Akoestiek der Akoestieken

Started by Erik van Voorst (in memoriam), January 24, 2004, 09:01:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leon

Quote from: Erik van Voorst on May 30, 2008, 21:43:24
Okay de bank gaat haar een beetje aan het hart..... :-X


Je zou haar natuurlijk heel erg blij kunnen maken door direct de nieuwe bank eens goed aan te pakken. De onderzijde geheel beplakken met 30 cm "bioscoop" rockwoolplaat.............  ;D

Je ziet d'r "bijna" niks van  ;D
Groetjes Leonneke

hifiman

#501
Quote from: Erik van Voorst on May 30, 2008, 21:43:24
De laatste tweaks hebben mij credits opgeleverd... ;D

Speakers dichter bij elkaar en verder naar achteren.....dus optisch behoorlijk minder dominant.....en een grote tube size oliedrum weg........ ;)

Okay de bank gaat haar een beetje aan het hart..... :-X
Haha ik hoor het al, hier en daar wat opgeven om goodwill te kweken voor de volgende tweak  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

 ;D

Inmiddels hangen er nieuwe gordijnen...deze zijn aanzienlijk dunner van stof waardoor ze iets minder absorberen...deze hangen nu overal in de woonkamer
hierbij een fotootje van het gordijn welke ik heb gemaakt en opgehangen voor de tubetrap tegen de wand.....ik heb (samen met mijn vrouw >:D) ditmaal een egale kleur uitgezocht zodat mijn xXx-en mooier uitkomen... ;D

De bank is nu weg en een flinke galm maakt zich meteen meester. :o..enfin duurt maar 1 week...

Vandaag staat een nieuw bankframe op het programma welke voor mijn nodige reflectie moet zorgen gecombineerd met het praktische, ook het complete ladekastje verdwijnt...welke wel erg dicht op de speaker stond... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jantje112

Quote from: Erik van Voorst on June  1, 2008, 09:55:53
hierbij een fotootje van het gordijn welke ik heb gemaakt en opgehangen voor de tubetrap tegen de wand.....

Ga je hier nu ook nog beweren dat je zelf de naaimachine hebt bestegen om een paar gordijnen te maken :)

Snowmaster

Al geruime tijd volg ik deze topic en ik moet zeggen : respect !

Ongelooflijk hoe mensen bezig zijn om hun geluid te optimaliseren door zelfs hun huiskamer en inrichting ingrijpend aan te passen.
Zelf ben ik bereid heel ver te gaan omdat techniek mij boeit. Uren kan ik mij bezig houden met kabels, aansluitingen en instellingen om het optimale uit mijn set te halen. Dat ik in overleg met de stucadoor heb gekozen voor een andere structuur die geluid minder weerkaatst was ook optisch en praktisch mooi meegenomen. Dat ik de onderzijde van alle houten meubels heb bekleed met noppenfolie ziet ook niemand.  Maar speciale gordijnen en absorbtie elementen krijg ik niet "rond" in mijn bovenkamer, laat staan dat ik dit voorstel aan mijn vrouw zou doen ;D.  Mijn (HT) set verlangt dit gelukkig ook niet.

Ik trek vanmiddag nog maar weer 's een speakertje open om de interne bekabeling te vervangen...... :D.  Mijn vrouw kan daar nog net mee leven !

Maar.....voor jullie......blijf verbeteren !  Ik zal het geboeid blijven volgen !  :D 


     
 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

stef662

Ik haalde verassende resultaten met een paar gewonen diffusers die zo'n 20 cm dik zijn en normaal tegen de muur al redelijk esthetisch waren maar top werd het door eenvoudig witte stretch stof ervoor te spannen. Ze vallen weg in de muur en bij mij werd de plaatsing en hoog weergave nog beter dan zonder de stretch. Zou theoretisch niet moeten kunnen natuurlijk  ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb de gordijnen niet zelf genaaid maar wel bevestigd en ingekort/gedrappeerd..railssystemen aangepast enz...

Enfin het frame is klaar....ik heb een aanrechtblad verzaagd en dubbel op elkaar gelijmd voor de achterplaat.
Enkel genomen voor de 2 bijzettafeltjes...uhh...planken...

De speaker aan de linkerkant heeft nu veel meer lucht straks...vrijdag a.s.

Ik voelde me met dat rvs  een beetje bikers-build-off... :P

De foto,s spreken voor zich..alles is hier geolied en de bank kan er zo tussen geschoven worden...pas daarna monteer ik natuurlijk de laatste dingen... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

 ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

blue-eyes

Het schiet ook zowat de grond uit bij jou ;)

Ziet ervan hier goed uit!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Erik van Voorst (in memoriam)

.....die plankjes aan elkaar maken ..ach dat is niet echt categorie "rocket-science".... ;D

Staat wel heel erg mooi nu het in de olie is gezet....veel lol van relatief weinig werk, ik hoef alleen nog maar de poten vol te schuimen tegen vervelende resonanties (holle tubular bells momenteel)....voor de staanders heb ik hierom bewust hout genomen...hoe minder er hoorbaar "aangestoot" wordt hoe beter... ;)

De bank is een lederen Jori Kamasitra Shiva S geworden...een beetje overdreven status naam...ik ging gewoon voor een demomodel met 50 procent korting... ;D ;)
Door deze constructie te bouwen heb ik toch de bank Rolf Benz Dono 5000 (welke het niet geworden is omdat hij niet lekker zat  :o) qua design gemaakt met nu wel een betere bank EN een betere akoestisch verantwoorde linkerkant...een win - win situatie... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

en wat wordt het volgende project?  ;D....wat een energie...het ene na het andere project... ^-^...stil zitten doe je alleen nog met een drankje als je naar muziek zit te luisteren lijkt mij  :)

Erik van Voorst (in memoriam)

#511
...Ik ben ook al een 2-tal maanden bezig met een computerkamertje om te bouwen tot een Versailles-Kantoor-kamertje....
Klassiek behang ....lambrisering tot het plafond...enorm diepe vensterbanken enz enz...en dat is tricky als je geen fan bent van...woonwagen-design.. ;D

Het gaat tot nu toe goed maar biedt geen plaats op dit forum vind ik... ;)

Ik kijk geen tv dus er is plenty luistertijd.... O0

Stil-liggen doe ik als ik....juist  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

donaldk

Quote from: Erik van Voorst on June  1, 2008, 21:22:15
.....die plankjes aan elkaar maken ..ach dat is niet echt categorie "rocket-science".... ;D

Staat wel heel erg mooi nu het in de olie is gezet....veel lol van relatief weinig werk, ik hoef alleen nog maar de poten vol te schuimen tegen vervelende resonanties (holle tubular bells momenteel)....voor de staanders heb ik hierom bewust hout genomen...hoe minder er hoorbaar "aangestoot" wordt hoe beter... ;)

De bank is een lederen Jori Kamasitra Shiva S geworden...een beetje overdreven status naam...ik ging gewoon voor een demomodel met 50 procent korting... ;D ;)
Door deze constructie te bouwen heb ik toch de bank Rolf Benz Dono 5000 (welke het niet geworden is omdat hij niet lekker zat  :o) qua design gemaakt met nu wel een betere bank EN een betere akoestisch verantwoorde linkerkant...een win - win situatie... 8)

http://www.jori.com/nederlands/products/models/3930/product.htm

Gezien het RVS verwacht ik een model met de alu poten?

Ook de helft van de prijs is nog een overdreven naam waardig;D ;).
"Prijsindicatie in Euro: van 6.597 tot 8.993 €"

Erik van Voorst (in memoriam)

Neen ik heb lederen zijkanten tot de grond met armkussens ipv hoge zijkanten (was voor mij ook belangrijk ivm het geluid...anders straalt de speaker tegen een hoge armleuning... :-X ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Quote from: donaldk on June  1, 2008, 22:43:55
"Prijsindicatie in Euro: van 6.597 tot 8.993 €"
Das dan zeker niet bij Seats & Sofa's  :o

Erik van Voorst (in memoriam)

#515
Morgen komt hij..... 8)

Dus vanavond nog even voor de 2e maal (van de 10) in de olie gezet...

Veel belangrijker is dat ik nu alles (de sides en poten) heb volgeschuimd...

Dat lijkt misschien overdreven maar draai maar eens een cd op je favoriete stand en hou je hand maar eens lichtjes tegen de objecten in de buurt...

Ik verzeker je alles staat mee te trillen...dus een goede tip is schuim alles vol (waar het kan...dus niet je schoonmoeder  :P) of gebruik zand...je ziet er niets van maar je hoort je geluidsbeeld rustiger worden...

Wel ALLES dichtplakken zoals bv schroefgaten...want ik verzeker je het kom OVERAL uit... :o

.....en na een half uurtje drogen klinken alle rvs onderdelen van het bankframe mooi dof als je er tegenaan tikt.... :)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Tricky met dat schuim langs de muur...misschien de muur nog een stuk afplakken om morgenvroeg er geen kerstbal aan schuim tegenop te hebben hangen?

Erik van Voorst (in memoriam)

...toen de foto genomen was...bleef ik er bij staan...het schuim zet behoorlijk uit inderdaad....heb ik in het verleden al veel leuke ongewenste effecten mee bereikt.... :-X ;D

Dus inderdaad opgepast..

Ik gebruik het liefst de fles in 1 maal op...dus ook gelijk de holle stalen deurkozijnen gevuld.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Hij staat... 8)

De meubelbezorgers vonden het wel grappig om een kruising te zien tussen Jori en Benz... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

...en als mijn muur het geluid te hard reflecteert...kunnen de rugleuningen, met de hand, individueel omhhoog... :P ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman


R


beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Audiofiel

Heel strak geworden, Erik. Petje af. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik van Voorst (in memoriam)

...ik was er zelf nog niet helemaal tevreden over omdat de technische tekening afwijkt van de praktijk (what else is new) waardoor de bank 2.5 cm te laag was naar mijn zin...

om mooi aan te sluiten en tegelijk ietsje hoger te zitten heb ik de bank op voeten gemaakt...ik ga natuurlijk niet beweren dat deze koppeling voor een beter geluid zorgt.. ;D.......maar qua looks ben ik nu tevreden...de bank sluit mooier aan op het achterblok.. ;)

...gelijk weer geinspireerd geraakt om mijn xXx-filterkast te voorzien van gepolijste ebben voetjes....ik was tenslotte vrij vandaag.... :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!