Blackfish

Started by clicquot, January 3, 2014, 16:55:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

clicquot

Voor mij is dit "drama" ja. "'t Beste" wat ik in 2013 op het grote scherm zag. Sport en Spel was ten tijde van de Romeinen al een hoogtepunt. Zolang mensen onderling het tegen mekaar uitvechten/opnemen, heb ik er eigenlijk minder 'problemen' mee. Anders is het gesteld zodra er weerloze dieren ten tonele verschijnen. Op een aantal bijzonder kweekprogramma's na, is er geen reden waarom wij dieren uit het wild moeten halen en over hun lot moeten beslissen. De "clash" tussen mens en dier verloopt sowieso al niet fair, die match is op voorhand al uitgemaakt. Er zijn goede zielen, noem ze idealisten, die op een of andere manier toch hun best doen om onze grijze hersenmassa aan het denken te brengen. Wij hebben geen nood aan een zoo, wij hebben geen nood aan dolfinaria, laat staan een circus of pretpark waar wilde dieren de kassa gespijsd moeten krijgen.

Tilikum de orca vs de 'sukkelaars' van een bende aandeelhouders uit Sea World. Verplichte kost voor iedereen.


Etiennevh

Heb hem ook gezien, erg indrukwekkend en bevestiging van wat ik al jaren dacht...
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto