Marantz CD6000 2e hands...

Started by wil, January 23, 2004, 15:02:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wil

In mijn zoektocht naar meer hoog in mijn set ben ik gestuit op die prachtige aanbieding van een Marantz cd6000ose voor €145 die uitverkocht bleek.

Na enig speurwerk kan ik een 2e hands cd6000 (niet ose) kopen voor €200,-. Ik weet het, heb geen ervaring in 2e hands cd-spelers... Wordt dit een voor beide partijen goede koop of ???

Wie helpt mij in mijn beslissing!

wilwikt ???

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

DrBoom

Wow, wat een aanbieding was dat zeg, €145 voor een CD6000 OSE  :o
Nieuw kostten die €500 een paar maand geleden.
Zonde dat die uitverkocht was inderdaad  >:(

De CD6000 voor €200 lijkt me wel doenbaar, op voorwaarde dat hij nog niet te veel uren gedraaid heeft (ivm slijtage van de laser).
Nieuwprijs was €350 of €375, of ergens in die buurt toch dacht ik.

Harry HT

Hoi Wil,

De CD6000 is zeker goed reviewd
(kijk bij reviews, van topic handige HT links), maar lost deze aankoop je probleem van het hoog op? Kun je niet eerst deze speler een dag uitproberen?

Succes,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Vincent

de 6000 kost nieuw 300 euro dus ik vind 200 euro nog steeds vrij veel voor 239 heb je een cd5400..

mvg

Vincnet

wil

Quote from: Harry HT on January 23, 2004, 19:30:35
Hoi Wil,

De CD6000 is zeker goed reviewd
(kijk bij reviews, van topic handige HT links), maar lost deze aankoop je probleem van het hoog op? Kun je niet eerst deze speler een dag uitproberen?

Succes,

Harry

Ik ga hem zeker eerst bij de huidige eigenaar beluisteren, dat is geen probleem :). De reviews die ik over deze speler lees zijn heeel wisselend ???. Qua performance zit het over het algemeen wel snor. Het hoog wordt beschreven als 'sometimes too crispy', maar dat wordt - lijkt me - juist mooi opgevangen door de rest van mijn setup.

Het niet altijd afspelen van cd-r's kan een probleem worden. Sommigen hebben ook problemen met copy-protected cd's >:(. Mijn huidige sony heeft nergens last van. Over de cd6000 ose berichten velen dat cd-r's errors geven; maar soms ook niet... ???. Ook lijkt de cd6000 minder problemen te hebben dan de ose-versie.
Afgezien van de ethische discussie over cd-r's vraag ik me af: hoe kan een ose-versie wel problemen hebben met cd-r's (maar ook met copy-protected cd's :o) en een standaard versie niet?

wil gaat eerst luisteren met eigen cd's.

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

garmtz

Dat de OSE minder errors zou hebben lijkt me sterk, het enige verschil tussen de spelers zit in het analoge audio-gedeelte.

wil

#6
Quote from: garmtz on January 24, 2004, 11:39:08
Dat de OSE minder errors zou hebben lijkt me sterk, het enige verschil tussen de spelers zit in het analoge audio-gedeelte.
Uit reviews blijkt dat de OSE juist vaker cd-r's en copy-protected cd's zou weigeren. Voor het overige leek mij ook dat uitsluitend het analoge deel wat upgegraded was.

review standaard cd6000
review cd6000 OSE

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

DrBoom

Ik kan helaas ook bevestigen dat de 6000 OSE niet de makkelijkste speler is als het op CD's aannemen komt.
'k heb'm ooit eens geleend uit de winkel, en 'k had verschillende CD's (zowel CD-R als originele) waar hij gewoon een fout op gaf en vastliep :(
't is wel een heel goeie CD speler, en dat crispy hoog is effectief ook zo, maar 't is zeker niet overdreven aanwezig.
Ik ben ook nog altijd aan't twijfelen of ik nu enkel nog een DVD2200 of andere hoogwaardige DVD/SACD/DVD-A speler zou kopen en die gebruiken voor CD, of toch nog een losse CD speler bijkopen.

bulldog

...of je koopt hem gewoon nieuw in D.
Daar staat ie nog in talloze winkels te koop voor zo'n € 300 ,-(de OSE welteverstaan).

Is deze misschien niks voor jou?

Arcam AVR850 ~ Rotel RMB-1575 ~ Zidoo X20 ~ Zappiti One SE 4K HDR ~ Kef R700/ RDM3 ~ Kef reference 200C ~ Klipsch RS-7 ~ Arendal 1723 subwoofer 3 ~ mhzs cd88 ~ oppo BD~ NAD C658 ~ NAD C298 ~ Koeling: Aircom S8

wil

Quote from: bulldog on January 25, 2004, 17:48:43
...of je koopt hem gewoon nieuw in D.
Daar staat ie nog in talloze winkels te koop voor zo'n     € 300 ,-(de OSE welteverstaan).

Hij staat in NL ook nog wel her-en-der te koop voor €349,-. Dat vind ik - als het nieuw moet - toch prettiger ivm. garantie, service, etc.

Quote from: bulldog on January 25, 2004, 17:48:43
Is deze misschien niks voor jou?

Ik moet bekennen, ik ken deze niet. De Marantz heeft nog even mijn voorkeur ivm met het wat scherpere hoog. Hoe die sony klinkt  ???. Ik heb nu ook een sony, en ondanks de ouderdom helemaal geen verkeerde! Bovendien wordt mijn set dan volledig Marantz, en dat staat ook wel weer leuk, hoewel mijn blik ook nog een beetje op een Arcam is gericht (@Garmtz: ;)).

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60