Welke subwoofer goed in muziek en HT(JL Audio E/F112 of Rythmik E15)

Started by Cobraatje, January 11, 2014, 21:46:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cobraatje

Inmiddels een luisteradres voor de Rel 528SE gevonden, ik ga volgende week luisteren.
Ben erg benieuwd.

Passion4Sound

Quote from: Cobraatje on January 23, 2014, 16:43:50
Inmiddels een luisteradres voor de Rel 528SE gevonden, ik ga volgende week luisteren.
Ben erg benieuwd.

Veel luisterplezier,

grtz,

Alex

Cobraatje

Inmiddels een aantal subwoofers beluisterd, SVS SB13 Ultra, Monitor Audio GXW15, JL Audio F112, Rel 528SE, REL Gibraltar G2, Rythmik F15.
Wat meer dan oorspronkelijk de bedoeling was, maar als de mogelijkheden er zijn  8).

2 subs waren voor mijn eisen en voor mijn oren, goed met muziek en HT, duidelijk de beste: Rythmik F15 en JL Audio F112.
De Rythmik F15 was een grote verrassing voor mij, een stuk goedkoper dan JL Audio maar zeker net zo goed.


Raymond187

welke vind je de minst goeie sub van dit lijstje?

ALs die Rythmik net zo goed is als de JL dan is de keus een makke toch als de Rythmik 1/3 van de JL kost.

Staaled

Quote from: Raymond187 on February  1, 2014, 13:56:32
welke vind je de minst goeie sub van dit lijstje?

ALs die Rythmik net zo goed is als de JL dan is de keus een makke toch als de Rythmik 1/3 van de JL kost.
De Rythmik heeft wel minder output.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

H&C Hifi

Alles zeker in een andere setup vergeleken.. dat blijft heel lastig vergelijken.

Maar ik zou ook absoluut de sub kopen waar je op dat moment de beste indruk van had.


daanvanduif

Zou graag al deze subs ook wel in mijn setup willen proberen, vind alleen maar eens dealers die een demo model meegeven naar huis  ;D
Corazón

Raymond187

Quote from: Staaled on February  1, 2014, 14:02:35
De Rythmik heeft wel minder output.
Koop hij er 2. Dat is alsnog een stuk goedkoper dan 1 nieuwe F112 :)


Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Passion4Sound

Quote from: morca on February  2, 2014, 11:33:57
Koop je die Rythmik F15 hier in nederland dan?
Ik zie geen winkel,alleen USA en dan worden ze nog duur na shipping.
De Rythmik F15 is een goede sub vooral het feedback systeem dat het gebruikt. Het is een 1 mans bedrijfje in de States die er voor gekozen heeft dat zo te doen.
Het is een kundig mens alleen niet erg sympathiek. Volgens mij ship die niet naar Europa of niet alle modellen ivm het gewicht.

grtz

Alex
Passion4Sound

Cobraatje

Quote from: Raymond187 on February  2, 2014, 11:23:30
Koop hij er 2. Dat is alsnog een stuk goedkoper dan 1 nieuwe F112 :)

;D ;D krijg 1 al niet door de WAF laat staan 2.

Quote from: Roksan on February  2, 2014, 11:50:48
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=140437.0
Ik heb de Rythmik F15 bij Chris beluisterd en had er wat mij betreft direct één gekocht.

Maar de F15 is toch weer een stuk(je) groter dan de F112 en niet zo fraai afgewerkt. Dat zegt niets over de fraaie afwerking van de F15 maar meer over hoe fraai de F112 is afgewerkt. Vriendin heeft een grote voorkeur voor zo mooi en klein mogelijk.
Ik probeer haar nog op andere gedachten te brengen, maar het zal zeer waarschijnlijk een JL Audio E112 worden.
Persoonlijk vind ik ARO en iets meer output, de meerprijs van de F112 tav de E112 niet waard.



emo72

** knip **
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

MVG

Zie reply in svs topic, tevens ''mag''  je op deze manier je sub hier niet verkopen  ;)

emo72

Ja ik zag las dat helaas te laat. Mijn excuses aan een ieder die dit leest was niet de bedoeling.
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

Maro

Quote from: emo72 on February 11, 2014, 20:08:32
Ja ik zag las dat helaas te laat. Mijn excuses aan een ieder die dit leest was niet de bedoeling.

Desalniettemin mooie aanbieding.  ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

MVG

Quote from: emo72 on February 11, 2014, 20:08:32
Ja ik zag las dat helaas te laat. Mijn excuses aan een ieder die dit leest was niet de bedoeling.

Ach t maakt mij niet uit, maar dacht zal hem even tippen, ik ben normaal niet zo een  :police:  ;D

Maar ik zou even nadenken voor je deze verkoopt, je schrijft dat hij te groot is voor je ruimte, wellicht is hij beter af te stellen want een sub die te groot is hoor je niet vaak...

Achiel

Van de JL e112 ga je geen spijt krijgen. Staat hier nu
2 weken te spelen en begint lekker los te komen.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X


Achiel

Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Passion4Sound


evilniek

Quote from: emo72 on February 11, 2014, 19:32:54
** knip **

Dat is echt kapitaal vernietiging, zet m eerst is wat zachter zou ik zeggen.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo


Cobraatje

Door drukte helaas niet zoveel aan HT toegekomen de laatste tijd :(.
Even een update.

Inmiddels ook contact gehad met Rythmik over de WAF vriendelijkere Rythmik E15.
Dit is een klasse H subwoofer, maar volgens Rythmik heeft dit geen invoed op de geluidskwaliteit.
Deze is incl. verzenden vanuit Amerika behoorlijk goedkoper dan de JL E112.
Groot nadeel vind ik dat er geen Europese service is.

Het wordt de Rythmik E15 of JL Audio E/F112.
De JL Audio F113 wordt mij te duur. Als iemand een goedkope 2e handse weet, graag bericht.

Wie kan er wat over de output verschillen tussen beide zeggen?
Adviezen/meningen over welke te kiezen zijn van harte welkom ;D.

Cobraatje

Ik ga zo goed als zeker voor de Rythmik E15.
Deze is zeker net zo goed als de JL Audio E112 en een stuk goedkoper.
De verschillen qua kosten zijn dermate groot dat ik het risico van geen Europese garantie neem.
Ik wacht nog op antwoord van een Frans bedrijf dat alleen de Rythmik F12 verkoopt of ik via hun de E15 kan bestellen en dan dus incl. Europese garantie.

Inmiddels ben ik bezig de verzending vanuit Amerika te regelen. Als er iemand anders nog interesse heeft in een E15 in high gloss, PM me even.
Bij orders van meer dan 1 stuk wordt er $150,- korting gegeven.