intro toevoegen voor film begint

Started by Kim83, January 14, 2014, 09:23:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kim83

hey,

ik vroeg me af of er mensen zijn die zich al eens bezig hebben gehouden met een intro toe te voegen voor een film begint.
Ik heb super leuke THX trailers die ik graag voor een film wil plakken.
Net zoals in de bios dat wanneer de film begint nog een een leuke intro begint.
Ik heb wat gespeeld met Windows Moviemaker maar die maakt al mn films en intro's MP4 bestanden zonder surround geluid.
Al mn films zijn MKV's en zou dit uiteraard ook zo willen houden.
Iemand die een leuk programma weet waar dit mee gaat?

frankp

Met XBMC kan je een afspeellijst maken, zodat er voor iedere film bepaalde intro worden afgespeeld.
Even aan skank1 vragen hier op het forum. Die heeft zoiets draaien.

skank1

Riep je frankp? :p
Kan absoluut :)
Gewoon xbmc gebruiken, en de addon "cinema experience"
Ja kan intros toevoegen, pauzes, trailers, stills, quizvragen noem maar op !
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kim83

hey,

alvast bedankt voor de tip,ik heb em eens geprobeerd,maar ik zou de intro voor de film op mn mede8er mediaplayer moeten afspelen.Voor zover ik kan zien kan ik idd een introtoevoegen als ik met xmbc afspeel,maar ik speel de films af op mn mediespeler.
Is er geen mogelijkheid om de intro toe te voegen aan de film en op te slaan als 1 mkv bestand zodat ik deze kan overaetten op de mede8er en die em zo ook afspeelt?

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kim83

hey,

kan het zien dat die zn output file niet kan opslagen als mkv?
Ik kan alleen iso files of ts kiezen....

skank1

dat kan
maar je mede8er kan die toch lezen, dus geen probleem toch?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

frankp

En anders kan je mkvmerge gebruiken, die spuugt wel mkv's uit.

Kim83

de mede8er kan ze idd lezen,maar ik hou ze toch graag mkv ivm de tv die ze anders niet kan lezen.
MKVmerge heb ik ook geprobeerd,maar hier krijg ik het niet voor elkaar...ik krijg de melding dat de sporen van de film zelf niet kloppen.Volgens mij kan ik daar geen 2 filmbestanden achter elkaar plakken.

frankp

Joining (for example) two MKV files (each featuring an approximately 60 minute length) is as simple as:

launching mkvmerge GUI, hitting the add button and locating the first file (thus adding it to the app)
next, click on the append button, locate the second file and add it to mkvmerge GUI
finally, click on the bottom-area's Start muxing button, action that joins the video clips

Kim83

hey Frank,

waar heb je deze info vandaan?
Bij mijn geeft ie dus fouten bij deze bewerking :notify:

frankp

Dan zou het nog wel eens aan de bestanden kunnen liggen....apart.

Kim83

tjah,

ik heb verschillende films icm intro's geprobeerd maar krijg elke keer de melding dat de spoorparameters niet overeen komen....
Het lijkt alsof de film en de intro dezelfde beeldverhouding moeten hebben.
Maar ik krijg ze niet op dezelfde verhouding met MKVmerge :notify: