Mac mini doet geen 1080p

Started by CineSmurf, January 2, 2014, 21:29:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CineSmurf

Ik wil graag mijn mac op de projector aansluiten, maar dat gaat niet vanzelf....

In eerste instantie via dvi-hdmi connector op mijn receiver aangesloten. bootcamp xp doet het dan prima, maar de mac zelf geeft geen beeld (onkyo 886 - Jvc rs50).
Aangezien mijn twee hdmi's in gebruik zijn op de jvc leek het me handig dan maar via vga aan te sluiten. Via VGA kan ik geen 1080p uit sturen (terwijl de jvc dat wel zou moeten kunnen). Staat gewoon niet in het lijstje met schermresoluties.

Iemand een idee hoe ik mijn macmini kan aansluiten?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

dennism

Probeer dit eens:

Hold down the option key and click the "Scaled" radio button in the Displays preference.

it will show a bunch more resolutions.  If you have no image displayed on the external monitor, you'll have to click the "Gather Windows" button down at the bottom to bring the window for the external monitor over on to the one that works, and then option-click on its "Scaled" radio button, but that'll do it.

Mocht dit niet werken zou ik eens een andere kabel proberen, zeker lange / slechte vga kabels willen nog wel eens problemen geven met hoge resoluties

CineSmurf

Het irritante van de instellingen is dat het afhankelijk is van je display of je bepaalde knoppen wel of niet hebt.

Aan de kabel zal het niet liggen:
- rechtreeks met VGA naar projector: wel beeld, maar geen breedbeelresoluties (720p, 1080p)
- rechtstreeks met DVI/HDMI kabel naar projector: Wel beeld, 1080p, werkt prima, ik heb alleen de aansluiting nodig voor mijn oppo en mijn receiver
- Via de receiver: geen beeld.

Het mooiste zou zijn als ik de receiver op de een of andere manier het signaal wel kan laten doorgeven. Zou dit met hdcp te maken kunnen hebben mac heeft dat niet)? Ander alternatief is om de vga op 1080 te forceren, maar dat kan ik nergens vinden.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

dennism

Quote from: CineSmurf on January  3, 2014, 13:41:41
Het irritante van de instellingen is dat het afhankelijk is van je display of je bepaalde knoppen wel of niet hebt.



Daardoor kan het juist wel aan de kabel leggen, sommige (goedkope) VGA kabels hebben niet alle pinnen connected, waardoor auto detect features mis kunnen gaan. Ook bij een te lange kabel kan dit het geval zijn.

Forceren van 1080P zou mogelijk moeten zijn met die work around die ik aangaf, daarmee heb ik het met een MBP ook opgelost (Mits de Mac mini 1080P over VGA ondersteund). Oudere versie van OSX zou ook mogelijk kunnen werken daar de betreffende MBP het probleem pas had na een upgrade (ik geloof of mavericks, of Mountain Lion) mogelijk dat een versie daarvoor wel werkt.

CineSmurf

#4
Wat is de "scaled" radio button? Ik geloof niet dat ik die kan vinden...
Ik ga ook eens op zoek naar andere VGA kabels.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

dennism

#5
Voorop gesteld, ik ben geen Mac expert, het enige wat ik deed was een vriend helpen.

Als ik het me goed herinner was het deze knop, maar dan voor het externe display.


CineSmurf

Thanks. Op de een of andere manier ziet mijn menu er heel anders uit...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

dennism

#7
Kan zijn dat dit een oudere versie is hoor, ik heb het plaatje ook maar gegoogled. Maar dit kwam het dichts in de buurt met wat ik me meen te herinneren :) Of de display interface moet op een Mini anders zijn dan bij een MBP, dat kan natuurlijk ook nog.

CineSmurf

Ja, ik heb het sowieso opgegeven en de mac verkocht. Ik kan beter maar gewoon een appletv neerzetten bedacht ik me.  :devil:

Dank voor de hulp in elk geval.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

dennism