2e hands wielen beschadigd

Started by jaco, January 14, 2014, 18:38:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexander2


jaco

#26
Quote from: Raphie on January 15, 2014, 18:19:05
Schrale troost, na jouw eerste 100km er mee zit er al veel meer op
Rijdt je vrouw er ook mee, dan wordt het nog veel erger :D
Ik zou zeggen, neem je huidige velg als benchmark hoe ze er over een tijdje uit zien en bedenk dan voor jezelf of het sop de kool waard is.

Mijn mening is dat ze er voor 2e hands wel in topstaat uitzien.
Wat kost deze combi nieuw?
Rond 600 per velg, en 175 per band.
Maar er zit nog maar 4 mm profiel op.

Dus krap aan 3000 euro nieuw destijds.

Ik had ze ook gekocht omdat ze zo goed zouden zijn, dus ik was er ook blij mee..

En ik krijg vrijdag de detroits weer op mijn Polo omdat ik die ermee in ruil. Daar maar eens naar kijken wat bijna 3 jaar rijden gedaan heeft. Op 1 velg zit stoeprandschade, dat weet ik.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Sailor Jan

Je staat simpelweg erg zwak. 1 maand is gewoon te lang om te reclameren.

De geboden oplossingen door verkoper zijn netjes gezien de omstandigheden.

De vervoerder kun je wat mee proberen, maar dat blijft twijfelachtig. Vervalsen van handtekening is strafbaar. Kijk eens naar de vervoersvoorwaarden en de periode waarin claims kunnen worden gemaakt.

Verzending is wel op risico verkoper, maar na 1 maand reclameren is lastig.

Ik wens je succes en hoop dat het goed gaat met je dochter.
Wees lief voor jezelf

martin778


jaco

In de zomer meer rijden en dan in najaar nieuwe banden erop en weer naar winterwielen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

FFF

Je hebt zeer veel rechten als koper, maar niet meer naar een maand. Alles wat de verkoper nu doet is eigenlijk service/goodwill.

Normaal ga je akkoord met de voorwaarden waar in staat welke regels gehanteerd worden bij koop of afstand. Als deze niet vermeld waren (bijvoorbeeld marktplaats verkoop) kun je de wet hanteren. In NL is dat volgens mij 7 dagen en in Belgiƫ 14.

jaco

Ze zitten inmiddels onder de auto..

Verhaal sleepte voort, verklaringen met handtekening opsturen etc.
Heb aangegeven dat ik met de ruilvelg verder wil, en niets meer verwacht. Daarop niets terug gehoord binnen de door mij gestelde termijn, en nu 1 maand later nog niet.

Moet maar leven met een paar kleine oxydatie plekjes, en de volgende keer ga ik wel wielen zelf ophalen..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

John Wx

Quote from: jaco on April 22, 2014, 05:50:38
Ze zitten inmiddels onder de auto..

Verhaal sleepte voort, verklaringen met handtekening opsturen etc.
Heb aangegeven dat ik met de ruilvelg verder wil, en niets meer verwacht. Daarop niets terug gehoord binnen de door mij gestelde termijn, en nu 1 maand later nog niet.

Moet maar leven met een paar kleine oxydatie plekjes, en de volgende keer ga ik wel wielen zelf ophalen..

wil wel graag een foto zien met de auto en de toch wel mooie wielen ondanks het gezeik wat je ermee heb gehad
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Exxar

Quote from: jaco on April 22, 2014, 05:50:38
Moet maar leven met een paar kleine oxydatie plekjes, en de volgende keer ga ik wel wielen zelf ophalen..

Er zijn anders wel goede producten op de markt waarmee je die oxidatieplekken waarschijnlijk wel weg krijgt.
Zelf ophalen is altijd veiliger natuurlijk.

jaco

Quote from: martin778 on January 16, 2014, 09:07:42
Maar 4mm?  :wacko:
Nee viel erg mee, volgens de garage, 5 mm voor banden, en 7 mm achter banden.

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm