Welke subwoofer goed in muziek en HT(JL Audio E/F112 of Rythmik E15)

Started by Cobraatje, January 11, 2014, 21:46:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cobraatje

Nu ik sinds een aantal maanden monitoren ipv vloerstaanders heb, zoek ik een subwoofer die erg goed is in HT en muziek.
Het liefst ook nog geen te grote bak.
De ruimte waar de sub in komt te staan is ongeveer: 6x4x2.40m.

Zelf denk ik aan JL audio E112, SVS SB13 Ultra en Rythmik Audio subwoofers.
Heeft iemand ervaring met deze subwoofers of nog andere tips.

Ik ga een keuze uit onderstaande subwoofers maken:
JL Audio F112(demo)
JL Audio E112
SVS SB13 Ultra
REL 528SE

Ik beperk mij tot een keuze uit deze subwoofers.
Budget: het liefst niet meer dan rond de €2000,-



**Marco 76**

Ik zie de Def. Tech. Supercube Reference in je set staan.
Wat verwacht of wens je bij je nieuwe sub te verbeteren/veranderen t.o.v. de Def. Tech., want dat is toch een serieuze subwoofer?

Cobraatje

Quote from: **Marco 76** on January 13, 2014, 10:19:27
Ik zie de Def. Tech. Supercube Reference in je set staan.
Wat verwacht of wens je bij je nieuwe sub te verbeteren/veranderen t.o.v. de Def. Tech., want dat is toch een serieuze subwoofer?
Een monster voor HT en ook zeker niet slecht met muziek, maar ik zoek een subwoofer die ook erg goed/top is met muziek.
Ik denk dat er op dat gebied beter is dan DT Supercube Reference.
Verder is het gewoon leuk om weer iets nieuws aan te schaffen ;D.



Cantodea

een budget tot 2000 euro, dan zou ik eens kijken voor een Velodyne SPL 1000 Ultra met DSP of de Monitor Audio GX-W15, een zeer goede sub volgens velen.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Cobraatje

Inmiddels her en der informatie ingewonnen en op basis van de informatie en servicemogelijkheden gekomen tot de volgende shortlist:

JL Audio F112(demo)
JL Audio E112
SVS SB13 Ultra
REL 528SE

Ik beperk mij tot een keuze uit deze subwoofers.
Graag tips en/of advies voor welke sub te gaan.

Komende vrijdag ga ik de SVS SB13 Ultra en de JL Audio F112 beluisteren. Wordt een leuke dag ;D.

morca

Quote from: Cobraatje on January 13, 2014, 16:43:08
Inmiddels her en der informatie ingewonnen en op basis van de informatie en servicemogelijkheden gekomen tot de volgende shortlist:

JL Audio F112(demo)
JL Audio E112
SVS SB13 Ultra
REL 528SE

Ik beperk mij tot een keuze uit deze subwoofers.
Graag tips en/of advies voor welke sub te gaan.

Komende vrijdag ga ik de SVS SB13 Ultra en de JL Audio F112 beluisteren. Wordt een leuke dag ;D.
JL Audio F112(demo) heeft mijn voorkeur voor muziek.
Maar je gaat luisteren,waar als ik vragen mag?
Ben benieuwd waar deze naast elkaar staan....

Cobraatje

Quote from: morca on January 13, 2014, 17:15:33
JL Audio F112(demo) heeft mijn voorkeur voor muziek.
Maar je gaat luisteren,waar als ik vragen mag?
Ben benieuwd waar deze naast elkaar staan....

Helaas niet naast elkaar, maar na elkaar 8).
De SVS in Groningen en de F112 bij Maro.

Cobraatje

@Morca: Zou je kunnen toelichten waarom je de F112 kiest.
Als ik de specs zo zie is er weinig verschil tussen de E- en F112.
Als een ingebouwd inregelsysteem niet nodig is, heeft de F112 dan nog steeds je voorkeur?
Ik heb een Antimode en Audyssey XT32, zelf denk ik dat ik dan ARO van JL Audio niet nodig heb.

morca

De F doet iets meer luchtverplaatsing,en is iets beter in het ultralaag,maar het was niet veel verschil.
Als je een Demo F112 voor 2000 kan kopen,meteen doen !!
Demo uit de winkel bedoel je dan?

henkhifi

een f112 voor 2000 euro is spot goedkoop

ik heb geen ervaring met subs maar ik heb voor de rel 528se gekozen ook omdat ik een mooie prijs bij H&C Hifi kreeg en ik ook naar mijn budget moest kijken alleen die 528se kun je nergens beluisteren

ik kan je helaas nog niet zeggen hoe deze klinkt omdat hij nog geleverd moet worden
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

Passion4Sound

Quote from: Cobraatje on January 13, 2014, 16:43:08

Komende vrijdag ga ik de SVS SB13 Ultra en de JL Audio F112 beluisteren. Wordt een leuke dag ;D.

Eigenlijk zou je de SVS SB13 moeten vergelijken met de F113 en niet de F112, je kent dat wel. appels en peren.

veel plezier,

grtz,

Alex

RyanB

Quote from: Passion4Sound on January 13, 2014, 18:32:49
Eigenlijk zou je de SVS SB13 moeten vergelijken met de F113 en niet de F112, je kent dat wel. appels en peren.

veel plezier,

grtz,

Alex

Ah ik zag geen prijs op uw pagina.
Blijkbaar dus ook rond de 1700 euro voor een F113. Niet slecht!

Passion4Sound


Cobraatje

@Morca: Als het een demomodel F112 wordt, zal ik het budget iets moeten oprekken.

@Alex: De Ultra staat als demomodel bij Hificorner, zelf denk ik dat ik mijn ruimte ook met een 12 inch prima toe kan.
Misschien kom ik nog wel jouw kant op voor een demo van de F113 8).
Hoewel ik weet dat de ruimte meest bepalend is voor het geluid, denk ik/hoop ik door te gaan luisteren wel een bepaalde klanksignatuur te kunnen horen.

@Henkhifi: De Rel zal vast goed zijn met muziek, mijn 'zorg' is dat ik er voor HT teveel op achteruit zou kunnen gaan tav mijn DT Supercube Reference.

Passion4Sound



Cobraatje

Quote from: Cobraatje on January 13, 2014, 17:18:40
Helaas niet naast elkaar, maar na elkaar 8).
De SVS in Groningen en de F112 bij Maro.

Inmiddels een privé adres gevonden, wat voor mij een stuk dichterbij is dan Groningen, waar ik de SVS SB13 Ultra vanavond ga beluisteren.

Weet iemand een luisteradres in de omgeving Drenthe waar ik de REL528SE kan beluisteren?

GPO

blijft lastig hoor om een sub in andermans huis te gaan luisteren. De akoustiek kan een hoop goed doen of verzieken. Verder denk ik dat je huidige sub niet bepaald onderdoet voor de JL & SVS, maar dat is meer op basis van specs.

Het kan dus zijn dat je bv een JL of een SVS of een REL geweldig vind bij iemand anders, maar dat deze bij jouw thuis niet zo goed presteert omdat het een en ander afhankelijk is van de akoustiek van je kamer.

Heb je wel eens gemeten met REW wat de kamer doet met je basgeluid? Daar kan ook een stuk van je onvrede in zitten en dat los je dan niet zo makkelijk op met een andere sub.... ;)

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Joske007

Quote from: GPO on January 15, 2014, 17:01:46
Heb je wel eens gemeten met REW wat de kamer doet met je basgeluid? Daar kan ook een stuk van je onvrede in zitten en dat los je dan niet zo makkelijk op met een andere sub.... ;)
^^
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link


Cobraatje

@GPO: Zoals eerder in het topic aangegeven, ben ik mij ervan bewust dat bij een ander luisteren niet ideaal is. Maar dit is nog altijd een stuk beter dan helemaal niet luisteren.

Ik heb mijn vorige sub, Fine Art Acoustic HFW-3 met de DT Supercube Reference kunnen vergelijken. De HFW-3 was beter met muziek, de Reference veel beter met HT.
Er zijn Rew metingen in mijn ruimte uitgevoerd en ik weet de 2 beste plaatsen in mijn ruimte voor een sub. Tot nu toe, ik heb 4 verschillende subs gehad, was altijd vooraan rechts tussen de center en rechter front speaker de beste plaats.

Rens

Qcobra
In je startpost vermeld je dat je een niet al te grote bak wilt.

Heb zelf een PB13 Ultra in de kamer staan maar noem die niet echt klein.
Wat noem jij dan wel groot vraag ik mij af?

Cobraatje

Quote from: Rens on January 16, 2014, 19:16:42
Qcobra
In je startpost vermeld je dat je een niet al te grote bak wilt.

Heb zelf een PB13 Ultra in de kamer staan maar noem die niet echt klein.
Wat noem jij dan wel groot vraag ik mij af?

De SB13 Ultra is een stuk kleiner dan de PB13 Ultra, die is mij te groot.
Zo rond de 45 cm vind ik acceptabel en moet natuurlijk ook nog erg goed zijn.

Raymond187

Quote from: Cobraatje on January 15, 2014, 12:25:19
Inmiddels een privé adres gevonden, wat voor mij een stuk dichterbij is dan Groningen, waar ik de SVS SB13 Ultra vanavond ga beluisteren.

Weet iemand een luisteradres in de omgeving Drenthe waar ik de REL528SE kan beluisteren?

FF vragen waar Henk woont

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139235.0

henkhifi

audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks