Welke subwoofer goed in muziek en HT(JL Audio E/F112 of Rythmik E15)

Started by Cobraatje, January 11, 2014, 21:46:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


daanvanduif

Corazón



Goos

Bedankt!

Iemand hier ervaringen met de Sunfire True eq 12?

Cobraatje

Erkend subwoofertester Jim Wilson is klaar met zijn thuistest om te bepalen of hij de Rythmik E15 of SVS SB13 Ultra houdt.
De Rythmik blijft ;D.

Enkele quotes:

'In contrast to the SB13U the E15HP almost seemed weak at times but it was just stealthy, providing a more distinct and clear sound for the most part. I could have "thickened" it up some by choosing the Low tuning configuration, but I chose not to. You could tell a music connoisseur designed this one, because the accuracy and precision were uncanny. Not to imply the SB13U was sloppy -- not by any means -- it's just the E15HP took it up a notch. The Rythmik did need to have the gain turned up a little after I level matched it, which the SVS didn't.'

'The E15HP went about its business in a more low-key manner, but it was no less potent. Deep bass was sneaky; just as you start to think it could use a bit more oomph you realize that the floor is vibrating. An example would be when Red Death plunges back to earth. The E15HP didn't seem to be as dramatic as the SB13U did during the preceding aerial battle, but upon impact the sensation of the earth moving was more pronounced.'

'The personality differences between the SB13U and E15HP were well known by me at this point so I wasn't shocked the SVS had a little more texture and depth when it came to music. But as before the Rythmik had a sharper sound, with more clearly defined transitions.'


'Before I reveal which of these subwoofers I kept I wanted to reiterate that there is no winner here, for if there was that means there's also a loser. That's not the case at all because the SVS SB13 Ultra and Rythmik E15HP are both exceptional subwoofers, either of which I would be happy to live with day in and day out. This decision was harder than I expected it to be, even though I never thought it was going to be a piece of cake. In the end though my proclivity for articulate sound, and desire to configure things however I please, tipped the scales in favor of the Rythmik E15HP. For me the SVS SB13 Ultra was a 9, but the Rythmik E15HP was a 10. They were literally thisclose in my mind.'

http://www.avsforum.com/t/1471574/rythmik-e15-vs-svs-sb13-ultra/90
Zie post 102 voor zijn zeer uitgebreide verslag.

Achiel

Lekker dagje weekend door de week, genieten van nieuwe muziek, oa. Joe Ford (drum and bass) heerlijk genieten van hoog tot zeeeer laag.

Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

holco

Mag ik vragen welk bedrijf dat is die het vervoer voor jou heeft geregeld?

Quote from: Cobraatje on February 27, 2014, 22:31:51
Daar heb ik met het prijsverschil al rekening mee gehouden.
De kosten van vervoer zullen tussen de $300-350 liggen.
Ik ben bezig met een Amerikaansbedrijf gerund door 2 (voormalige)Nederlanders, die regelen dat het pakket bij Rythmik wordt opgehaald en bij mij afgeleverd.
Dat is zo'n $100-125 goedkoper dan via Rythmik laten verzenden.
Ik gebruik altijd: http://www.invoercalculator.nl/ om de totale kosten te berekenen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Ondertussen dit topic goed doorgelezen  ;)

Er is een aanvraag via Usa2you weg voor een Rythmik F18
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Musk

Quote from: holco on July 18, 2019, 18:57:57
Ondertussen dit topic goed doorgelezen  ;)

Er is een aanvraag via Usa2you weg voor een Rythmik F18

Wat heeft je dat nu in totaal gekost die F18 tot aan je deur? (alles inclusief douanekosten, shipping, ...)

Ben al een tijdje van plan om eentje aan te schaffen..

holco

Gewoon contact opnemen met USA2YOU, zij kunnen aardig voorspellen  ;)

Quote from: Musk on November 13, 2019, 14:57:12
Wat heeft je dat nu in totaal gekost die F18 tot aan je deur? (alles inclusief douanekosten, shipping, ...)

Ben al een tijdje van plan om eentje aan te schaffen..
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Cobraatje

USA2YOU kan de goede keuze zijn, vooral bij zware pakketten.
Misschien kunnen ze combineren met andere verzendingen en daardoor de verzendkosten lager houden.
Zij willen wel een commissie van Rythmik en daardoor wordt de korting die je van Rythmik kunt krijgen minder.

Ik zou ieg via Rythmik zelf en via Bonvu.com ook een offerte opvragen.
Met Rythmik valt ook goed te praten om de invoerkosten lager te krijgen.
Toen ik voor mijzelf en een forumgenoot 2x E15 bestelde was USA2YOU het goedkoopste.
Tijdens de meerdere power buys die ik georganiseerd heb, was via Bonvu.com goedkoper.


Cobraatje

@Musk deze gezien?

F18 black oak B-stock
Customer return with hair line scratch at the bottom side.

Description:
B-stock F18BO black oak finish with HX1000XLR3 amplifier and black cone driver
$1490

Musk

Quote from: Cobraatje on November 15, 2019, 06:20:45
@Musk deze gezien?

F18 black oak B-stock
Customer return with hair line scratch at the bottom side.

Description:
B-stock F18BO black oak finish with HX1000XLR3 amplifier and black cone driver
$1490

Bedankt, toch even een mailtje naar Brian gestuurd  ;D

Cobraatje


Musk

Quote from: Cobraatje on November 16, 2019, 07:20:59
Is ie al onderweg naar NL ;)

Toch niet! Besloten om eerst voor een MiniDSP SHD te gaan. (heb nood aan roomcorrectie en crossovers, zit namelijk met een stereoversterker, geen receiver)

Daarna dan een F18 door Salk Sound laten bouwen in het satijn wit..om hem mooi te laten passen bij m'n vloerstaanders! (ik moet natuurlijk rekening houden met m'n wederhelft :))

Het zou trouwens onderweg naar BE moeten zijn dan ;)

Ik ben ook wel benieuwd naar de luisterimpressies van degenen uit het Rythmik-topic hier die zijn gaan luisteren naar de F18...


Cobraatje

Dan heb je nog wat om  naar uit te kijken :)

Dat wordt een fraai maar duur grapje, weet niet of met Salk Sound ook te praten is over invoerwaarde.
Andere optie is misschien om de amp en woofer te bestellen en dan in BE/NL de kast laten bouwen en de amp/woofer laten inbouwen.

Ik zou ook eens goed de 15 en 18 inch uitvoering vergelijken, daar zitten volgens mij geen enorme verschillen tussen, en kan behoorlijk wat kosten schelen. 

Musk

Quote from: Cobraatje on November 19, 2019, 07:30:22
Dan heb je nog wat om  naar uit te kijken :)

Dat wordt een fraai maar duur grapje, weet niet of met Salk Sound ook te praten is over invoerwaarde.
Andere optie is misschien om de amp en woofer te bestellen en dan in BE/NL de kast laten bouwen en de amp/woofer laten inbouwen.

Ik zou ook eens goed de 15 en 18 inch uitvoering vergelijken, daar zitten volgens mij geen enorme verschillen tussen, en kan behoorlijk wat kosten schelen.

Klopt helemaal, de E15HP2 SE is trouwens vanuit Rythmik zelf beschikbaar in het wit en scheelt qua output maar 1dB als ik het goed begrijp. Een 18"er heeft los van output gewoon wat meer autoriteit (meer luchtverplaatsing)

Misschien dat volgend jaar er ook wel een witte F18 beschikbaar komt bij Rythmik zelf... wie weet! :)

Ik wil nu eenmaal niet met 'what-if's' achterblijven... Ik zit lang genoeg in deze hobby om te weten dat ik meestal voor 'endgame' materiaal ga :p

holco

Denk dat mancaver de spanning zo lang mogelijk wil vasthouden  ;) Het was iig reuze gezellig  ;D

Quote from: Musk on November 18, 2019, 11:03:01
Toch niet! Besloten om eerst voor een MiniDSP SHD te gaan. (heb nood aan roomcorrectie en crossovers, zit namelijk met een stereoversterker, geen receiver)

Daarna dan een F18 door Salk Sound laten bouwen in het satijn wit..om hem mooi te laten passen bij m'n vloerstaanders! (ik moet natuurlijk rekening houden met m'n wederhelft :))

Het zou trouwens onderweg naar BE moeten zijn dan ;)

Ik ben ook wel benieuwd naar de luisterimpressies van degenen uit het Rythmik-topic hier die zijn gaan luisteren naar de F18...
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

jahtari

Quote from: Cobraatje on November 19, 2019, 07:30:22
Ik zou ook eens goed de 15 en 18 inch uitvoering vergelijken, daar zitten volgens mij geen enorme verschillen tussen, en kan behoorlijk wat kosten schelen.
Inderdaad zal het veel schelen in de kosten als je eerst een 15 inch koopt en die dan weer moet verkopen om dan toch de 18 inch te kopen....  :devil:  :headbanging:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Cobraatje

Quote from: Musk on November 19, 2019, 09:35:01
Klopt helemaal, de E15HP2 SE is trouwens vanuit Rythmik zelf beschikbaar in het wit en scheelt qua output maar 1dB als ik het goed begrijp. Een 18"er heeft los van output gewoon wat meer autoriteit (meer luchtverplaatsing)

Misschien dat volgend jaar er ook wel een witte F18 beschikbaar komt bij Rythmik zelf... wie weet! :)

Ik wil nu eenmaal niet met 'what-if's' achterblijven... Ik zit lang genoeg in deze hobby om te weten dat ik meestal voor 'endgame' materiaal ga :p

Endgame is niet de 'miezerige' single woofer F18, maar de FV25HP of G25HP  :D

holco

Nu heb ik geen ervaring met andere subwoofers van Rithmik maar voor muziek kan ik mij niet voorstellen dat er nog betere subs zijn dan de F18.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.



holco

Who needs a multi-sub setup whit a curve like this  :D

Eat this!!  :tongue2:







<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.