Intel NUC: kan dit hét apparaat zijn?

Started by WilcoL, January 15, 2014, 14:19:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

marcel1970

--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

427 SOHC

gho ja voor ik met de bios van de nuc wou beginnen kloten heb ik even de nuc rechtstreeks op de tv aangesloten en wat raad je, gewoon geluid dus dan mag ik toch veronderstellen dat het probleem in de receiver zit? de nuc herkent de pioneer VSX-923 maar geen geluid, wat een rotte afstandsbediening heeft die Pioneer! Al dik spijt dat ik niet voor de onkyo ben gegaan!

daanvanduif

Anthem Mrx 700. In het begin last van een vervelend gebrom bij geluid over HDMI. Bleek de voeding te zijn. Werkt nu Icm XBMC prima met alle geluidsformaten.
Corazón

daanvanduif

Dat zou je dan zeggen. Volgens mij staat de NUC wel bekend om wat HDMI handshake problemen.

Als ik de NUC uit slaapstand haal heb ik wel beeld maar geen geluid. Bij opstarten als hij uit staat wel gewoon beeld en geluid.

Quote from: 427 SOHC on June  3, 2014, 15:52:11
gho ja voor ik met de bios van de nuc wou beginnen kloten heb ik even de nuc rechtstreeks op de tv aangesloten en wat raad je, gewoon geluid dus dan mag ik toch veronderstellen dat het probleem in de receiver zit? de nuc herkent de pioneer VSX-923 maar geen geluid, wat een rotte afstandsbediening heeft die Pioneer! Al dik spijt dat ik niet voor de onkyo ben gegaan!
Corazón

427 SOHC

Op geen manier krijg ik er geluid uit over de receiver! ik word er een beetje moedeloos van ook wil die receiver niet updaten via usb ( zou hij nog geen usb 3 ondersteunen?)

427 SOHC

En wat dan met die handshake, een andere mini hdmi kabel proberen?
Heb ik jammer genoeg niet bij de hand!
werkt op mijn systeem!

J0ell

#206
En als je audio nou op volledig passtrouch zet in het XBMC menu? Works like a charm bij mij. Anders heb ik inderdaad ook dat probleem.
Windows zelf zoals youtube geeft waarschijnlijk wel geluid maar zodra je in XMBC zit is het weg.  Als dit zo is check dan XBMC geluidssettings.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

427 SOHC

Ik wil gewoon geluid in windows dus youtube en etc!! Ga straks de firmware van de nuc nog eens updaten!

daanvanduif

Staat bij configuratiescherm -> apparaatbeheer -> besturing voor geluid en spelletjes, de Intel display audio er wel tussen?

Quote from: 427 SOHC on June  3, 2014, 19:03:46
Ik wil gewoon geluid in windows dus youtube en etc!! Ga straks de firmware van de nuc nog eens updaten!
Corazón

427 SOHC

Help I need some help

J0ell

Heb je de suggestie van marcel1970 doorgelopen? Aan de realtec driver heb je geen h*l.. Deze stuurt je geluid niet goed door. Je moet gewoon de standaard intel driver downloaden van hun website. Deze werkt uitstekend. Na installatie even computer reboot en dan moet het werken.
Zorg er trouwens wel voor dat je XBMC uit hebt staan op het moment van testen! Deze overruled je windows geluid namelijk. Had ik zelf ook even ruzie mee.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

daanvanduif

Inderdaad, zou de realtek helemaal uitschakelen voor nu aangezien hij die juist niet moet gebruiken. Overigens al wel een ander hdmi apparaat op deze ingang geprobeerd van je receiver? (Geeft deze wel gewoon geluid)
Corazón

J0ell

#212
Sorry je hebt net wat anders gepost zie ik, maar met die receiver ben ik niet helemaal thuis, zit zelf met een relatief eenvoudige marantz 7300. Mogelijk dan een andere member je hiermee kan helpen maar ik zie dat je nog steeds die realtec driver geïnstalleerd hebt staan. Gooi die weg en installeer de standaard intel driver van de Intel NUC site zelf.

En welk geluidsapparaat heb je als uitgang geselecteerd? HDMI, Jack?
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

427 SOHC

Als ik mijn windows 8 laptop aansluit via hdmi op dezelfde poort van de receiver heb ik geluid!
volgens mij zit de intel geluidsdriver in de grafische driver!

427 SOHC

Jiha gelukt laatste grafische driver apart gedownload en nu werkt het  :pompom: merci voor de tips!

daanvanduif

Top!

Quote from: 427 SOHC on June  3, 2014, 23:44:24
Jiha gelukt laatste grafische driver apart gedownload en nu werkt het  :pompom: merci voor de tips!
Corazón

J0ell

Nice! veel plezier!

Quote from: 427 SOHC on June  3, 2014, 23:44:24
Jiha gelukt laatste grafische driver apart gedownload en nu werkt het  :pompom: merci voor de tips!
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

J0ell

Loop nu zelf ook nog tegen een probleem aan. Als je bijvoorbeeld een documentaire kijkt en het beeld gaat langzaam rond (bijvoorbeeld langs een bergkam) dan blijft deze heeel even hangen af en toe. Het is maar iets, ik zie het wel maar mijn vriendin niet, zo weinig is het maar ik erger me aan.  :dontgetit:

Heb foutregistratie ingeschakeld en zie daar dat er continu 24FPS strak gehaald wordt dus hij heeft geen frame drops.
De hertz in Windows en XBMC staan op elkaar afgestemd + al die hulp meuk zoals dynamisch contrast uitgeschakeld maar dan nog hou je het.
True motion uit is helemaal een probleem en op medium gaat dit het beste. Hebben jullie nog enige suggestie?
HDMI 1.4 kabel + juiste drivers + verschillende HDMI poorten + LG 47LM660s TV.

Moet zeggen dat ik dit ook met de xtreamer af en toe had maar wel minder.. maar kan het in mn tv nergens vinden.  :ohmy:
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

daanvanduif

Quote from: J0ell on June  5, 2014, 11:51:16
Loop nu zelf ook nog tegen een probleem aan. Als je bijvoorbeeld een documentaire kijkt en het beeld gaat langzaam rond (bijvoorbeeld langs een bergkam) dan blijft deze heeel even hangen af en toe. Het is maar iets, ik zie het wel maar mijn vriendin niet, zo weinig is het maar ik erger me aan.  :dontgetit:

Heb foutregistratie ingeschakeld en zie daar dat er continu 24FPS strak gehaald wordt dus hij heeft geen frame drops.
De hertz in Windows en XBMC staan op elkaar afgestemd + al die hulp meuk zoals dynamisch contrast uitgeschakeld maar dan nog hou je het.
True motion uit is helemaal een probleem en op medium gaat dit het beste. Hebben jullie nog enige suggestie?
HDMI 1.4 kabel + juiste drivers + verschillende HDMI poorten + LG 47LM660s TV.

Moet zeggen dat ik dit ook met de xtreamer af en toe had maar wel minder.. maar kan het in mn tv nergens vinden.  :ohmy:
Al een oplossing gevonden?
Zou dan wel benieuwd zijn of je het ook ziet als je de Nuc op een andere tv aansluit?
Corazón

RuudG

Quote from: J0ell on June  5, 2014, 11:51:16
Heb foutregistratie ingeschakeld en zie daar dat er continu 24FPS strak gehaald wordt dus hij heeft geen frame drops.
Maar is de documentaire niet het veel gebruikelijker 23.976fps of 29.97fps? Als je dat als 24fps afspeelt krijg je soms haperingen.

Niek007

Quote from: RuudG on June 14, 2014, 12:55:36
Maar is de documentaire niet het veel gebruikelijker 23.976fps of 29.97fps? Als je dat als 24fps afspeelt krijg je soms haperingen.

Heb dit probleem ook gehad, maar is verdwenen nadat ik de optie 'verversingsversnelling beeld aanpassen aan video' heb ingeschakeld (staat bij mij op altijd). Nu geen problemen meer, ben erg tevreden over de NUC icm XBMC!
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

J0ell

Excuus voor de late reactie, zit in de witte broods weken zoals ze dat ook wel noemen :)

Probleem is inmiddels opgelost, docu is 24fps versie, speciaal ter test even gedownload. Probleem zat hem in de XBMC settings.. Heel eenvoudig de optie: Synchroniseer video met beeldschermfrequentie inschakelen. Dat had ik op een of andere manier over het hoofd gezien. :nopompom:
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

427 SOHC

Deze week uiteindelijk men sony es-40  opgehangen, filmpjes via digicorder en blueray speler gezien beeld allemaal goed, nu het Nuc verhaal!
Dus via de nuc valt het beeld zo nu en dan secondje weg, en als ik een blueray iso via vlc player afspeel krijg ik een beeld te zien waarin een hapering zit!

Kan mezelf de haren wel uit men hoofd trekken, dat haperen in vlc kan mss wel liggen aan instellingen van het een of het ander, maar het beeld dat gewoon wegvalt?
Daar word ik echt niet gelukkig van, ik dacht eerlijk dat het allemaal iets eenvoudiger ging zijn!
Uitvallen beeld , kan dit aan de hdmi kabel liggen?

weust

Kan mij niet voorstellen dat het aan de HDMI kabel ligt.
Dan is het niet af en toe, maar meer continue.

Jij draait met Windows op de NUC geloof ik? Er is afgelopen week weer een nieuwe video driver uitgekomen. Geen idee wat er aan verandert is omdat ik Linux op mijn NUC draai, en het zodoende niet verder bekeken heb, maar wellicht interessant om iig te proberen.

Ik weet verder niet waar je woont, maar als het in de buurt is kunnen we wellicht een keer iets met de mijne proberen in jouw setup.
Kijken hoe dat gaat.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

427 SOHC

Probleem gevonden betreffende het uitvallen, vermoedelijk een iets te los zittende voedingsstekker!
Iets strakker gemaakt en geen uitval meer !  :pompom: