HTPC - wie denkt er mee?

Started by CineSmurf, January 15, 2014, 19:38:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bire

Quote from: CineSmurf on January 21, 2014, 15:16:56
Deze:


Is wel wat duurder geworden, want ik wilde 'm bij één winkel bestellen. Uiteindelijk 450 euro volgens mij. Let wel: geheugen (2x2GB) en windowslicentie heb ik nog liggen, dus dat zou er nog bij komen.

Van harte met de aankoop, helaas duurt wachten altijd lang...

Vragen...
1. Wat is de reden om de Intel Core i3 4130 te kiezen i.p.v. 4330?
2. Wat is de reden om voor het type SSD mSata te kiezen i.p.v. 2.5"?
3. Misschien teveel gevraagd, ik wil een soortgelijke setup kiezen, kun jij een beperkte handleiding (foto, videomateriaal) posten? Ik ben zo'n ontzettende newbie... :sarcasm:

CineSmurf

Quote from: joostpolletje on January 21, 2014, 15:25:08
En waarom geen Intel® NUC Kit D34010WYK bijvoorbeeld? Daar had je ook naar gekeken toch?

Omdat daar toch weer een fan in zit. En (misschien niet rationeel) ik wil een totaal stille HTPC bouwen.
Er is ook wel een NUC moederbord (NUC Board D54250WYB), dat past in de Akasa Newton kast, maar de facto ben je dan een stuk duurder uit. Je hebt dan moederbord en processor (wel een i5), maar behuizing, SSD en geheugen komt er nog bij. Moederbord en processor zijn in mijn setup 200 euro.

Verder zou het best kunnen dat ik over een paar jaar er nog eens een andere processor in stop (als ze wat goedkoper zijn).

Maar, wie weet krijg ik nog vreselijke spijt  ;)
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

CineSmurf

mSata SSD van Samsung is kennelijk slecht verkrijgbaar. Wat zou een goed alternatief kunnen zijn?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

CineSmurf

Niet leverbare samsung vervangen door Plextor M5M 128GB mSata. 8 GB extra voor 5 euro minder, maar vooral: wel leverbaar.  :headbanging:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

joostpolletje

Hoe heb je die keuze gemaakt?
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

CineSmurf

#80
Quote from: joostpolletje on January 28, 2014, 14:03:01
Hoe heb je die keuze gemaakt?

Niet echt rocketscience: tweede keuze in dit report: http://tweakers.net/reviews/3341/9/msata-ssds-klein-van-stuk-groot-in-prestaties-conclusie.html

Maar ja, je moet je ergens op baseren toch?  ;D
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

CineSmurf

Hij is verstuurd, dus van het weekend eens knutselen.  :clapping:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

CineSmurf

Zo, vanochtend samen met mijn dochter dit hele pakketje tot een HTPC omgebouwd...



Eerste ervaringen:
- Wow wat is die msata snel. Start op in enkele seconden. Mijn projector heeft altijd even nodig voordat er beeld is - in die tijd is de PC al opgestart.  ;)
- Als HTPC Werkt ie prima. Eén van de doelen was de perfecte Netflix player te maken. Ik heb de netflix app als tegel in windows staan en dat werkt als een tierelier. Beeld is op het eerste gezicht beter dan met de PS3.
- Geluid blijft vaag op de een of andere manier. Wat er over hdmi wordt doorgegeven hangt sterk af van het programma wat draait. Ik moet dus eigenlijk op zoek naar een programma waar ik goed mkv's en BD kopien mee kan spelen (zowel iso's als directories) - iemand een idee?
- Hij zou ook 4k moeten kunnen, maar die optie staat er niet. Heeft waarschijnlijk van doen met het feit dat mijn projector en receiver dat niet aankunnen.
- Het is wel een gekke ervaring om een apparaat te hebben wat echt geen enkel geluid maakt. Bij opstarten gaat het lampje branden en knippert het HD lampje, maar je hoort niets. Heerlijk  :inlove:

Eigenlijk tot nu toe maar één nadeel. Wie heeft die fabrikanten verteld dat een blauwe led de hele kamer moet kunnen verlichten. Onwaarschijnlijk weer wat een onwaarschijnlijke hoeveelheid licht er uit dat stomme ledje komt. Ik denk dat ik daar maar een stickertje overheen ga plakken, om 'm te dimmen. 
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

TopGun2010

Blauwe led kun je vast loskoppelen of de aansluiting doorknippen. Openelec kun je ook proberen of gewoon XBMC installeren op W8. Ziet er leuk uit!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

CineSmurf

Ledje kan ik inderdaad afkoppelen, maar een beetje led is wel handig alleen niet zoveel...  :cheesy:

Is xbmc inderdaad een goede optie voor afspelen van iso's en directories? Ga ik proberen!
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Sjaak_Banaan

Voor bluray iso's kun je ArcSoft eens proberen: http://www.arcsoft.com/totalmedia-theatre/
Werkte bij mij prima, is alleen niet bepaald gratis...
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

TopGun2010

Volgens mij pakt xbmc dat ook allemaal prima en gratis!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

CineSmurf

Quote from: TopGun2010 on February  8, 2014, 19:47:47
Volgens mij pakt xbmc dat ook allemaal prima en gratis!
Die indruk heb ik ook. Ziet er goed uit, alleen sommige films vind ie niet en andere staan tien keer in mijn bibliotheek. ik heb dat programma nog niet helemaal door...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

TopGun2010

Openelec ook al getest? Snelle startup direct in xbmc en geen Windows nodig.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

CineSmurf

Voornaamste doel is om een ultieme Netflix speler te hebben, dus daar heb ik windows (volgens mij nog steeds) voor nodig.

Ik ben er wel uit wat er met mijn films was. Ik heb op mijn nas een directory per categorie (aktie, comedy, etc.) en bestandsnaam is altijd: "lengte - imbd score - titel (jaartal)", dus bijvoorbeeld: "102 - 6.6 - The Hangover 2 (2011)". Dat snapt xbmc kennelijk niet, die wil dat de filenaam begint met de filmnaam (ook al vink ik het hokje uit dat ie de filenaam moet gebruiken. Ik klooi weer ff lekker verder. Wel jammer, want ik vond mijn indeling altijd wel handig.  :nopompom:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

TopGun2010

De naam van de film moet inderdaad overeenkomen met de bekende filmsites zoals imdb. Soms moet je eea nog handmatig aanpassen. Netflix is inderdaad alleen goed mogelijk via Windows. Komt vast wel een oplossing voor.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Phreaky-

Voor de beste Netflix experience / integration kan je dit eens doornemen.
http://mymediaexperience.com/integrate-netflix-and-hulu-into-xbmc/
Primare I22 DAC, Dali Mentor 5, Rel T7 Sub

Bron: HTPC (jRiveR) + JCAT USB Card + External Linear Powersupply

CineSmurf

Wie kan me een beetje op weg helpen met xbmc. Kennelijk doe ik iets verkeerd.

Ik heb op mijn NAS een film staan, die ik met xbmc wil afspelen. Met windows media player en media player classic speelt ie prima af, maar als ik het via xbmc (onder windows 8) probeer af te spelen dan speelt ie vertraagd af. Het gekke is dat ik net een nieuwe laptop heb (sony vaio met i5 processor) en die lijkt hetzelfde probleem te hebben.

Is dit ergens een instelling, of doe ik iets verkeerd?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Xstream

Ik zou bij settings XDVA2 uitzetten als hardware accelerator.
Ook bij audio settings even goed kijken of 't is zoals 't hoort, of verschillene settings gebruiken.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

CineSmurf

Thanks. Ik ga even zoeken waar ik die kan vinden, want ik zie 'm zo niet meteen staan. Ik ga wel eens wat experimenteren.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Xstream

Erg grote kans dat 't iets met je audio te maken heeft. Dat is een veelvoorkomend probleem.
Ik zou bij Systeem > Audio sowieso even testen op Analoog 2.0 setting.

Welke XBMC versie is 't? 12.3 Frodo?


HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Niek007

@ CineSmurf: Hoe bevalt je HTPC, geen problemen meer? Ik ben ook aan het kijken naar een HTPC (om de WD TV Live te vervangen) en zie talloze setups voorbij komen, maar ben erg gecharmeerd van jouw gekozen setup. De Intel NUC (i3 4010) lijkt me ook een leuk apparaatje, maar wil het liefst naast de beamer geen andere apparaten meer die fans hebben.  :) Mocht je setup goed bevallen, dan ga ik hem ook bestellen  ;D
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

CineSmurf

Bevalt prima. Start snel op, geeft geen kik. Als ultimate-netflix-player doet ie 't uitstekend.
XMBC heb ik nog niet lekker aan de praat, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan mijn onhandigheid en het feit dat het te lekker weer was de afgelopen weken. Ik moet nog een beetje prutsen met de xbmc instellingen.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Geldermalsen

Ik heb al een tijdje bijna de zelfde configuratie draaien en werkt perfect.

Mocht ik je eenadvies mogen geven ga niet voor een nuc maar ga voor deze oplossing.

De nuc heeft bijvoorbeeld een veel tragere CPU en dat game zeker met parren en rarren ondervinden..