Welke subwoofer goed in muziek en HT(JL Audio E/F112 of Rythmik E15)

Started by Cobraatje, January 11, 2014, 21:46:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

En wat zijn de transportkosten en invoerrechten dan ?

Of zitten die al in de prijs  ?

Cobraatje

Daar heb ik met het prijsverschil al rekening mee gehouden.
De kosten van vervoer zullen tussen de $300-350 liggen.
Ik ben bezig met een Amerikaansbedrijf gerund door 2 (voormalige)Nederlanders, die regelen dat het pakket bij Rythmik wordt opgehaald en bij mij afgeleverd.
Dat is zo'n $100-125 goedkoper dan via Rythmik laten verzenden.
Ik gebruik altijd: http://www.invoercalculator.nl/ om de totale kosten te berekenen.

boekhour

In dit topic wordt de SB13 ultra vergeleken met de Rythmik.
http://www.avsforum.com/t/1471574/rythmik-e15-vs-svs-sb13-ultra/60

De pro-reviewer zegt in de laatste post dat tie ermee bezig gaat om ze eens even goed aan de tand te voelen... en er dan zelf eentje te houden.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Cobraatje

Kende het topic, goed om te horen dat Jim Wilson eindelijk klaar is met het vergelijk.
Ik ben altijd wel voorzichtig met reviews(in het algemeen) en zeker als het Amerikaans is.
Daar ligt de nadruk meestal alleen maar op output output.

Cobraatje

Nu woensdag gaan er 2 Rythmik E15's richting Nederland.
Een high gloss black en een black oak ;D.


Cobraatje

Quote from: daanvanduif on March  3, 2014, 23:13:38
Kan niet wachten :)

Al aan de studie Daan?
De Rythmik heeft zoveel instelmogelijkheden dat je er duizelig van wordt.
High-en low level aansluiting, 2 versterkers kunnen aansluiting via rca, Peq, low pass filter, bass extension filter, rumbling filter etc.

Al deze mogelijkheden zijn een mooie plus, maar niet de hoofdreden waarom ik Rythmik boven JL Audio heb verkozen.
Dat zijn 2 redenen:
- Rythmik is een stuk goedkoper;
- De handelswijze van JL Audio staat mij niet aan. Dealers verbieden om aan het buitenland(zelfs binnen de EU) te mogen verkopen, vind ik niet meer van deze tijd.

daanvanduif

Heb op de site al het een en ander doorgenomen en de quickguide doorgenomen. Maar zoals je aangeeft, de mogelijkheden zijn enorm. Zodra de Rythmik binnen is lekker op het gemak proberen, je kan dan tenminste ook de effecten van de aanpassingen horen.
Corazón

morca

Quote from: Cobraatje on March  4, 2014, 00:58:08
Al aan de studie Daan?
De Rythmik heeft zoveel instelmogelijkheden dat je er duizelig van wordt.
High-en low level aansluiting, 2 versterkers kunnen aansluiting via rca, Peq, low pass filter, bass extension filter, rumbling filter etc.

Al deze mogelijkheden zijn een mooie plus, maar niet de hoofdreden waarom ik Rythmik boven JL Audio heb verkozen.
Dat zijn 2 redenen:
- Rythmik is een stuk goedkoper;
- De handelswijze van JL Audio staat mij niet aan. Dealers verbieden om aan het buitenland(zelfs binnen de EU) te mogen verkopen, vind ik niet meer van deze tijd.
Ze zijn een beetje streng idd,maar wel erg goed.
Jammer dat ze het merk niet toegankelijker maken.
Er zijn maar een paar dealers,en bv losse drivers voor DIY varieren erg in prijs.

Ook iets wat ik niet zo tof vind,maar ik koop ze wel,via via dan  ;D

Cobraatje

Ik begin steeds enthousiaster te worden over de E15.

Net bericht gehad van Rythmik dat ik de E15 dubbel, via rca, kan aansluiten op zowel mijn HT pre Integra 80.2 als mijn stereoversterker Marantz PM14.
Ik kan mijn PM14 op de line ins van de E15 aansluiten en crossover e.d. instellen.
Mijn Integra kan ik via lfe in op de E15 aansluiten en dan worden alle instellingen op de E15 gebypassed en bepaald de Integra(via Audyssey XT32) de HT settings.

Cobraatje

Vandaag komen de E15 en een nieuwe tv Pana 55VT, dus reden genoeg om thuis te zijn ;D.

Inmiddels ook duidelijkheid over de kosten. Door samen met forumgenoot Daan(10% korting op aanschaf), via Usa2you(Fedex verzending met ca. 40% korting en zij regelen verder alles) ipv via Rythmik(DB Schenker) te laten verzenden en de gunstige euro-dollar, ben ik €430,- goedkoper uit dan ik een aantal weken geleden alleen besteld had.
Mocht iemand vanuit Amerika willen bestellen dan kan ik Usa2you van harte aanbevelen.

RubenV.

Quote from: Cobraatje on March 13, 2014, 10:11:51
Vandaag komen de E15 en een nieuwe tv Pana 55VT, dus reden genoeg om thuis te zijn ;D.

Inmiddels ook duidelijkheid over de kosten. Door samen met forumgenoot Daan(10% korting op aanschaf), via Usa2you(Fedex verzending met ca. 40% korting en zij regelen verder alles) ipv via Rythmik(DB Schenker) te laten verzenden en de gunstige euro-dollar, ben ik €430,- goedkoper uit dan ik een aantal weken geleden alleen besteld had.
Mocht iemand vanuit Amerika willen bestellen dan kan ik Usa2you van harte aanbevelen.

Mooi hoor  :worship: wat ben je nu in totaal kwijt voor de E15 als ik vragen mag?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Cobraatje

Zelf bestellen van 1 E15 in high gloss black en via Rythmik verzenden zal afhandelijk van de euro-dollar rond de €1.700,- kosten.

RubenV.

Quote from: Cobraatje on March 13, 2014, 11:24:27
Zelf bestellen van 1 E15 in high gloss black en via Rythmik verzenden zal afhandelijk van de euro-dollar rond de €1.700,- kosten.

Maar ik begreep uit je vorige reactie dat dit via usa2you goedkoper kan, toch?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Cobraatje

Quote from: RubenV. on March 13, 2014, 11:44:35
Maar ik begreep uit je vorige reactie dat dit via usa2you goedkoper kan, toch?
Ja dat scheelt een stuk.
Maar ook meer dan 1 Rythmik bestellen en euro-dollar bepaald de uiteindelijke prijs.

RubenV.

Quote from: boekhour on March  2, 2014, 10:46:38
In dit topic wordt de SB13 ultra vergeleken met de Rythmik.
http://www.avsforum.com/t/1471574/rythmik-e15-vs-svs-sb13-ultra/60

De pro-reviewer zegt in de laatste post dat tie ermee bezig gaat om ze eens even goed aan de tand te voelen... en er dan zelf eentje te houden.

Een review door Jim Wilson van JL Audio E112 staat nu dan ook online: http://www.hometheatershack.com/forums/speaker-subwoofer-reviews/73616-jl-audio-e112-subwoofer-review.html
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

daanvanduif

En de Rythmik E15 staat hier inmiddels lekker te spelen. Tot nu toe alleen maar muziek zitten luisteren maar wow wat een heerlijke aanvulling (had eigenlijk niet verwacht dat je het bij allerlei soorten muziek zo zou merken). Morgen de Anthem maar eens inregenen en kijken wat hij voor films te bieden heeft.

Cobraatje heel erg bedankt nog voor het regelen van deze samenkoop actie!
Corazón

Cobraatje

Graag gedaan Daan ;D.
Heel wat geregel en connecties leggen geweest, maar gezien wat het scheelt qua kosten meer dan de moeite waard geweest.
Voor een volgende keer weten we nu hoe het goed en goedkoop kan ;D.
Ik stuur Brian(Rythmik) en Richard(Usa2you) nog even een mailtje om ze te bedanken voor de uitstekende service!

Inmiddels de sub ook aangesloten  :o ;D ;D.
Een subwoofertest gedaan en wat muziek geluisterd. Een aardig subje: 14Hz zonder vervorming en wat Daan ook al aangaf bij alle muziek een goede aanvulling.
Meest treffend is denk ik dat ik tijdens sommige nummers even heb gecheckt of de sub wel aanstond. Voor mijn gevoel kwam al het laag uit mijn Volla's.


Maro

Goed te lezen dat de sub erg goed bevalt, had ook niet anders verwacht na je grondige onderzoek natuurlijk. Tijd voor een M&G?  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


Cobraatje

Quote from: Maro on March 14, 2014, 17:31:03
Goed te lezen dat de sub erg goed bevalt, had ook niet anders verwacht na je grondige onderzoek natuurlijk. Tijd voor een M&G?  :angel:

Zekers  :headbanging:, zo gauw ik een muurbeugel voor mijn nieuwe tv heb en mijn center weer op zijn plaats heb staan, PM ik je even.

Quote from: morca on March 14, 2014, 17:51:36
Hoe weet je trouwens dat het 14 hz is,of heb je een meetsetje.
Geen sinussen van 14 hz erdoor jagen he,vinden ze te hard en te lang niet leuk  ;D

Ik ga ervan uit dat wat op de 'Der Ulimate Subwoofertest' staat vermeld klopt  8).
Bij mijn Supercube Reference stond de sub echt te werken en te blazen, bij de E15 strak en geen vervorming.

morca

Beter dat hij zo goed bevalt,het is altijd een gok als je de merken niet kent.
Ik had deze al eens gezien op andere fora,en dacht al dat het geen miskoop zou zijn  ;)

daanvanduif

Ja inderdaad een gok, al moet ik zeggen dat bij bijvoorbeeld Rel, SVS en JL audio ook geen mogelijkheid is om thuis te testen. Dus dat blijft ook een soort van gok hoe het thuis gaat klinken...

Maar goed er zijn er nu in ieder geval 2 in Nederland bij, als iemand in de toekomst een keer twijfelt over een aanschaf of graag een Rythmik wil proberen is hij welkom in Noordwijkerhout  ;D

Quote from: morca on March 14, 2014, 21:12:01
Beter dat hij zo goed bevalt,het is altijd een gok als je de merken niet kent.
Ik had deze al eens gezien op andere fora,en dacht al dat het geen miskoop zou zijn  ;)
Corazón

Cobraatje

Quote from: morca on March 14, 2014, 21:12:01
Beter dat hij zo goed bevalt,het is altijd een gok als je de merken niet kent.
Ik had deze al eens gezien op andere fora,en dacht al dat het geen miskoop zou zijn  ;)

Sinds ik de Rythmik F15 bij forumgenoot Chris had gehoord, was voor mij de kwaliteit van Rythmik duidelijk.
Gezien de vele instelmogelijkheden moet je wel erg veel pech hebben als een Rythmik in jouw ruimte niet werkt.

Groot nadeel blijf ik vinden als er wat kapot gaat. 

Goos