daar hoef je het ook niet te zoeken

modde239

Quote from: maxtrash on December 26, 2015, 18:01:17
bij google movies kan je films "kopen" (duur ook nog) maar alleen downloaden naar android-devices (tbv offline kijken). En dan worden ze opgeslagen in een DRM-beveiligd WVM bestand. Dus daar hoef je het ook niet te zoeken

Je kan ze wel via CC1 of 2 streamen naar je tv......

VlisChris

Ik ben nu al een half uur bezig met het weer opnieuw aan de gang krijgen van een gehuurde film op mijn ATV3.
Nadat die eerst zonder dat ik.hem gezien had (of de huurperiode voorbij was) een film zomaar weggooide wilde ik een andere aanzetten.
Die na 10 minuten kijken spontaan uitviel en die ik niet aan de gang krijg.

Meestal ben ik enthousiast over Apple. Maar verdomme. Wat mis ik op zulke momenten de ouderwetse VHS.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

En nu opeens weer alles terug ... Om gek van te worden.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kjelt

Quote from: rho on December 26, 2015, 13:23:48
Beetje oprakelen van een oud topic, maar ik vraag me toch af hoe de situatie nu zit in Belgiƫ. Downloaden is hier altijd al verboden geweest.
Maar een dienst die het mogelijk maakt om tegen betaling, legaal, een film te downloaden en op te slaan op je eigen HDD/SSD bestaat nog steeds niet.
(uitgaande van 1080p of beter en minstens 5.1 audio in degelijke kwaliteit)
Of mis ik iets?
Er is wel iets maar behoorlijk prijzig:
http://www.kaleidescape.com

morca

Quote from: Christiaan S on December 26, 2015, 21:24:04
En nu opeens weer alles terug ... Om gek van te worden.
Denk je even rustig film te gaan kijken.
Opeens zou die videotheek weer makkelijk zijn voor 4 euro per dag  ;D

Kjelt

Quote from: morca on December 27, 2015, 01:14:23
Denk je even rustig film te gaan kijken.
Opeens zou die videotheek weer makkelijk zijn voor 4 euro per dag  ;D
Ook daar hadden we veel ellende, vhs banden die opgegeten waren bij de vorige gebruiker waardoor je halverwege waardeloos beeld zonder geluid had gedurende een 40 secondes en dan bij de videotheek melden, dachten ze dat jij de veroorzaker was. Of dvds en bluerays waar zoveel krassen op zaten omdat de vorige huurders er mee gesjoeld hadden dat deze ook allerlei storingen gaf. Nee dat was een hele fijne tijd  :dry:

morca

Ik kende de eigenaar goed dus had de films altijd als eerste  ;D
Dat was ook een must met een panasonic vhs van 3200 gld.
Als de film gereseveerd was was dat pas om 6 uur,dan nam ik een middag vrij en als hij dan openging was ik er net en dan kon ik hem gratis kijken mits hij voor 6 uur die dag terug was  :popcorn:

dvd tja soms waren ze vies ,bij de bd kwam ik er al niet meer.
Kan me voorstellen dat storingen ook niet fijn zijn idd.

VlisChris

Quote from: morca on December 27, 2015, 01:14:23
Denk je even rustig film te gaan kijken.

Dat dacht ik dus ook ja.
Tweede film is er vanavond niet meer van gekomen. Och. Heb ik er morgen nog twee staan :) (had er drie gehuurd).
Het probleem bleek uiteindelijk notabene in mijn netwerk te zitten. Mijn router gooide de verbinding er af en toe volledig uit. En omdat ik mijn laptop met verbinding naar iTunes open en aan moet hebben staan om mijn films op mijn ATV3 af te kunnen spelen gaat dat niet werken.
Daarna kreeg ik het probleem dat de volgorde van her-opstarten ook uit leek te maken. Dus al met al een half uur bezig geweest om mijn film verder af te kunnen kijken :-X Maar. Hij was het waard.
Tip van LittleNinja: Ex Machina. Verrassende, en verrassend goede film. 7.7 op IMDB en dat is geen woord gelogen. Bijzonder. Niet snel. Afstandelijk. En zelfs kil te noemen. Maar zeker de moeite.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

rho

#37
Quote from: Kjelt on December 27, 2015, 01:00:10
Er is wel iets maar behoorlijk prijzig:
http://www.kaleidescape.com
Ik ga het eens bekijken.

edit: Begrijp ik het goed dat je eerst een toestel van hen moet aankopen en dat je dan op hun toestel de films kan downloaden en vanaf dat toestel kan bekijken?
Dat isnu precies wat ik NIET wil. Ik wil een website bezoeken. Betalen voor een film. Op download klikken en de film op mijn eigen schijf opslaan.
En dan de film bekijken met het toestel en sofware naar mijn keuze. (ik heb er toch voor betaald zeker!)
Zoals het nu geregeld is wordt je bestraft voordat je een misdaad begaat, gewoon omdat het mogelijk is om een strafbaar feit te plegen met hetgeen je aangekocht hebt.
Als je een Zwitsers mes koopt omdat je gaat kamperen ergens in een woud in Zweden moet je toch ook niet eerst 10 jaar de gevangenis in omdat je met dat mes iemand kan verwonden of vermoorden.

quattronl

Op tweakers loopt ook een soortgelijk topic en de antwoorden zijn eigenlijk identiek aan dit topic.
Conclusie: er zijn enkele legale mogelijkheden maar de perfecte manier bestaat (natuurlijk) niet.
Of het is veel te duur (abo's op meerdere diensten), of het aanbod is te mager of de kwaliteit laat te wensen over.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Job

Quote from: rho on December 27, 2015, 11:08:50
Zoals het nu geregeld is wordt je bestraft voordat je een misdaad begaat, gewoon omdat het mogelijk is om een strafbaar feit te plegen met hetgeen je aangekocht hebt.
Als je een Zwitsers mes koopt omdat je gaat kamperen ergens in een woud in Zweden moet je toch ook niet eerst 10 jaar de gevangenis in omdat je met dat mes iemand kan verwonden of vermoorden.
Dat is een kromme vergelijking. Je krijgt geen straf, jij kunt op dit moment niet het product kopen en gebruiken op de manier die jij het liefst zou willen. Dat is iets anders dan 10 jaar de bak in.
Wat niet wegneemt dat een van de grootste problemen in de filmindustrie schuilt in de grote kloof tussen wat consumenten willen en verwachten enerzijnds en de belangen van de rechthebbenden anderzijds.
Ik wou dat ik een oplossing had.

rho

Je hebt geen vrijheid om een product dat je koopt te gebruiken zoals je dat eigenlijk zou kunnen gebruiken, moest men je niet beknotten in die vrijheid omdat je mogelijk een strafbaar feit zou kunnen plegen met het product.
Zo scheef vind ik dat dus niet.

eelco74


Quote from: Kjelt on December 27, 2015, 01:20:51
Ook daar hadden we veel ellende, vhs banden die opgegeten waren bij de vorige gebruiker waardoor je halverwege waardeloos beeld zonder geluid had gedurende een 40 secondes en dan bij de videotheek melden, dachten ze dat jij de veroorzaker was. Of dvds en bluerays waar zoveel krassen op zaten omdat de vorige huurders er mee gesjoeld hadden dat deze ook allerlei storingen gaf. Nee dat was een hele fijne tijd  :dry:

Blu-ray s een stuk sterker dan dvd en ik huurde fanatiek, ik heb nog nooit een blu ray terug hoeven te brengen voor storingen. Helaas is de laatste videotheek hier gestopt, was erg prettig een blu-ray voor 3 euro.

Ik heb een aantal legale aanbieders geprobeerd, maar oa Netflix ziet er op de beamer toch matig uit. En videoland is behoorlijk aan de prijs. Ik heb de juiste dienst nog niet gevonden
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

Raphie


Kan allemaal prima, koop je gewoon de Bluray of DVD, kan al jaren hoor.
Quote from: rho on December 27, 2015, 11:08:50
Ik ga het eens bekijken.

edit: Begrijp ik het goed dat je eerst een toestel van hen moet aankopen en dat je dan op hun toestel de films kan downloaden en vanaf dat toestel kan bekijken?
Dat isnu precies wat ik NIET wil. Ik wil een website bezoeken. Betalen voor een film. Op download klikken en de film op mijn eigen schijf opslaan.
En dan de film bekijken met het toestel en sofware naar mijn keuze. (ik heb er toch voor betaald zeker!)
Zoals het nu geregeld is wordt je bestraft voordat je een misdaad begaat, gewoon omdat het mogelijk is om een strafbaar feit te plegen met hetgeen je aangekocht hebt.
Als je een Zwitsers mes koopt omdat je gaat kamperen ergens in een woud in Zweden moet je toch ook niet eerst 10 jaar de gevangenis in omdat je met dat mes iemand kan verwonden of vermoorden.
JBL PRX Power!

rho

Quote from: Raphie on December 27, 2015, 19:34:00
Kan allemaal prima, koop je gewoon de Bluray of DVD, kan al jaren hoor.
Doe ik nu ook. Alleen neemt dat zoveel plaats in, in de kast. ;)

Raphie

Gooi je de hoes en boekje weg en stop je hem in een map, kunnen 200 br's en is nog dunner dan een telefoonboek.
JBL PRX Power!

rho

Dat is een optie, maar als ik ze dan toch heb, houdt ik ze liefst zo origineel mogelijk. Dus met doosje en alles bij.

Toch zou ik het erg handig vinden als ik gewoon een film kan kopen om te downloaden en netjes op de HDD op te slaan en met KODI kan afspelen.

Kjelt

Tja het hele probleem is natuurlijk als Kodi het kan afspelen dan kun je het oneindig keer kopieren en iedereen kan het afspelen. Dat wil de film industrie dus niet.
Bij Bluray hebben ze een bescherming aangebracht en ook al is die gedeeltelijk al gekraakt het voorkomt bij veel mensen dat ze "even" een disk kopieren.
De genoemde kaleidescape heeft toestemming van de filmstudio's omdat ze de film ook beschermd op de harddisk zetten.
Iedere keer als je hem wilt afspelen maakt het apparaat verbinding met de centrale database van kaleidescape en vraagt om toestemming en krijgt dan de sleutel om het bestand af te spelen.
Vrij vervelend als je internet verbinding het niet doet want dan kun je nog steeds je lokale content niet afspelen.
Toch zal dit de toekomst gaan worden, fysieke schijfjes hebben hun einde bijna bereikt. Het is alleen afwachten op 1 grote globale standaard waar alle filmstudio's aan mee doen.
Wat dat betreft heb ik er nog een hard hoofd in dat dit binnen 5 jaar er zal zijn.

rho

Dat is nu net mijn punt.
Met een Zwitsers zakmes kan ik ook mensen neersteken. Maar wil dat ook zeggen dat ik dat met zekerhied zal doen?
Omdat ik een film download wil dat toch nog niet zeggen dat het 100% zeker is dat ik die ook even online ga delen. Waarom moet ik dan al direct beperkingen opgelegd krijgen?

Kjelt

Jij wellicht niet, honderd duizend anderen wel en dat is inmiddels bewezen.
Niet leuk maar wel de realiteit van dit moment.
Beste wat je kunt doen is de bluray kopen, rippen als kopie voor thuis gebruik en op je server of nas zetten de blurays in een grote doos op zolder.

rho

Ja, voorlopig lijkt me die optie ook het meest interessant.