Terug naar CRT (en PLASMA)

Started by apogeefreak, January 6, 2014, 21:33:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

apogeefreak

#25
Trouwens vanmiddag nog deze fraaie HDMI kaart in poort 3 gescoord.

701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

fragzero

Er staat heel wat uitleg hierover in op AVS en Curts forum, meeste van Mike Parker.

De 3 topmodellen zijn de g90 marquee 9500 ultra en de 909.

focus en tubes zijn beter bij zowel de g90 als 909 met wss de 909 als winnaar.

bandbreedte in het videopad is een ander verhaal, de marquee 9500 heeft uit de fabriek de hoogste bandbreedte en met mike parker mods gaat deze veel verder als de 909.  Als je even zoekt zal je wel de nodige info hierover vinden!

Sterk gemod kaartje, wie heeft dit gemaakt?

apogeefreak

Beste frag laten we er maar over ophouden. Als deze set geen 1080p@60 kon was ik er echt niet aan begonnen ;)
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

fragzero

Quote from: apogeefreak on January  8, 2014, 23:03:14
Beste frag laten we er maar over ophouden. Als deze set geen 1080p@60 kon was ik er echt niet aan begonnen ;)

Ik zal het eens aanhalen op het andere forum (ik volg je 2x plaatsen :))

Dat kaartje, eisemann?

apogeefreak

#29
Frag als je dan de bandbreedte bij Curt niet gelooft kijk dan eens naar deze folder:
http://www.curtpalme.com/docs/BarcoCineSeries_Brochure.pdf

1080p wordt door Barco zowel op de cine8 als de cine 9 gegarandeerd en zou Barco daarover liegen? De getalletjes voor die bandbreedte staan ook op die eerder genoemde link en die zijn voor deze modellen ver over de specs. Ik heb wel eens gelezen dat een G70 moeite kan hebben met 1080p vanwege de video bandbreedte maar dan praat je ook over een heel andere projector.

Wat wel interessant is is dat de 919 een hogere bandbreedte heeft dan de Cine 9 aanmerkelijk zelfs. Daarom vermoed ik dat deze 809 ook een hogere bandbreedte heeft dan de Cine 8. Ze worden wederom gebruikt in simulatoren en er staan er nog 5 in Griekenland zoals je wellicht hebt gelezen. Dat doen ze niet als ze beperkingen hebben. Helaas zijn de specs van dit model 809 nergens te vinden ook niet bij Barco dus ik weet niet hoe ik de exacte bandbreedte ga uitvogelen maar vermoed eigenlijk dat het helemaal niet interessant is.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

apogeefreak

#30
Ok, ik begrijp wat je bedoelt denk ik. De video chain kan altijd beter en dat is ook de reden dat ik die interne HDMI kaart heb maar je gebruikt het woord 'perfect' en dat is zo vaag dat ik daar tegen over stel dat naar 'normale' standaarden gemeten deze projectoren prima 1080p kunnen weergeven maar het kan altijd perfecter. Maar hetzelfde geld voor iedere projector. Moet je eens kijken wat voor beeldruis ik in mijn vw100 heb of ook de hd350. Je praat dus  volgens mij over iets waar nog een heel klein beetje te verbeteren valt maar ik weet nu al dat mij dat helemaal niet gaat opvallen.

Als je echt dingen kunt aanwijzen in plaatjes over details die verdwijnen dan hebben we misschien iets concreters. Maar naar diezelfde standaarden gemeten zal een digitale projector met niet de allerbeste lenzen ook dingen weglaten in de optische keten.

Mee eens?

Ik krijg overigens HFQ900 lenzen ;)
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

fragzero

Inderdaad :)

Sowieso heeft de 909 veel voordelen

- beste focus systeem
- beste lenzen
- meest stabiele electronica (volledig digitaal)
- stil!
- 6 pole astig

Perfect of niet, je hebt hebt den zeer mooie machine als alles afgesteld is :)

No hard feelings hoop ik

nog een laatste keer proberen  ;) Enig idee wie de kaart gemod heeft?

apogeefreak

#32
Grrr ok nu ben ik bereid je dat te vertellen haha  :D Ik knip en plak even zodat je net zoveel begrijpt als ik  :D Per PM kan ik je het emailadres van de maker geven. Wat ik zo lees en zie is dat hij twee spannings stabilisatortjes heft toegevoegd en een hoop weggehaald. Zit ook niet in zo'n krappe behuizing en geen losse adapter nodig. Ik heb hier wel vertrouwen in.

vrw

Voor mijn begrip is dit nu de VIM of zit die daar weer acher.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

fragzero

Ahah een externe moome intern gebracht!

De marquee vim is gelijkaardig aan de 2 bordjes die in de barco's zitten.

Barco

input switcher neckboard

Marquee

Vim neckboard

Ik heb me al vaak afgevraagd of dit kon, blijkbaar wel!

apogeefreak

Ja ik was eigenlijk ook wel blij verast dat iemand het voor elkaar had.

Hij heeft trouwens ook horizontal shift dus als de Cine 9 al een horizontaal verschoven beeld heeft, wat ik niet weet want de bandbreedte is groter dan de 808 die dat wel heeft, dan kun je met deze kaart dat weer corrigeren. In ieder geval had ik de garantie dat op de Cine 9 het beeld hiermee gecentreerd is dus dan heb ik geen scaler voor front porches e.d. meer nodig. Scheelt weer een apparaat in de keten en veel hoofdpijn.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

apogeefreak

Overigens heb ik een zwak voor Moome. Ik had ooit een scaler van hem de eerste die hij op de markt had. Prachtig gebouwd, wel met veel bugs maar als hij het deed dan was het ook fraai. Op een forum zag ik nog op een scope dat in vergelijking met de hdfury het signaal veel beter door een Moome komt.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

fragzero

Wat ga je de projector voeden?

Deze vraagt toch een beetje om 1080p72?

apogeefreak

Goede uitleg bij Curt trouwens over wat je hier schreef. Komt er op neer dat je digitaal een scherper beeld met meer ansi contrast kunt krijgen dat is denk ik het eerlijke antwoord maar ook dat te scherp helemaal niet mooi is. Ik ben dan weer terug bij zelf kijken wat je mooi vind en ik vind dan diep zwart belangrijk en scherpte iets minder al is het natuurlijk wel spannend hoe scherp het uiteindelijk wordt. Ik had er wel mee gerekend iets in te leveren voor een wat filmische look. Leuk!

Wat de 72hz betreft heb je ook een lastig punt. Om dat te krijgen heb ik of een htpc nodig of een hdfury of een heel dure scaler nodig. Ik koos voor deze Moome gebaseerde oplossing om meerdere redenen maar de hdfury was misschien vanwege de 72h weer de betere. Weet wel dat ik met mijn Macbook nooit problemen heb met 60 hz en ergens heb ik het idee dat 60 hz met de flow mee is. Alles werkt dan gewoon en het ziet er prachtig uit. Gebruik je 72hz dan heb je met sommige filmen weer problemen en mijn Macbook kon 24 hz nooit zonder stotters doen.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

apogeefreak

Ok, ik zit nog na te denken maar wat je eigenlijk zegt is dat als we met CRT of de Cine 9 de videobandbreedte kunnen verbeteren dat we dan zo rete scherp als digitaal kunnen gaan! Met de nieuwe hdmi module ben ik dan al aardig op weg. Misschien nog wat met de crt sockets en dan heb je alleen nog het ansi contrast bij de top dlp projectoren. Hmmmmmmm. Zwart is sowieso belangrijker dan ansi dus dat is ook geen probleem   :tounge2:  :D
Dit wordt nog beter dan ik dacht.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Robbo

Ik heb de laatste jaren de HDMI mods voor Barco niet meer gevolgd.  Maar de HDFury op poort 3 heb ik maar even gebruikt.  5x analoog achter een Crystalio II naar poort 5 was beter. 

apogeefreak

Quote from: Robbo on January  9, 2014, 09:54:33
Ik heb de laatste jaren de HDMI mods voor Barco niet meer gevolgd.  Maar de HDFury op poort 3 heb ik maar even gebruikt.  5x analoog achter een Crystalio II naar poort 5 was beter.

Ja de videoketen in de Barco is een gevoelig punt. Bedankt voor de info, de hdfury is waarschijnlijk niet de beste manier om te gaan. Over de interne HDMI kaart kan ik op dit moment nog niet veel vertellen totdat de producent het vrij geeft. Dit is dus eigenlijk een pre-release die ik ga testen.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

fragzero

Sowieso lijkt het moome kaartje sterk gemodificeert te zijn + de hele port 3 logica is er niet meer (een kaartje dat ontworpen is begin jaren 90). Het kan alleen maar beter zijn dan een losse moome en poort 3 of 5.

jantje112

Quote from: apogeefreak on January  9, 2014, 00:24:33
Ja ik was eigenlijk ook wel blij verast dat iemand het voor elkaar had.

Hij heeft trouwens ook horizontal shift dus als de Cine 9 al een horizontaal verschoven beeld heeft, wat ik niet weet want de bandbreedte is groter dan de 808 die dat wel heeft, dan kun je met deze kaart dat weer corrigeren. In ieder geval had ik de garantie dat op de Cine 9 het beeld hiermee gecentreerd is dus dan heb ik geen scaler voor front porches e.d. meer nodig. Scheelt weer een apparaat in de keten en veel hoofdpijn.

Het probleem zit niet in een verschoven beeld, maar in het feit dat op 720p en 1080p er heel suffe timings worden gebruikt. Hierdoor word er teveel front en backporch timing toegepast waardoor je het beeld niet " breed " genoeg kunt maken op je CRT. Het beeld horizontaal corrigeren kan in een barco volgens mij gewoon met H Phase.

Het beeld is dus niet verschoven, maar de crt kan niet omgaan met het overschot aan onzin in het singaal. Ik betwijfel of het zelfs bij een cine9 niet voorkomt.

Oplossing is makkelijk, op 60 hz je materiaal afspelen, dan bestaat dit probleem namelijk niet.

apogeefreak

Ok, dat was het  :D Maar het hdmi bordje zou het gewoon moeten doen op de cine 9. Hij zegt een scaler is er alleen om de bandbreedte te optimaliseren op 72hz.

Het bordje zou trouwens een veel grotere bandbreedte hebben dan de andere oplossingen. Ook beter zwart.

Ik wacht het even af maar ik draai altijd met een macbook pro en dan kan je ook custom porches aanmaken.

Signaal komt nu uit de macbook pro die een waanzinnig scherp/3d beeld geeft waar ik altijd al erg tevreden over was. Dat gaat via hdmi rechtstreeks in de barco in de nieuwe kaart met betere bandbreedte. Geen idee of het dan nog door de switcher gaat of de quad decoder maar die laatste denk ik niet. Dan is er nog de video out board op de crt zelf. Misschien dat we nog wat moeten laten modificeren in die keten.

701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

apogeefreak

Denk dat ik de videokabels uit de grote slang ga halen. Waarschijnlijk apart in een leuk katoenen jasje ;)
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

jantje112

Quote from: apogeefreak on January 12, 2014, 16:45:07
Ok, dat was het  :D Maar het hdmi bordje zou het gewoon moeten doen op de cine 9. Hij zegt een scaler is er alleen om de bandbreedte te optimaliseren op 72hz.

Het bordje zou trouwens een veel grotere bandbreedte hebben dan de andere oplossingen. Ook beter zwart.

Ik wacht het even af maar ik draai altijd met een macbook pro en dan kan je ook custom porches aanmaken.

Signaal komt nu uit de macbook pro die een waanzinnig scherp/3d beeld geeft waar ik altijd al erg tevreden over was. Dat gaat via hdmi rechtstreeks in de barco in de nieuwe kaart met betere bandbreedte. Geen idee of het dan nog door de switcher gaat of de quad decoder maar die laatste denk ik niet. Dan is er nog de video out board op de crt zelf. Misschien dat we nog wat moeten laten modificeren in die keten.




Dat over die bandbreedte is meer marketing. Boven de 160mhz loop je tegen de limieten van HDMI aan. Overigens kan de nieuwe moome daar overheen, evenals de nieuwe lumagen (tot ongeveer 200mhz)

Dat hij aangeeft dat een scaler alleen is om de bandbreedte te optimaliseren doet vermoeden dat hij nog nooit over PAL signalen is gestruikeld :)

apogeefreak

#46
Persoonlijk werk ik ook altijd met 60hz gelukkig. Maar goed ik ga me maar niet te veel problemen in het hoofd halen voor ik ze werkelijk zie  :D

Overigens kwam ik erachter dat deze 809 mer dan 21000 uur heeft terwijl de Cine 9 die ik hoop te krijgen 6800 uur heeft! Dat scheelt nogal. Beiden komen uit begin 2002/eind 2001.

Overigens video bandbreedte en marketing dat moet je aan Fragzero voorleggen  :D Je schijnt het met testpatronen wel te kunnen zien aan donkere lijnen of zo????
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

fragzero

Quote from: apogeefreak on January 12, 2014, 21:57:41
Overigens video bandbreedte en marketing dat moet je aan Fragzero voorleggen  :D Je schijnt het met testpatronen wel te kunnen zien aan donkere lijnen of zo????

Ik ben geen expert, ik wou je gewoon melden dat er toch wat bandbreedte issues zijn in alle niet-gemodificeerde projectors :)

Indien je porchtimings ideaal zijn heeft een scaler inderdaad geen zin. Maar dit zijn ze zelden vrees ik, toch voor mijn cine 8 en nu 1208s/e.

apogeefreak

Maar je leest wel wilde verhalen. Om even het tegenovergestelde onder woorden te brengen. Een zekere Eisemann die gemodificeerde onderdelen verkoopt zegt dat een klant van hem met een gemodificeerde 808 met Sony tubes een Sony 4k projector wegspeelde in een 1 op 1 vergelijk. Dat zal dan wel marketing zijn maar toch  :tounge2:

Persoonlijk denk ik dat er geen enkel issue is met een Cine 9 omdat ik de screenprints van Fragzero heb gezien en ook de testpatronen maar misschien kan het altijd beter. Bovendien hoorde ik ook Rob zeggen dat hij zijn Cine 9 nog niet de deur uit deed voor een Sony VW100 en die is behoorlijk scherp en fraai in het beeld. Allen het diepste zwart niet. Dus Rob vond zijn Cine 9 beter ondankt de 'bandbreedte' problemen  :D

Ik ben dus niet zo bang voor een soft plaatje met de Cine 9. Maar we zullen zien ;)
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

fragzero

#49
Je zal zeker een mooi plaatje hebben  :pompom: niet getwijfeld.

Eisemann is idd overdreven marketing, al heb ik hier een setje gemodded 808 bordjes van hem uit 2008 waarbij ik puur in scherpte een verschil kan zien (input + driver + focus bord gemod). Nu de barco 1 bordjes (808 / 1208 / 1209 allen niet-s) zouden echt wel een zeer lage bandbreedte hebben :)

Edit: In Eisemann weigert ook enige info te voorzien, dit + zijn overdreven marketingpraatjes geven hem niet veel geloofwaardigheid :)