iMac leeghalen

Started by VlisChris, January 3, 2014, 23:03:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Oh je hebt nog een mac :D
Maar is dat wel lekker werken als fotograaf zul je toch aardig wat photoshoppen en dat lijkt me geen feest op een laptop... Ook al is het een mac.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

#26
Ik doe momenteel weinig met fotografie. Dat gaat hoogstwaarschijnlijk wel weer meer en meer worden de komende periode, maar de laatste anderhalf jaar door omstandigheden gewoon weinig van gekomen.

Daarnaast, het werk dat ik deed als fotograaf was werk waarbij kleurechtheid en dat soort zaken minder relevant waren. Mijn betere foto's waren de foto's die vooral je gevoel aanspreken. Toevallig net nog zitten zoeken naar wat foto's die ik graag op groot formaat zou willen laten afdrukken.

Dan kom je bij bv onderstaand werk uit.

En tja. Of die nu voor de volle 100% zo afgedrukt wordt als zoals ik hem op mijn scherm zie vind ik dan nog niet het belangrijkste.


Paard in de mist by Sauer Fotografie, on Flickr


Duo Bubbels by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Heerlijk 8)

Het leeghalen is gelukt. Er is momenteel echt iets van 62mb in gebruik. Nu alleen nog zien te zorgen dat ik een werkende versie van OSX op de iMac zie te krijgen ::)
Had verwacht dat ik 10.7.5 gewoon kon downloaden (kan ook), en dat ik die op USB kon zetten. Maar als ik het bestand selecteer krijg ik de mededeling dat dat niet kan omdat 10.9 al op deze computer staat. En laat ik nu net werkelijk geen enkel idee hebben waar het bestand terug te vinden is dat ik zoek. Dus nu eens kijken of het met 10.9 wel gaat lukken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

alexander2

Quote from: Christiaan S on January  5, 2014, 00:40:53
Heerlijk 8)

Het leeghalen is gelukt. Er is momenteel echt iets van 62mb in gebruik. Nu alleen nog zien te zorgen dat ik een werkende versie van OSX op de iMac zie te krijgen ::)
Had verwacht dat ik 10.7.5 gewoon kon downloaden (kan ook), en dat ik die op USB kon zetten. Maar als ik het bestand selecteer krijg ik de mededeling dat dat niet kan omdat 10.9 al op deze computer staat. En laat ik nu net werkelijk geen enkel idee hebben waar het bestand terug te vinden is dat ik zoek. Dus nu eens kijken of het met 10.9 wel gaat lukken.

Je hebt toch de installatie dvd gebruikt om hem leeg te halen?
Als dat proces is voltooid dan kan je gewoon installeren.

VlisChris

Nee.
Opnieuw opstarten - cmd-r - schijfhulpprogamma - schijf wissen.

Dan is die volkomen leeg. De installatie dvd heb ik niet meer. Dus moest het even op deze manier doen. Heb nu OSX 10.9 in ieder geval op een geheugenkaart staan. De iMac staat nu veilig opnieuw te wissen wat jammer genoeg nog een paar uur duurt. Dus morgenochtend mijn wekker maar zetten en in de ochtend beginnen aan de installatie. Jammer dat het toch 10.9 wordt. Had liever 10.7.5 gehad. Maarja.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

gsuk

Quote from: Christiaan S link=topic=139720.msg2558986#msg2558986 date=
Jammer dat het toch 10.9 wordt. Had liever 10.7.5 gehad.
/quote]

Waarom als ik vragen mag?

Groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

VlisChris

Waarom ik dat jammer vind?

Omdat ik 10.9.1 niet meteen een wereldschokkende verbetering vind, maar het verbruikt wel meer van je resources dan 10.7.5
Maar och. Dat komt wel goed. Ik kan me niet voorstellen dat de nieuwe koper daar over gaat vallen.

Waar ik wel over val, is dat ik pas om 03.45 kan beginnen met installeren. Denk dat ik dat toch serieus maar tot morgenochtend laat zitten. Al moet ik dan niet tegen teveel problemen aanlopen. Zwemmen morgen kan ik geloof ik wel vergeten :-\
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#32
Zo.

Omdat ik nog een boek zat te lezen werd het ongemerkt toch 0330. Dus even kijken bij de voortgang. Die 10 minuten die in beeld stond werden er uiteindelijk 40, maar toen was die ook klaar.
Meteen maar op opnieuw installeren geklikt, en tot mijn verbazing begon die meteen uit zichzelf Lion te installeren.

Dus de computer is volledig leeg, en er staat weer Lion op. Mocht die toch 10.9.1 willen kan dat; dan hang ik mijn geheugenkaartje er wel even aan ;)

0500 Lag ik eindelijk op bed. Soms heb je van die dagen ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.