iMac leeghalen

Started by VlisChris, January 3, 2014, 23:03:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Ik ben bezig met de verkoop van mijn iMac.

Nu wil ik uiteraard dat al mijn gegevens van die computer "verdwijnen". Maar ik kan niet echt een manier vinden om dat voor elkaar te krijgen.

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dat het beste kan aanpakken? Dus privebestanden eraf, progamma's eraf, foto's eraf, enz enz enz. Instellingen terug naar "nieuw". Gewoon: zoals je de computer uit de doos krijgt.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

mikekiwi

Heb je de installatiedisk nog? Dus met (snow)leopard erop? Dan kun je daarmee volgens mij een clean install doen waarbij je de optie hebt om je schijf eerst te formatteren....


VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

alexander2

Begrijp je het nog niet of twijfel je.....youtube


http://www.youtube.com/watch?v=dFrwZhUEF3U

suk6

HAL

Voordat je iets gaat doen; altijd eerst uitloggen uit de appstoren en iTunes. Daarna pas de installdisk er overheen.

alexander2

Quote from: HAL on January  3, 2014, 23:25:44
Voordat je iets gaat doen; altijd eerst uitloggen uit de appstoren en iTunes. Daarna pas de installdisk er overheen.

Waarom?
Als je de Imac afsluit dan is het toch klaar?

HAL

Nee. Dat is dus niet zo. Lees dit maar: echt belangrijk. http://support.apple.com/kb/HT1420?viewlocale=nl_NL

alexander2

Quote from: HAL on January  3, 2014, 23:32:45
Nee. Dat is dus niet zo. Lees dit maar: echt belangrijk. http://support.apple.com/kb/HT1420?viewlocale=nl_NL

Het is laat aan het worden dus excuseer mij maar ik begrijp het probleem niet?
Je logt toch opnieuw in nadat je alles opnieuw hebt geïnstalleerd?
Zo doe ik het al jaren en nooit een probleem
Apple id / wachtwoord en ik kan aankopen doen in de App store of I Tunes.

HAL

Stuk gelezen? Als je, zoals ik, een aantal Macs hebt en je hebt er tijdelijk ook nog wel eens een paar meer, of je wisselt vaak, dan zit je zo aan het maximum van 5 Macs op je account. Het is mij al eens overkomen.

VlisChris

Je computer is gekoppeld aan een account. En je kan max 5 macs aan 1 account koppelen.
Dus als je eerst afmeld, en dan pas leeghaalt "krijg je die mac terug" om weer eventueel toe te voegen aan die lijst van 5 apparaten.
Doe je dat niet, dan kun je je account nog maar aan vier apparaten koppelen.

Inderdaad een goede. Had het al gelezen, maar gegarandeerd dat ik dat ga vergeten :angel: Gelukkig ben ik geen grootverbruiker van Apple apparaten.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HAL

Juist. Het vervelende is dat, als je je niet afmeldt, Apple je dat niet snel vergeeft. Het is een kleine moeite dus ik zou het gewoon altijd doen. Helaas vergeet ik het ook wel eens. :(

alexander2

Quote from: HAL on January  3, 2014, 23:49:26
Juist. Het vervelende is dat, als je je niet afmeldt, Apple je dat niet snel vergeeft. Het is een kleine moeite dus ik zou het gewoon altijd doen. Helaas vergeet ik het ook wel eens. :(

Thanks voor de tip. :headbanging:

Maar wat is de reden van Apple om dit te doen?

VlisChris

Hoe bedoel je dat vergeven? Krijg je een mailtje met een wijzend vingertje als iemand anders zijn eigen account probeert aan te melden op jou oude mac?
Ik zie Apple er namelijk toe in staat ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

alexander2

Quote from: Christiaan S on January  3, 2014, 23:54:37
Hoe bedoel je dat vergeven? Krijg je een mailtje met een wijzend vingertje als iemand anders zijn eigen account probeert aan te melden op jou oude mac?
Ik zie Apple er namelijk toe in staat ;)

Apple maakt mooie producten maar ik vind wel dat het allemaal wel minder aan het worden is.
Winkelpersoneel is ook niet meer up to date en de helpdesk die vind ik tenenkrommend geworden.
Heb nu een echt serieus probleem maar er is niemand die een antwoord weet dus het zal er wel op neerkomen dat ik hem bij de dealer zet en dan mag hij het uitzoeken.
Denk ook dat dit mijn laatste Imac is.

HAL

Nee andersom. Als jij je 5e Mac hebt verkocht zonder af te melden en je probvert je aan te melden op je 6e, dan kan dat dus niet. Weg al je apps, films e.d.  Het zal niet veel mensen overkomen, maar toch...

HAL

Quote from: alexander2 on January  3, 2014, 23:58:46
Apple maakt mooie producten maar ik vind wel dat het allemaal wel minder aan het worden is.
Winkelpersoneel is ook niet meer up to date en de helpdesk die vind ik tenenkrommend geworden.
Heb nu een echt serieus probleem maar er is niemand die een antwoord weet dus het zal er wel op neerkomen dat ik hem bij de dealer zet en dan mag hij het uitzoeken.
Denk ook dat dit mijn laatste Imac is.

Ben het tot op zekere hoogte met je eens. Wat is het probleem? Misschien kunnen we helpen. :)

VlisChris

Quote from: HAL on January  3, 2014, 23:59:06
Nee andersom. Als jij je 5e Mac hebt verkocht zonder af te melden en je probvert je aan te melden op je 6e, dan kan dat dus niet. Weg al je apps, films e.d.  Het zal niet veel mensen overkomen, maar toch...

Ach so. Dat kan ik me wat bij inbeelden. Of ik het met het beleid eens ben is wat anders overigens ;)
@ Alexander: dat lijkt me fors frustrerend inderdaad. Zo zien we maar: ieder voordeel heeft zijn nadeel. En andersom.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Aanvullend: nu maar hopen dat het leeghalen daadwerkelijk lukt: de computer wordt als het goed is komende zondag opgehaald 8)
Ben benieuwd. Het zou niet voor het eerst zijn bij internetverkopen dat het ondanks een erg goed lopend contact toch afketst. Maar ik ben positief, en ik wacht zondag rustig af ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HAL


VlisChris

Nope. Prikbord van Zeelandnet.

Iemand die hier familie op een paar honderd meter afstand heeft wonen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HAL

Oke. Dat klinkt goed!

VlisChris

Ja zeker.

Zeker omdat hij al vrij vlot met zijn eigen adres gegevens over de brug kwam, en iets daarna ook gewoon met zijn telefoonnummer. Mijn ervaringen tot nu toe zijn dat mensen die zo open zijn ook wel redelijk tot goed hun afspraken nakomen.

Maar, het is gewoon even afwachten. Zondag in dat opzicht meer nieuws.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

En dan macloos door het leven of ga je upgraden?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Ik werk echt voor de volle 100% op mijn MacBook Pro. Dus de iMac staat volledig werkloos toe te kijken hoe er niets mee gedaan wordt.
En dat vind ik zonde van de comp, en zonde van het geld dat die op kan leveren. Nee, macloos zie ik niet snel gebeuren. Daarvoor bevalt het OS mij veel te veel. En ik heb er ten opzichte van windows veel minder problemen mee.

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.