Intel NUC: kan dit hét apparaat zijn?

Started by WilcoL, January 15, 2014, 14:19:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

weust

Heel bijzonder. Als het de voeding stekker is zou je het ook continue verwachten ipv af en toe.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

HAL

Hoe zit het eigenlijk met zo'n Intel NUC? Ik ben me aan het inlezen maar ik zie zoveel tegenstrijdige berichten over aansturing via een Logitech Harmony. Kan dat nou wel of niet? De bedoeling is dat XBMC er op gaat draaien. Ik heb nu een Mac Mini maar die ondersteunt geen HD-audio.

WilcoL

Harmony kan probleemloos. Je moet uiteraard wel een NUC met een of oogje regelen dan  8) ;D
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

HAL

Dank. Dat is dus ook iets wat ik niet kan vinden. In mijn geval gaat het om een NUC (V3) Core i5-4250U. Ik heb hem nog niet in huis maar ik kan gewoon niet vinden of die een oog heeft.


HAL

Ja sorry. Dat is waar. Daar staat inderdaad dat hij een oog heeft. Heb daar helemaal overheen gelezen. Maar zou iemand kunnen bevestigen dat de combi NUC>XBMC>Logitech Harmony werkt?

daanvanduif

Ik heb het in ieder geval werkend gekregen :)
Moet alleen wel zeggen dat ik eigenlijk vooral de telefoon gebruik als bediening..

Quote from: HAL on October 10, 2014, 20:53:20
Ja sorry. Dat is waar. Daar staat inderdaad dat hij een oog heeft. Heb daar helemaal overheen gelezen. Maar zou iemand kunnen bevestigen dat de combi NUC>XBMC>Logitech Harmony werkt?
Corazón

HAL

Oh echt? Super! Ik ben wel verknocht aan de Harmony dus ik wil graag dat hij goed werkt. En HD-audio werkt ook? Mag ik vragen of je XBMC bovenop een OS draait, via Windows bijvoorbeeld? Of gebruik je XBMCbuntu of OpenELEC ? Ik gebruik sinds een jaar of 6 weer uitsluitend OS X dus als het zonder Windows kan dan heeft dat mijn voorkeur.

daanvanduif

Met de Harmony kan je gewoon de Nuc/XBMC bedienen. Zelf vind ik het niet zo fijn werken bij lange lijstjes (bijvoorbeeld hele rij films), scrollen op een telefoon vind ik persoonlijk fijner werken.

Bij mij draait XBMC op Windows 8 maar lees veel goede verhalen over OpenElec. Doe zelf naast XBMC nog wat meer dingen met de NUC en aangezien ik niet bekend met OpenElec was voor mij Windows makkelijker.
Corazón

HAL

 Dank. Klinkt heel hoopvol. Behalve Windows dan maar het is inderdaad mooi als je er ook iets anders mee kunt. Dat deed ik met mijn Mac Mini ook wel eens.

activ

Ik draai hier met Openelec en dat draait super, HD audio werkt ook prima over HDMI.

HAL

Mooi. Dank voor de reactie. En bouwen jullie er ook allemaal wifi en Bluetooth in? Wel jammer dat dat er niet standaard in zit. Ik gebruik een mini Bluetooth toetsenbord. Die wil ik eigenlijk niet kwijt.

rovinggecko

Heb er een klein bluetooth dongeltje in zitten..
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

katwax

Op openelec werkt de Harmony direct na install.
Sinds ik ook een raspberry heb voor in de kamer en deze geen IR heeft maak ik meer gebruik van mijn gsm dan de Harmony om xbmc te bedienen.

Mijn vrouw gebruikt gewoon de Harmony.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

bazzzman

Op dit moment heb ik een asrock ion 330 als HTPC staan(xbmc), die werkelijkwaar perfect was voor me, totdat ik aan een nieuwe reciever ben begonnen en nu dus ook de HD audio formaten wil afspelen zoals DTS-HD of DTS-MA. Dit is blijkbaar niet mogelijk op de asrock ion 330 ivm hardware matige beperkingen.

Ik heb geen behoefte aan 3d. Een evt toekomstige NUC moet exact hetzelfde kunnen als mijn asrock op het moment + HD audio afspelen onder xbmc of openelec. Welke versie van de NUC volstaat dan? De celeron?
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

activ

Als je er alleen xbmc op gaat doen dan volstaan ze allemaal, ik heb persoonlijk de I3 genomen voor de zekerheid maar die staat de hele tijd niets te doen.

marcel1970

Quote from: bazzzman on October 11, 2014, 16:44:41
Op dit moment heb ik een asrock ion 330 als HTPC staan(xbmc), die werkelijkwaar perfect was voor me, totdat ik aan een nieuwe reciever ben begonnen en nu dus ook de HD audio formaten wil afspelen zoals DTS-HD of DTS-MA. Dit is blijkbaar niet mogelijk op de asrock ion 330 ivm hardware matige beperkingen.

Ik heb geen behoefte aan 3d. Een evt toekomstige NUC moet exact hetzelfde kunnen als mijn asrock op het moment + HD audio afspelen onder xbmc of openelec. Welke versie van de NUC volstaat dan? De celeron?
Als je vanaf een i3 neemt ben je ook 4k ready, voor openelec  en "ouderwetse" blurays volstaat een celeron ook wel :)
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

ikkeenjij36

Quote from: marcel1970 on October 11, 2014, 19:37:52
Als je vanaf een i3 neemt ben je ook 4k ready, voor openelec  en "ouderwetse" blurays volstaat een celeron ook wel :)
Klopt inderdaad,heb sinds vandaag ook de 2820(celeron) draaien en alles werkt perfect ook met de harmony.
Ik zou alleen willen weten of er iets anders mogelijk is dan xbmcbuntu/openelec of windows met xbmc te draaien is waarmee netflix wel werkt.
Alle ideen zijn welkom.
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

jantje112

Quote from: HAL on October 11, 2014, 07:37:05
Mooi. Dank voor de reactie. En bouwen jullie er ook allemaal wifi en Bluetooth in? Wel jammer dat dat er niet standaard in zit. Ik gebruik een mini Bluetooth toetsenbord. Die wil ik eigenlijk niet kwijt.

Mijn instap nuc heeft bluetooth.. Anders heb je voor 2 euro ook usb bluetooth sticks

J0ell

Quote from: HAL on October 10, 2014, 20:53:20
Ja sorry. Dat is waar. Daar staat inderdaad dat hij een oog heeft. Heb daar helemaal overheen gelezen. Maar zou iemand kunnen bevestigen dat de combi NUC>XBMC>Logitech Harmony werkt?

Kort gezegd, NUC werkt uitstekend. Heb de i5 versie met windows 7 en shell naar XBMC. Deze heeft een ingebouwde IR ontvangen en mijn harmony werkt super. Geen last van traagheid met scrollen oid. Sommige knoppen wel handmatig even moeten toewijzen voor het ideale gebruik maar dat is ook met enkele minuten gebeurt.

Beeld en geluid weergave daarnaast is ook fantastisch!
Nu XBMC torrent als addon erop gezet en je hebt goede kwaliteit films + geluid! Ben er namelijk achter komen dat Icefilms hierin vaak steken laat vallen.

Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

Ejorne

Quote from: daanvanduif on October 10, 2014, 21:27:23
Met de Harmony kan je gewoon de Nuc/XBMC bedienen. Zelf vind ik het niet zo fijn werken bij lange lijstjes (bijvoorbeeld hele rij films), scrollen op een telefoon vind ik persoonlijk fijner werken.

Met de telefoon gaat het inderdaad erg prettig. Toch werkt de harmony ook erg fijn, ik gebruik ze beide evenveel denk ik. Met de Harmony vind ik het ideaal om via "sms-tekst invoer" naar de beoogde map te bladeren. Bij de eerste letter springt hij al gelijk daar naartoe en de vervolgletters idem.

HAL

Hoe die je dat, die SMS tekstinvoer. Ik zou dat ook graag willen namelijk.

Ejorne

#247
Als je in de lijst met films/cd's of wat dan ook staat dan druk je 1x op het cijfer 2 voor de "A" of 2x op de 2 voor een "B" etc.


Het kan zijn dat ik hiervoor een een keymap file heb gemaakt (of waarschijnlijk eerder 'geleend' heb), dat zou ik even terug moeten opzoeken...

HAL

Ik dacht dus dat ik dat al geprobeerd had maar dat dat niet werkte. Ik ga dat weer eens proberen als ik mijn nieuwe XBMC-bakkie aan de praat heb.

bazzzman

Quote from: activ on October 11, 2014, 17:54:17
Als je er alleen xbmc op gaat doen dan volstaan ze allemaal, ik heb persoonlijk de I3 genomen voor de zekerheid maar die staat de hele tijd niets te doen.

Maar heb je dan HD audio zowel onder windows als Linux? Het gaat mij vooral om de DTS-HD, DTS-MA en Dolby-trueHD formaten die mijn asrock niet kan afspelen.
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote